Pozor na změnu tarifu u Vodafonu (Aktualizováno)

Změna tarifu na neomezený může zákazníky Vodafone přijít draho. Namísto jednoho paušálu zaplatí i dva. Nejde o špatný vtip, ale můžete se bránit.

Zákazníci Vodafonu, kteří přejdou na některý z nových neomezených tarifů, mohou být nepříjemně překvapeni neférovým účtováním paušálních poplatků. Pokud totiž provedou změnu kdykoli jindy, než poslední den zúčtovacího období, operátor si naúčtuje paušál za původní tarif v plné výši a k tomu poměrnou část ceny tarifu nového. Můžete se tak nechtěně a nevědomky pořádně „prohnout“ a kdo si toho nevšimne, zaplatí až dva paušální poplatky v jednom měsíci.

 
Jste-li u Vodafone, neměňte tarif jindy než poslední den zúčtovacího období. Nebo buďte hluční!
 

Uvedu příklad: nové zúčtovací období vám začíná desátý den v měsíci, máte nastaven Férový tarif 799 a v pátek 12. dubna si na MobilManii přečtete, že Vodafone přišel s flatovým tarifem ještě o stovku levnějším, a tak v sobotu třináctého žádáte o změnu tarifu na Neomezený. V květnu pak dorazí faktura, na které vám operátor naúčtuje 799 Kč za Férový tarif plus nějakých 622 Kč jako poměrnou část za sedmadvacet dní využívání nového Neomezeného tarifu. Tuto praxi nám potvrdili i zástupci Vodafonu.

Klepněte pro větší obrázek
Slabší povahy mohou prožít mírný Bill shock, což je termín, který se vžil právě pro telekomunikace 

Systémy operátora zatím nezvládají logickou variantu zaplatit poměrnou část starého i nového tarifu, ale řešení zde je. Pokud patříte mezi ty nešťastníky, na které už teď čeká taková zdvojená platba, nebojte se ji reklamovat. Buďte asertivní, nenechte se odbýt, jste v právu. Jediným řešením pro operátora je odpustit vám poslední platbu starého, nebo první platbu nového paušálu. Škodný pak bude operátor, ale za chyby se platí a je lepší, když zrovna vy o téhle chybě víte.

Via: Nechceme předražené mobilní volání


Aktualizováno: Vodafone na popisovaný nešvar zareagoval a při změně tarifu na některý z nových, nenaúčtuje nic navíc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Info z Twitteru a aktualizované podmínky

A ještě oficiální komentář od tiskové mluvčí Vodafonu Alžběty Houzarové:

„Vycházíme zákazníkům vstříc a ve stávajícím zúčtovacím období jim budeme účtovat pouze původní tarif, i pokud během něj přejdou na tarif nový. Ten začneme účtovat až od účtovacího období následujícího. Zákazníci to na faktuře uvidí jako prominutý poplatek. Ve svém Vyúčtování to uvidíte v části „Úpravy pro hlasové služby“. Před vystavením Vyúčtování se může stát, že poplatky za oba dva tarify uvidíte ve svém Chytrém přehledu.“

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Hospodaření a finance

71 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Michal Novotny 17. 2. 2014 13:40:54
    Mam ted s vodafonem taky velke problemy..uctovane 2 tarify za 1 mesic taky...
  • Jiří Trantina 15. 11. 2013 15:36:01
    Dle mého názoru mi přijde vše o okolo tarifů zbytečné. Na volání Viber, na...
  • vlkodlaq 25. 4. 2013 9:45:43
    Tak co si myslíte, že to je pro všechny? Pokud už jsi uvázán smlouvou, tak...
Určitě si přečtěte

Týden mobilně 361: Asus Zefone 3 Deluxe a dospívání českého LTE

Týden mobilně 361: Asus Zefone 3 Deluxe a dospívání českého LTE

** Vývoj LTE v Česku, to není jenom pokrývání. Jak se mění frekvence, technologie a co to znamená pro nákup nového telefonu? ** Předvedeme vám ZenFone 3 Deluxe, vlajkový model společnosti Asus ** Své neotřesitelné místo má také Mobilní pavlač

26.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 14