Stop podvodům? O volání za 95 Kč se dozvíme předem

Nejde o iniciativu ČTÚ, je to reakce operátorů na podvody různých podnikavců. Nechtěné útratě v řádu tisíců půjde zabránit díky hlášce o ceně volání.

Tisíce korun provolané během pár desítek minut a oči pro pláč stovek spotřebitelů, kteří naletěli podvodníkům voláním na audiotexovou linku. Ty mohou být dnes zpoplatněny sazbou až 95 Kč/min. a v budoucnu se limit pravděpodobně ještě navýší. Od 1. října se však situace výrazně zlepšila, spotřebitel se o ceně volání musí dozvědět dřív, než z vyúčtování. Společnou řeč v tomto směru našla trojice tuzemských mobilních operátorů, novinku oznámili pod hlavičkou Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS), iniciátorem změny byl Český telekomunikační úřad (viz kapitola 7 Monitorovací zprávy).

Klepněte pro větší obrázek
Hláška o ceně volání měla fungovat už dávno

Vzhledem k tomu, že ochrana spotřebitelů je pro APMS jednou z priorit, podařilo se zavedení povinných hlášek urychlit a spotřebitelé je tak při volání na audiotexové linky slyší od 1. října 2012.“ Povinnost uvádět před začátkem hovoru informaci o jeho ceně se týká všech, kteří prostřednictvím audiotexových služeb nabízejí nebo poskytují informace o nabídce zaměstnání a nebankovních finančních službách.

Důvod je prostý, přibývá totiž podvodníků, kteří v inzerci svých služeb odkazují zákazníky na volání na audiotexové linky a záměrně neuvádí cenu volání, přičemž se snaží volajícího udržet co nejdéle na lince, a tím jej doslova „oškubat“.

Audiotexová služba patří mezi telekomunikační služby se zvýšeným tarifem pro volání na speciální devítimístná čísla začínající číslicemi 90. Cena hovoru v Kč je vyjádřena čtvrtou a pátou číslicí audiotexového čísla. Krom těchto čísel se můžete spálit i u volání na tzv. barevné linky či při odeslání premium SMS. Všechno důležité k tomuto tématu najdete v tomto článku.

Témata článku: Operátoři, Nákup a ceny, Ostatní, ČTÚ, Kauzy

26 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Arismendo 19. 10. 2012 22:32:56
    Podle mě v normálním světě by měl být účastník informovaný o cenách všech...
  • pannicca 19. 10. 2012 21:10:58
    zrovna jsem pred par dni tu psal prispevek, ze stat nedela nic aby zamezil...
  • Martin Kohout 19. 10. 2012 13:53:03
    To samé je už u placených SMS, tuším, že jde dobíjet kredit do jakýchkoliv...
Určitě si přečtěte

Mizerné pokrytí, pak drahota. Operátoři udělali z ČR datově rozvojovou zemi

Mizerné pokrytí, pak drahota. Operátoři udělali z ČR datově rozvojovou zemi

** V časech bídného 3G naučili operátoři zákazníky data nevyužívat ** Draho je i jinde, nás sráží nízká kupní síla a podhodnocená koruna ** Premiantem je Finsko, ruku si můžeme podat s Němci a Belgičany

Včera | Pospíšil Aleš | 86

WhatsApp prý ohrožuje svobodu slova. Konverzaci si mohou prohlížet třetí strany

WhatsApp prý ohrožuje svobodu slova. Konverzaci si mohou prohlížet třetí strany

** WhatsApp čelí kritice za přístupnost zpráv pro třetí strany ** Přitom WhatsApp prohlašuje, že jsou data chráněná šifrováním ** Problém nastává, když je jedna ze stran bez internetu

22.  1.  2017 | E15.cz , Tomeš Michal | 23

Regulovat „specifický trh“ je výzva. Známe úkoly ČTÚ na rok 2017

Regulovat „specifický trh“ je výzva. Známe úkoly ČTÚ na rok 2017

** Aukce, správa spekra, kontroly, analýzy... ** Letos toho má ČTÚ hodně, mimo jiné chce MPO pomoci s NGA ** Úřad slibuje, že si posvítí na datové služby operátorů

20.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 15

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

** Velkoobchodní ceny za LTE jsou pro virtuály stále příliš vysoké ** Pokuta 2 miliony zatím dva ze tří operátorů ke zlevnění nemotivovala ** V krajním případě může ČTÚ odebrat vydražené LTE licence

19.  1.  2017 | Láska Jan | 13

Lidovky: Lepší podmínky pro spotřebitele chce mít v zákoně sám premiér

Lidovky: Lepší podmínky pro spotřebitele chce mít v zákoně sám premiér

** Ministr Mládek dostal „vynadáno“ od premiéra, nechrání zákazníky ** Spotřebitelé mají dobrou naději zmírnit zvůli operátorů ** Lobby je však mocné, zdaleka není vyhráno

17.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 9