Senzory zjistí, zda je řidič ospalý a varují okolí

Connect.cz z Tokia: Skupina japonských inženýrů vyvinula technologii, díky níž je možné přenášet informace zakódované ve videu.

Z uživatelského hlediska technologie funguje jednoduše. Stačí namířit chytrým telefonem, tabletem či jiným zařízením s kamerou na přenášený obraz (z televize, digitálního billboardu, videa na počítači a podobně) a na malém displeji se pak zobrazí konečné sdělení.

Klepněte pro větší obrázek
Příklad technologie snímání informace v obrazu. Po zamíření mobilem na video s tučňáky se zobrazí slevový kupon do ZOO.

Tím sdělením může být řada věcí. Z obchodního hlediska se jeví zajímavě například zachycení reklamy, díky čemuž se zákazník hned dostane na produktovou stránku inzerovaného produktu, případně rovnou k objednávce. Tímto způsobem se dají šířit také slevové kupony, rezervovat lístky na představení, koncert či dopravní spoje a tak dále.

Jak ospalý je řidič

Vše funguje tak, že zdrojový obraz pracuje se dvěma vlnami (0 a 1) a nenápadnými tečkami, které pak chytrý telefon pomocí aplikace analyzuje. Zachycení obrazu funguje zhruba od vzdálenosti tři metry.

Fujitsu chce tuto technologii dodávat nejenom pro využití v rámci velkých (prozatím) japonských měst – pro digitální poutače, v rámci veřejné dopravy a podobně. Zajímají se o ní také televizní společnosti, které tímto budou cílit na inzerenty.

Klepněte pro větší obrázek
Simulátor snímání stavu řidičova bdění.

Fujitsu pracuje i s další zajímavou obrazovou technologií. Aktuálně testuje systém, který snímá obličej řidiče. Na tomto základě dokáže vyhodnotit třeba to, zda je řidič unavený a zda hrozí případný mikrospánek a nehoda. Systém komunikuje s dalšími částmi vozidla a s cloudem a umožní pak zpomalit, případně vozidlo zastavit.

Další možnosti využití budou možné díky přímé komunikaci strojů (M2M). Qualcomm už například vyrábí čipy s takzvaným dedicated short range communications protokolem. Pokud by tedy kamera u řidiče zjistila riziko, vůz by automaticky zkontaktoval všechny lidi v okolí, kteří mobilní zařízení s tímto protokolem vlastní. Platí to i pro komunikaci mezi vozidly.

Cestu autora hradila společnost Fujitsu.

Témata článku: Technologie

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • Mark.Libiak 25. 5. 2015 12:01:46
    A nemělo by tohle dávno fungovat a být povinnou výbavou pro řidiče...

Určitě si přečtěte


Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

Rekordmana v operační paměti má LeEco, ale brzy jej překoná Xiaomi

** Kapacita operační paměti je snadno pochopitelný parametr, a tak jej výrobci mění na marketingovou zbraň. ** Praktický přínos je v oblastech nad 4 GB přinejmenším diskutabilní. ** LeEco má 6 GB RAM, Xiaomi připravuje 8 GB RAM a ve výhledu je i 12 GB

24.  9.  2016 | Kůžel Filip | 17

Alibaba koupil EyeVerify, chce zavést platby pomocí očí

Alibaba koupil EyeVerify, chce zavést platby pomocí očí

Čínský internetový gigant Alibaba, který provozuje například populární obchod Aliexpress, koupil americký startup EyeVerify. Společnost původem z amerického státu Missouri se zabývá biometrickými technologiemi.

15.  9.  2016 | E15.cz , Tryner Miroslav | 1