Sony Ericsson prodal méně mobilů a je znovu ve ztrátě

Slibný začátek roku pro Sony Ericsson nenabral pokračování ve druhém čtvrtletí 2011. Ve sledovaném období prodal výrobce ještě méně svých mobilů než v tradičně prodejně slabším prvním kvartálu a jen o málo vyšší tržby poslaly celou mobilní divizi zpět do červených čísel. Hlavní vinu nese podle vyjádření společnosti březnové zemětřesení v Japonsku.

Sony Ericsson ve sledovaném čtvrtletí prodal jen 7,6 milionů mobilů, což je o půl milionu méně než za první tři měsíce roku 2011 a meziročně méně o 2,4 milionů (pokles o 31 %). Japonskou katastrofou zbržděné dodávky dílů měly podle ředitele značky Berta Nordberga vliv na kompletaci a distribuci až půldruhého milionu zařízení. Výrobce se stále soustředí zejména na smartphony s Androidem, které se na tržbách 1,193 milionů eur podílejí více než 70 procenty.

Průměrná prodejní cena jednoho mobilu narostla proti minulému čtvrtletí o 15 na 156 eur. Celkově se však výrobce ocitl ve ztrátě 50 milionů eur, zatímco ve stejném období loni vydělal 12 milionů eur a v předchozím kvartálu si připsal 11 milionů eur do plusu. Sony Ericsson tak velmi pravděpodobně ztratí na tržním podílu, který v minulém čtvrtletí činil 1,9 %. V aktuálním kvartálu očekává značka mírný nárůst prodeje.

Témata článku: Ericsson, Sony, Sony Ericsson, Smartphony, Hospodaření a finance

32 komentářů

Nejnovější komentáře

  • deep 21. 7. 2011 22:34:29
    Ani ten design není žádná sláva! Pořád dokola to samé v menších obměnách!...
  • asahi 21. 7. 2011 15:08:26
    Tak jo, na hry urcite nebude tak dobrej jako treba SG2 nebo Atrix. Ale,...
  • unived micindev 21. 7. 2011 11:53:07
    horčík a dural sú zliatiny, karbon je kompozit, konkrétne mobil vyrobený z...
Určitě si přečtěte

HTC U Play: odvážně naceněný restart [recenze]

HTC U Play: odvážně naceněný restart [recenze]

** Kombinace skla a modré barvy vypadá skvěle ** Průměrná výdrž zamrzí, chybějící 3,5mm jack naštve ** Extrémní cenovka přebije pozitivní dojmy

26.  3.  2017 | Herodek Martin | 16

Akcie Nokie rostou. Retro Nokia 3310 však měla jen minimální vliv

Akcie Nokie rostou. Retro Nokia 3310 však měla jen minimální vliv

25.  3.  2017 | E15.cz , Lazarevič Arsen

Nesoutěžíme s „A brandy“, říká šéf české značky, která prodává odolné a seniorské mobily [video]

Nesoutěžíme s „A brandy“, říká šéf české značky, která prodává odolné a seniorské mobily [video]

** Česká značka Evolveo funguje více než 10 let ** Zaměřuje se na vybrané segmenty elektroniky ** Vlajkovou lodí mezi smartphony je StrongPhone G4

24.  3.  2017 | Láska Jan | 9