První čtvrtletí 2016 bylo pro T-Mobile „uspokojivé“

T-Mobile zveřejnil hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2016. Hlavními cíli byla monetizace mobilních dat a potenciálu ve službách pro firmy. A operátorovi se dařilo. Překročil hranici 6 milionů mobilních zákazníků (3,63 milionu lidí má paušál) a po období poklesu znovu rostou příjmy z mobilních služeb (o 1,4 %). Ne všechno je však růžové (v tomto případě magentové), celkové tržby klesly o 3,6 procenta na 6,33 miliardy korun. Provozní zisk stoupl o 7 procent na 2,73 miliardy korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Průměrný měsíční výnos na jednoho zákazníka mobilních služeb se zvýšil o dvě koruny na 247 korun. Téměř polovinu tvoří nehlasové služby. Objem přenesených dat vyrostl o 120 %.

Výzvou do dalšího období je započatá užší spolupráce se Slovak Telekomem


tisková zpráva

První čtvrtletí 2016: T-MOBILE oznamuje uspokojivé výsledky

V prvním čtvrtletí roku 2016 se T-Mobile Czech Republic i nadále zaměřoval na monetizaci mobilních dat a svého potenciálu v B2B oblasti. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku, tržby z mobilních služeb vzrostly o 1,4 %, což se odrazilo i v nárůstu ukazatele EBITDA o 7 %. Zákaznická báze zůstala na úrovni srovnatelné s minulým rokem, přičemž počet mobilních zákazníků překročil 6 milionů.

„Dosažené výsledky potvrzují skvělou kondici naší společnosti. Dokázali jsme, že jsme schopni nabídnout kompletní nabídku integrovaných služeb pro rezidenční i firemní zákazníky. Dlouhodobý důraz na poskytování vynikajících vysokorychlostních dat, integrovaných B2B služeb a inovativních řešení přináší výsledky,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekomu, a dodává: „Jsme přesvědčeni, že bližší spolupráce se Slovak Telekomem, kterou jsme odstartovali v letošním roce, může v blízké budoucnosti naši společnost ještě posílit.“

Zákazníci

K 31. březnu 2016 počet mobilních zákazníků T-Mobile přesáhl hranici 6 milionů. Více než 3,6 milionu zákazníků (60 % celé báze) používalo některý z tarifů se smlouvou, 2,4 milionu volilo předplacenou službu. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) klesl meziročně na 1,3 %.

Klepněte pro větší obrázek

Zatímco spotřeba nedatových mobilních služeb (hovory, SMS) zůstává více méně na stejné úrovni jako v loňském roce, data jsou nejrychleji rostoucí oblastí: objem přenesených dat vzrostl meziročně o 120 % a dosáhl 7 073 terabytů.

Finanční ukazatele

První tři měsíce roku 2016 svědčily o stabilizaci českého telekomunikačního trhu. Celkové tržby z mobilních a fixních služeb dosáhly 6,3 miliardy korun, přičemž tržby z mobilních služeb dosáhly 4,5 miliardy. Průměrná měsíční útrata na uživatele (ARPU) meziročně vzrostla na 247 Kč. Rozšíření a využívání datových služeb dramaticky roste. Tento trend se odrazil v podílu nehlasových služeb na ARPU z mobilních služeb, který meziročně vzrostl o 7 procentních bodů na 48 %.

Klepněte pro větší obrázek

Více informací o aktivitách T-Mobile v prvním čtvrtletí 2016 k dispozici zde.

Diskuze (2) Další článek: První chytré hodinky Xiaomi. Také jste čekali něco jiného?

Témata článku: , , Útrata, T-Mobile US, MOBI, Slovak telekom, Čtvrtletí, Mobilní zákazník, Pro +, Měsíční útrata, Mobil, Finanční ukazatel, Milan Vašina, První čtvrtletí, Rostoucí oblast, T-Mobile Czech Republic, Inovativní řešení, Čtvrt, Zákaznická báze, T - Mobil, T Mobil