Rekordní rok pro Facebook. Motorem byla mobilní reklama

Facebook zvýšil ve čtvrtém čtvrtletí tržby o 49 % na 3,85 miliardy dolarů (95 mld. Kč). Za celý rok Facebook utržil 12,5 miliard dolarů. Růst podpořil hlavně zájem o reklamu v mobilních zařízeních a právě tam hodlá letos firma masivně investovat.

Klepněte pro větší obrázek 
Vývoj tržeb Facebooku

Tržby z mobilní reklamy se nyní na celkových příjmech Facebooku z reklamy podílejí 69 % (před rokem 53 %). Firma přitom začala nabízet mobilní reklamu teprve v roce 2012. Facebooku se tak na poli mobilní reklamy daří více než konkurenci. Například Google nebo Yahoo bojují s přesunem inzerentů do mobilních zařízení s mnohem většími obtížemi.

Facebooku přitom roste i počet uživatelů. Minimálně jednou denně navštíví Facebook 890 milionů uživatelů, což je bezmála 140milionový nárůst oproti loňsku. Výrazně přitom roste počet uživatelů, kteří denně na Facebook zavítají z mobilního zařízení: 745 milionů. Pouze 150 milionů uživatelů tedy největší síť navštěvuje pouze na počítači. Alespoň jednou za měsíc je potom aktivních 1,4 miliardy uživatelů.

Nadšení investorů ale může zkrotit například skutečnost, že společnost zaznamenala pokles čistého zisku na 701 milionů dolarů. Nemalé prostředky odčerpaly investice do brýlí pro virtuální realitu Oculus, chatovací aplikace Whatsapp a do služby Instagram pro sdílení fotek. I přesto však Facebook poprvé překročil hranici jedné miliardy dolarů volných finančních prostředků.

Úsporný režim ale firma neplánuje, naopak zvýší kapitálové výdaje až o 1,4 miliardy dolarů. Jejich výše by tak mohla přesáhnout tři miliardy dolarů. „Zajímají se o investice v oblasti využití dat a videoreklamy, které jsou obecně drahé,“ říká Ken Sena, analytik investiční společnosti Evercore ISI. Akcie Facebooku ovšem zareagovaly na odhalení plánů dalších výdajů poklesem o 2,6 %.

Témata článku: Hospodaření a finance, Virtuální realita, Sociální sítě, Facebook, Reklama

4 komentářů

Nejnovější komentáře

  • o.m.p 1. 2. 2015 10:41:36
    Může mi někdo osvětlit mobilní reklamu ve Facebooku, nevím zda je to tím,...
Určitě si přečtěte