Sbírka Pomáhejme příběhům vynesla 1 077 000 korun

Fond T-Mobile uspořádal v předvánočním čase sbírku pod názvem „Pomáhejme příběhům“. Na myšlenku vyhlásit sbírku ve prospěch lidí v nelehké životní situaci operátora přivedli samotní zaměstnanci, kteří chtěli reagovat na události ze svého bezprostředního okolí. Za pouhé dva týdny tak přihlásili 10 velmi silných příběhů, na něž mezi sebou vybrali úctyhodných 601 450 korun. T-Mobile přidal podle propozic projektu dalších 475 550 korun, na pomoc lidem s těžkým osudem tedy poputuje 1 077 000 korun.

Sbírka probíhala od 25. listopadu do 8. prosince letošního roku. Každý zaměstnanec měl příležitost zveřejnit prostřednictvím speciální aplikace na firemním intranetu příběh konkrétního člověka – člena rodiny, kamaráda, souseda či někoho z okolí, kdo se ocitl v nouzi, a kterého chtěl podpořit. Příběhu věnoval prvních 1 000 korun a vyzval tak kolegy, aby mu pomohli potřebnou částku vybrat. Do sbírky se zapojilo celkem 545 zaměstnanců, přičemž naprostá většina z nich přispěla na více příběhů.

„Naši zaměstnanci během pár dnů přihlásili 10 velmi smutných příběhů. Okamžitě nám bylo jasné, že jsme zvolili typ podpory, po kterém lidé od nás volají. Uvítali, že takto mohou spolu s námi pomoci konkrétním lidem,“ říká Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti T-Mobile, a dodává: „Pochopitelně největší vlnu solidarity vyvolal příběh roční Aničky, jež přišla během krátké doby o oba rodiče. Její maminka Iva navíc byla naší kolegyní.“

Avšak i další přihlášené příběhy byly neméně tragické – sourozenci Sárinka a Kubík s velmi vzácným „střádavým“ onemocněním, malý Tadeášek statečně bojující se zhoubným nádorem, Lenka, která zůstala po nehodě kompletně ochrnutá, holčička Johanka s hypotonickým syndromem a epilepsií nebo tříletý Matýsek, který se pere s rakovinou. Co příběh, to boj s osudem.

Pracovníci operátora na sbírce oceňovali zejména fakt, že dostali od zaměstnavatele naprostou důvěru. K registraci příběhu stačilo to, že se za příjemce daru zaručili. Ten pak kromě svých kontaktních údajů pro přípravu darovací smlouvy nemusel nic dokládat.

„Od doby, kdy jsme se rozhodli mít děti v domácí péči a zvolili místo stacionářů osobní asistenci, se snažím shánět penízky od nadací či občanských sdružení, aby nám alespoň částečně pomohly s úhradou faktur, které jsou čím dál vyšší. Za tím ale stojí neskutečná administrativa – dodávání pravidelných potvrzení od lékařů o trvající diagnóze, potvrzení o příjmech, o sociální situaci v rodině atd. Chápu, že je to potřeba, o to víc si ale cením spontánní pomoci, která vzešla od T-Mobile. Stačilo, aby se za nás zaručil zaměstnanec, že jsme opravdu rodina, která pomoc potřebuje,
a nikdo neměl potřebu nás zahrnout tunou papírů a formulářů, které bych musela pracně vyplňovat. Všem v T-Mobile patří opravdu velké poděkování za důvěru a štědrost,“ říká Monika Zavadilová, maminka Sáry a Jakuba.

T-Mobile každý příspěvek do výše 15 000 korun zdvojnásobil s tím, že pokud příběh potřeboval více než 30 000 Kč (15 000 Kč od zaměstnanců a 15 000 Kč od T-Mobile), sbírka dále pokračovala, již ale bez navýšení od společnosti. Výjimkou byla výše zmíněná sbírka na Aničku, dcerku zaměstnankyně, u níž se operátor rozhodl zdvojnásobit veškeré vybrané peníze.

Sbírka „Pomáhejme příběhům“ ale není jedinou novou aktivitou v pilíři Fondu T-Mobile POMÁHEJME SI. Společnost jeho prostřednictvím také oceňuje dobrovolnictví, dobročinnost a odpovědnost svých zaměstnanců, kteří se dlouhodobě osvědčují nejen jako aktivní dobrovolníci, ale i filantropové. Letos tak byl zvolen historicky první Dobrovolník roku
T-Mobile. Stal se jím pracovník lounské pobočky Petr Macák, který se dlouhá léta aktivně věnuje integraci mentálně postižených osob do společnosti.

Více informací o Fondu T-Mobile najdete zde.

Témata článku: Tiskové zprávy