Od září přenesete číslo mezi operátory za pouhé čtyři dny

Spolupráce Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) a ČTÚ vedla k zavedení nového systému pro přenos mobilního čísla mezi operátory. Lhůta se z dosavadních 10 dní zkracuje na 4 dny, nové podmínky si ovšem vyžádají i nový postup pro koncového zákazníka. Lhůta platí při splnění všech nezbytných podmínek, proces se může protáhnout typicky když zákazních nemá uhrazené závazky u operátora, kterého opouští.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Popis starého a nového systému z webu O2

Spolu s novým řešením pro přenášení čísel byla na straně mobilních operátorů výrazně posílena i infrastruktura zajišťující včasnou aktivaci a deaktivaci služeb v čase, kdy probíhá přenos čísla. Samotné přenesení totiž zdaleka není jenom o předání čísla jinému poskytovateli služeb, ale taktéž musí dojít včas k deaktivaci všech služeb u původního a k aktivaci nových služeb u přejímajícího poskytovatele. Toto vše se musí stát najednou u řádově několika tisíců zákazníků v krátkém časovém okně několika málo hodin tak.

Nový systém bude spuštěn 1. září. Žádosti přijaté ještě v srpnu budou řešeny podle stávajících pravidel.

Komentář: Rozhodně se jedná o pozitivní krok. Hlodající červíček pochybnosti však přichází ze zahraničí – zatímco my oslavujeme zkrácení z deseti dní na čtyři, jsou země, kde přenos zvládají za jediný den. Nicméně doufejme, že tak skvěle, jak nový systém vypadá v příslibu APMS, bude fungovat i v praxi. Doufejme, že odpadnou problémy, které celé roky provázely stávající systém.

Témata článku: Operátoři, ČTÚ

15 komentářů

Nejnovější komentáře

  • brabus666 16. 8. 2013 12:13:13
    PREDLACENKARI VODAFON POHROZTE OPERATOROVI ZE ODEJDETE DOSTANE 60 MIN...
  • mefistos 16. 8. 2013 1:25:37
    To je vtip.. v Irsku když převádíte číslo od operátora k jinému tak to je...
  • Jirka1or 15. 8. 2013 17:02:27
    Zdravím. Mám taky zkušenost, dvě - dva přenosy od Vodafone - předplacenky,...
Určitě si přečtěte

Jak se daří virtuálům? „Velcí operátoři nám občas hodí kost,“ říká šéf Connectiky

Jak se daří virtuálům? „Velcí operátoři nám občas hodí kost,“ říká šéf Connectiky

** Virtuálové to nemají lehké, velcí operátoři je drží pod krkem ** Alespoň tak to vidí Radek Vymazal z Prostějova, majitel Connecticy ** „Operátořina“ je pro něj koníček a zároveň i práce

2.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 32

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí blíží 100 %

ČTÚ proměřil signál na dálnicích, krom D8 se pokrytí blíží 100 %

** Oproti železničním tratím jsou na tom dálnice lépe ** Nejhorší je signál z Prahy na Lovosice a z Hulína do Otrokovic ** 100% pokrytí musí operátoři zajistit nejpozději v roce 2021

28.  12.  2016 | Pospíšil Aleš | 7

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

** Pozitivně hodnotili respondenti menší virtuály, třeba GoMobil ** Velkým síťovým operátorům to naopak spočítali ** Zásadní výhrady směřovaly hlavně na oblast smluvních vztahů

12.  12.  2016 | Pospíšil Aleš | 32

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

** Zavádíme nový termit. Operák je nepříliš dobrý operátor ** Kritizujeme dárek pro vozíčkáře. Jsme cyničtí, nebo je chyba jinde? ** Představíme vám krásný Xiaomi Mi Note 2

19.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34