Rozjezdy 2011: už přes 100 nápadů!

První ročník projektu Rozjezdy už překročil první stovku registrovaných projektů. Jsou mezi nimi školky i domov pro seniory, řemeslníci různého zaměření, svatební centrum, výrobna dětských bot, domek za milion, ale i originality jako sdílení soukromých aut (carsharing) nebo wellness hotel pro psy.

„Nejvíc nás zatím překvapila smršť projektů ze severní Moravy i odvaha žen; po pomalém rozjezdu dámy zdatně pány dotahují“, říká Petra Pavičová, manažerka společenské zodpovědnosti T-Mobile, a doplňuje: „Zároveň jsme velmi potěšeni tím, že se nám podařilo získat dalšího partnera – Svaz měst a obcí České republiky.“

O účast v Rozjezdech mají zájem nejen podnikatelští nováčci, ale také lidé, kteří chtějí rozšířit svůj stávající „záběr“ – například děčínská incomingová agentura pro Čechoameričany hledající své předky, podnikatel nabízející předplatné domácí zmrzliny z Prahy nebo půjčovna partystanů z Jičína. O podporu odborníků z řad T-Mobile se zajímají kovář ze Zlínska, dětská jídelna z Liberecka i rodinná včelí farma
z Olomoucka. Vedle nich stojí pražské svatební centrum, výroba pelet z Moravskoslezského kraje nebo stání pro kamiony na Chebsku. Řada přihlášených si plní svůj sen, někteří chtějí zúročit svůj koníček
a prodávat své výrobky, nebo zpeněžit fanouškovské stránky.

Mezi přihlášenými není nouze ani o sociální projekty – například školka pro seniory v Praze, pečovatelský dům na Pardubicku, doučování dětí s různými poruchami učení v Chotěboři, zprostředkovatelna práce pro hendikepované z Prahy i dlouhodobě nezaměstnané z Ústeckého kraje nebo rozvoz nákupů starším a nemocným lidem z Děčína. První čísla jsou zajímavá – 39 % přihlášek zaslaly ženy, zbytek muži. Největší konkurence je pochopitelně v Praze, ale hlavnímu městu zdatně sekunduje severní Morava.

„Vzhledem k zaměření projektu jsme čekali více projektů v oblasti internetového podnikání či v oblasti péče o děti; všichni víme, že míst pro malé děti je teď na trhu nedostatek. Zato se objevují opravdu originální nápady jako pronájem rybiček nebo český carsharing,“ komentuje Pavičová.

Zkrácené anotace ke všem přihlášeným projektům najdete na webu www.t-mobile.cz/rozjezdy.

Nový partner

Záštitu nad projektem Rozjezdy 2011 nově převzal Svaz měst a obcí České republiky a stal se tak po podnikatelích Radimu Jančurovi (majitel Student Agency) a Lindě Vavříkové (spolumajitelka Allegria.cz) novým partnerem soutěže. Hlavním důvodem pro jeho vstup do projektu je především podpora rozvoje podnikání ve městech a obcích. Tato záštita by měla pomoci přiblížit soutěž a nabídnout odborné podnikatelské rady všem i v těch nejmenších obcích. Do regionálních porot pak Svaz měst a obcí vyšle své zástupce.

Registrace stále pokračuje

Začínající podnikatelé se stále mohou hlásit, a to do 17. října. Přihlášené projekty vyhodnotí porota složená ze zástupců T-Mobile, mediálního partnera, zástupců Svazu měst a obcí České republiky, odborného partnera ZaložFirmu.cz a úspěšných regionálních podnikatelů. Do konce roku 2011 proběhnou v jednotlivých regionech workshopy, na nichž budou účastníkům k dispozici poradci v jednotlivých oborech, a o své zkušenosti se s nimi podělí i úspěšný podnikatel z regionu.

„Začátky jsou těžké a nadšení nestačí. Soutěžící chceme proto podpořit nejen našimi produkty, ale také znalostmi a zkušenostmi, které o úspěchu často rozhodují,“ připomíná Petra Pavičová. „Naši právníci, marketingoví odborníci nebo zkušení účetní jsou připraveni poskytnout účastníkům Rozjezdů svůj čas
a pomoci jim svým know-how.“

V rámci setkání proběhne i vyhlášení vítězů regionálních kol. První ze všech regionů dále postupují do celostátního kola, v němž budou uděleny dvě hlavní ceny.

Vítězové soutěže získají telekomunikační balíčky včetně notebooků či smartphonů, balíčky marketingové podpory a v neposlední řadě také nezbytnou finanční podporu do startu. Úplně všichni účastníci projektu pak získají možnost konzultovat své podnikatelské problémy se zaměstnanci – dobrovolníky ze společnosti T-Mobile, a to po celou dobu trvání tohoto soutěžního ročníku.

Fakta o projektu Rozjezdy

Registrační formulář projektu a další informace včetně soutěžních kritérií či podrobných pravidel jsou k dispozici na internetové adrese www.t-mobile.cz/rozjezdy.

Soutěž má dvě kola. Z regionálních kol vzejde na základě rozhodnutí odborných porot 14 hlavních regionálních vítězů. Mezi nimi se rozhodne o držitelích dvou hlavních cen. Cenu T-Mobile uděluje odborná porota. Při rozhodování o vítězi bude přihlížet jak k podnikatelské kvalitě projektu, tak i k jeho přínosu místní komunitě, důvodům pro zahájení podnikání i k samotnému předkladateli projektu.
O druhém celostátním vítězi rozhodne svým hlasováním veřejnost, konkrétně čtenáři zpravodajského portálu iDnes.cz, který je spolu s deníkem MF DNES mediálním partnerem Rozjezdů.

Celkovým vítězům poskytne T-Mobile další finanční podporu v hodnotě 100 000 korun. Startující podnikatelé získávají účastí rovněž nezbytnou publicitu. Hodnota cen pro soutěžící přesáhne
7 milionů Kč.

O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996. K 30. červnu 2011 společnost obsluhovala více než 5,4 milionu mobilních zákazníků.

T-Mobile je operátorem veřejné mobilní komunikační sítě ve standardu GSM a UMTS. Od 1. ledna 2008 T-Mobile nabízí také fixní datové a hlasové telekomunikační služby. Od roku 2009 společnost rozšířila nabídku o ICT služby a od listopadu 2010 nabízí také satelitní T-Mobile Televizi.

T-Mobile se dlouhodobě zaměřuje na kvalitu svých služeb. Nezávislé testy opakovaně potvrzují, že T-Mobile je leaderem v kvalitě jak v oblasti 2G a 3G (UMTS FDD) dat, tak i v případě hlasových služeb v síti GSM.

Od svého založení společnost klade důraz také na vynikající péči o své zákazníky a korektní chování k obchodním partnerům, zaměstnancům a životnímu prostředí. T-Mobile je mimo jiné držitelem ocenění VIA Bona 2009 za zapojování zaměstnanců do dárcovství a dobrovolnictví.

T-Mobile je členem mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. Zákazníci díky mezinárodnímu zázemí mohou v zahraničí počítat s dostupností služeb, na něž jsou zvyklí z domova, či využít jednotné a velmi výhodné ceny za volání.

Témata článku: Tiskové zprávy