Operátoři se přou s lidmi o peníze, ČTÚ řeší dvakrat víc sporů než loni

Doba je zlá, lidé jsou obezřetnější a více kontrolují i vyúčtování od mobilních operátorů. Výrazně také narůstá počet těch, kteří služby reklamují a v případě, že si operátor trvá na svém, obracejí se na Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Ten prostřednictvím monitorovací zprávy uvádí, že jen za listopad zahájil 17 848 správních řízení. Jde hlavně o spory týkající se finančního plnění a námitky proti vyřízení reklamce.

Z tohoto hrozivě vyhlížejícího čísla jde v sedmnácti případech o námitku proti vyřízení reklamace na poskytnutou službu, zbytek tvoří spory o zaplacení ceny za služby (spory o peněžité plnění). Dá se tedy předpokládat, že většinu sporů iniciují přímo operátoři.

Jistě není bez zajímavosti, že v porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl počet zahájených správních řízení o 109,1 %. Číslo je také výrazně vyšší než v říjnu, to tuzemskýregulátor řešil 8 537 sporů. A v září jich bylo 7 309. To máme celkem 33 694 případů za poslední tři měsíce.

Klepněte pro větší obrázek
Spor s mobilním operátorem není z pohledu zákazníka příliš rovnocenný

Pokud vám operátor reklamaci zamítne a vy s verdiktem nesouhlasíte, můžete podat u ČTÚ návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace od vašeho operátora. Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Za podání je třeba zaplatit správní poplatek 200 Kč.

Na rozhodnutí sporu má ČTÚ čtyři měsíce, pokud jde o složitý případ, pak musí rozhodnout nejpozději do půl roku.

Témata článku: Operátoři, Hospodaření a finance, Kauzy, Peníze

24 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Rover623 15. 12. 2011 22:55:49
    Ono je potřeba se na to dívat ještě z pohledu "české" mentality. Kamarád...
  • mdkill 15. 12. 2011 20:48:42
    Zlata predplacenka. Jelikoz mam telefon hlavne na prijem a provolam tak...
  • Magicairsoft 15. 12. 2011 19:35:31
    Ono je spíš otázka, zdali má cenu to vůbec řešit. Stalo se, že slavný VF...
Určitě si přečtěte

Lidovky: Lepší podmínky pro spotřebitele chce mít v zákoně sám premiér

Lidovky: Lepší podmínky pro spotřebitele chce mít v zákoně sám premiér

** Ministr Mládek dostal „vynadáno“ od premiéra, nechrání zákazníky ** Spotřebitelé mají dobrou naději zmírnit zvůli operátorů ** Lobby je však mocné, zdaleka není vyhráno

Včera | Pospíšil Aleš | 9

Irsko: V otázce daní pro Apple překročila EK své pravomoci

Irsko: V otázce daní pro Apple překročila EK své pravomoci

7.  1.  2017 | E15.cz , Schwarzmann Marek | 34

Ministr Mládek zapomněl, co slíbil. Ochranu spotřebitele ze zákona vynechal

Ministr Mládek zapomněl, co slíbil. Ochranu spotřebitele ze zákona vynechal

** Operátoři už nám několikrát ukázali, jaký vliv na zákonodárce mají ** V Senátu loni neprošla novela zákona z pera Aleny Dernerové ** Ministr Mládek sliboval, že zákonnou ochranu spotřebitele posílí

4.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 33

In memoriam: 13 tech-věcí, o které jsme přišli v roce 2016

In memoriam: 13 tech-věcí, o které jsme přišli v roce 2016

** Inovace zažily skvělý rok. ** Ale neplatí to pro všechny technologické vychytávky. ** Takto třináctku ne/šťastných sepsal server CNN.

3.  1.  2017 | E15.cz , Filipová Hana | 43