Operátoři se neumravnili, ČTÚ tvrdí, že (konečně) zasáhne

V dubnu letošního roku psal předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) operátorům, aby se umravnili, respektive, aby upravili své podmínky tak, aby na nich nebyli spotřebitelé tolik biti. Apel šéfa tuzemského regulátora se však zdá se nesetkal s velkým pochopením a ten proto v současné době zpracovává podrobnou analýzu smluvních podmínek mobilních operátorů. Úřad o tom stručně informoval prostřednictvím monitorovací zprávy za měsíc září.

ČTÚ dále uvádí, že první výstup své analýzy, kde se zaměřil na ustanovení smluvních podmínek týkající se smluvních pokut a jiných sankčních ujednání už schválila Rada a úřad jej v druhé půli září projednal s Asociací provozovatelů mobilních sítí (APMS), která sdružuje právě naši operátorskou trojici.

Z dosavadních výsledků analýzy lze již v tuto chvíli učinit obecné závěry o tom, že smluvní podmínky operátorů jsou značně rozsáhlé, nepřehledné, obsahující řadu nekonkrétních odkazů, což je v konečném důsledku činí nesrozumitelnými a obtížně pochopitelnými. Cílem ČTÚ je náprava uvedených nedostatků. ČTÚ v této souvislosti informoval APMS, že pokud v rámci samoregulace podmínky neupraví, využije veškeré zákonné prostředky, aby dosáhl žádoucí úpravy smluvních podmínek.“

Klepněte pro větší obrázek
O tom jak operátoři přijali apel Pavla Dvořáka můžeme jen spekulovat...

Máme zde tak další případ, kdy ČTÚ mohl konat před mnoha a mnoha lety nebo alespoň iniciovat změnu příslušných zákonů, aby konat mohl, ale nekonal ani v jednom směru. Namísto toho se oháněl tvrzeními, že trh si poradí sám a nejlepší je nic nedělat a do ničeho nezasahovat. Jsme zvědavi, zda ČTÚ dotáhne celou věc do zdárného konce a změnu k lepšímu konečně pocítí koncový spotřebitel.

ČTÚ se ústy svého tiskového mluvčího Františka Maliny hájí takto:

Byl to právě ČTÚ, který dlouhodobě a doložitelně upozorňoval na to, že tehdy existující právní úprava je natolik nedostatečná, že mu neumožňuje aktivněji vystupovat při ochraně oprávněných zájmů spotřebitelů. K příslušné, úřadem průběžně iniciované změně zákona o elektronických komunikacích, ovšem došlo až v roce 2011, a to s účinností od 1. ledna 2012. Zákon pak ještě dal provozovatelům služeb elektronických komunikací šestiměsíční lhůtu, aby případné nedostatky ve svých všeobecných podmínkách napravili. Avšak úřad nechtěl pasivně čekat, s čím přijdou a již v dubnu ústy předsedy Rady s předstihem upozornil ty největší z nich, aby konali. Kromě toho zahájil podrobnou a průběžnou analýzu smluvních podmínek velkých mobilních operátorů, aby byl připraven vyvinout tlak na operátory ihned po uplynutí zákonem stanovené lhůty.

Témata článku: Operátoři, Ostatní, ČTÚ, Kauzy

27 komentářů

Nejnovější komentáře

  • pcwifi 16. 10. 2012 9:48:28
    CTU zasahne ! Snizi spojovaci poplatky zas na pulku a bude doufat ve zmenu...
  • karel743 16. 10. 2012 0:00:56
    Buďte na ně hodní, pokud by nám chtěli pomoci, tak by třeba přestali...
  • Wit.cz 15. 10. 2012 19:51:27
    a ten proto v současné době zpracovává podrobnou analýzu smluvních...
Určitě si přečtěte

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

Domlouvají se operátoři na cenách? ÚOHS bude šetřit, ČTÚ analyzuje

** Na operátory si posvítí ÚOHS, šetření si vyžádal premiér Sobotka ** ČTÚ provádí tříkriteriální analýzu, hotovo bude během jara ** Trio operátorů v ČR je učebnicovým oligopolem, pociťujeme to všichni

14.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 75

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

** Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2 ** Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností ** Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů

6.  3.  2017 | Pospíšil Aleš | 29