Operátoři se neumravnili, ČTÚ tvrdí, že (konečně) zasáhne

V dubnu letošního roku psal předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) operátorům, aby se umravnili, respektive, aby upravili své podmínky tak, aby na nich nebyli spotřebitelé tolik biti. Apel šéfa tuzemského regulátora se však zdá se nesetkal s velkým pochopením a ten proto v současné době zpracovává podrobnou analýzu smluvních podmínek mobilních operátorů. Úřad o tom stručně informoval prostřednictvím monitorovací zprávy za měsíc září.

ČTÚ dále uvádí, že první výstup své analýzy, kde se zaměřil na ustanovení smluvních podmínek týkající se smluvních pokut a jiných sankčních ujednání už schválila Rada a úřad jej v druhé půli září projednal s Asociací provozovatelů mobilních sítí (APMS), která sdružuje právě naši operátorskou trojici.

Z dosavadních výsledků analýzy lze již v tuto chvíli učinit obecné závěry o tom, že smluvní podmínky operátorů jsou značně rozsáhlé, nepřehledné, obsahující řadu nekonkrétních odkazů, což je v konečném důsledku činí nesrozumitelnými a obtížně pochopitelnými. Cílem ČTÚ je náprava uvedených nedostatků. ČTÚ v této souvislosti informoval APMS, že pokud v rámci samoregulace podmínky neupraví, využije veškeré zákonné prostředky, aby dosáhl žádoucí úpravy smluvních podmínek.“

Klepněte pro větší obrázek
O tom jak operátoři přijali apel Pavla Dvořáka můžeme jen spekulovat...

Máme zde tak další případ, kdy ČTÚ mohl konat před mnoha a mnoha lety nebo alespoň iniciovat změnu příslušných zákonů, aby konat mohl, ale nekonal ani v jednom směru. Namísto toho se oháněl tvrzeními, že trh si poradí sám a nejlepší je nic nedělat a do ničeho nezasahovat. Jsme zvědavi, zda ČTÚ dotáhne celou věc do zdárného konce a změnu k lepšímu konečně pocítí koncový spotřebitel.

ČTÚ se ústy svého tiskového mluvčího Františka Maliny hájí takto:

Byl to právě ČTÚ, který dlouhodobě a doložitelně upozorňoval na to, že tehdy existující právní úprava je natolik nedostatečná, že mu neumožňuje aktivněji vystupovat při ochraně oprávněných zájmů spotřebitelů. K příslušné, úřadem průběžně iniciované změně zákona o elektronických komunikacích, ovšem došlo až v roce 2011, a to s účinností od 1. ledna 2012. Zákon pak ještě dal provozovatelům služeb elektronických komunikací šestiměsíční lhůtu, aby případné nedostatky ve svých všeobecných podmínkách napravili. Avšak úřad nechtěl pasivně čekat, s čím přijdou a již v dubnu ústy předsedy Rady s předstihem upozornil ty největší z nich, aby konali. Kromě toho zahájil podrobnou a průběžnou analýzu smluvních podmínek velkých mobilních operátorů, aby byl připraven vyvinout tlak na operátory ihned po uplynutí zákonem stanovené lhůty.

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Kauzy, ČTÚ

27 komentářů

Nejnovější komentáře

  • pcwifi 16. 10. 2012 9:48:28
    CTU zasahne ! Snizi spojovaci poplatky zas na pulku a bude doufat ve zmenu...
  • karel743 16. 10. 2012 0:00:56
    Buďte na ně hodní, pokud by nám chtěli pomoci, tak by třeba přestali...
  • Wit.cz 15. 10. 2012 19:51:27
    a ten proto v současné době zpracovává podrobnou analýzu smluvních...
Určitě si přečtěte

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

** Zavádíme nový termit. Operák je nepříliš dobrý operátor ** Kritizujeme dárek pro vozíčkáře. Jsme cyničtí, nebo je chyba jinde? ** Představíme vám krásný Xiaomi Mi Note 2

19.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34

Mobilní data máme jako z roku 2003, říká člen Rady ČTÚ Ondřej Malý

Mobilní data máme jako z roku 2003, říká člen Rady ČTÚ Ondřej Malý

** Předražené tarify, mobilní data násobně dražší než u sousedů a strádající spotřebitel. To je stav českých telekomunikací. ** Na nízké úrovni je i ochrana zdejšího spotřebitele. ** ...říká člen Rady ČTÚ Ondřej Malý. Proč?

17.  11.  2016 | E15.cz , Hamplová Šárka | 17