Od září přenesete číslo mezi operátory za pouhé čtyři dny

Spolupráce Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) a ČTÚ vedla k zavedení nového systému pro přenos mobilního čísla mezi operátory. Lhůta se z dosavadních 10 dní zkracuje na 4 dny, nové podmínky si ovšem vyžádají i nový postup pro koncového zákazníka. Lhůta platí při splnění všech nezbytných podmínek, proces se může protáhnout typicky když zákazních nemá uhrazené závazky u operátora, kterého opouští.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Popis starého a nového systému z webu O2

Spolu s novým řešením pro přenášení čísel byla na straně mobilních operátorů výrazně posílena i infrastruktura zajišťující včasnou aktivaci a deaktivaci služeb v čase, kdy probíhá přenos čísla. Samotné přenesení totiž zdaleka není jenom o předání čísla jinému poskytovateli služeb, ale taktéž musí dojít včas k deaktivaci všech služeb u původního a k aktivaci nových služeb u přejímajícího poskytovatele. Toto vše se musí stát najednou u řádově několika tisíců zákazníků v krátkém časovém okně několika málo hodin tak.

Nový systém bude spuštěn 1. září. Žádosti přijaté ještě v srpnu budou řešeny podle stávajících pravidel.

Komentář: Rozhodně se jedná o pozitivní krok. Hlodající červíček pochybnosti však přichází ze zahraničí – zatímco my oslavujeme zkrácení z deseti dní na čtyři, jsou země, kde přenos zvládají za jediný den. Nicméně doufejme, že tak skvěle, jak nový systém vypadá v příslibu APMS, bude fungovat i v praxi. Doufejme, že odpadnou problémy, které celé roky provázely stávající systém.

Témata článku: Operátoři, ČTÚ

15 komentářů

Nejnovější komentáře

  • brabus666 16. 8. 2013 12:13:13
    PREDLACENKARI VODAFON POHROZTE OPERATOROVI ZE ODEJDETE DOSTANE 60 MIN...
  • mefistos 16. 8. 2013 1:25:37
    To je vtip.. v Irsku když převádíte číslo od operátora k jinému tak to je...
  • Jirka1or 15. 8. 2013 17:02:27
    Zdravím. Mám taky zkušenost, dvě - dva přenosy od Vodafone - předplacenky,...
Určitě si přečtěte

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

** Na operátory si posvítí ÚOHS, šetření si vyžádal premiér Sobotka ** ČTÚ provádí tříkriteriální analýzu, hotovo bude během jara ** Trio operátorů v ČR je učebnicovým oligopolem, pociťujeme to všichni

14.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 75

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

** Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2 ** Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností ** Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů

6.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 29

MPO: Usmlouvejte si nízké ceny jako na tržišti nebo odjeďte do Polska [komentář]

MPO: Usmlouvejte si nízké ceny jako na tržišti nebo odjeďte do Polska [komentář]

** Politická debata nad předraženými mobilními daty pokračuje ** Nový náměstek MPO schvaluje handlovat o ceny jako na tržišti ** Za polskými cenami máme prý odjet do Polska

15.  2.  2017 | Láska Jan | 50

Premiér Sobotka: Cílem vlády je levnější mobilní internet. Pomoct může i čtvrtý operátor

Premiér Sobotka: Cílem vlády je levnější mobilní internet. Pomoct může i čtvrtý operátor

** Premiér jednal se šéfy ČTÚ a ÚOHS a ministrem průmyslu a obchodu ** Shodli se na krocích, které mají vést k levnějším mobilním datům ** Cílem je zmenšení propasti mezi firemními a spotřebitelskými cenami

7.  2.  2017 | Kůžel Filip | 81