T-Mobile pustí do mobilů svých zákazníků reklamu

Operátor dává inzerentům všanc pět milionů svých oveček a bude jim rozesílat reklamu. Slušně na tom vydělá, ale zákazníci nedostanou nic.

Je sice pátek, pracovní týden končí, ale zákazníci T-Mobile by se měli držet na pozoru. Jejich operátor má totiž v plánu si trochu přilepšit, a tak promění displeje mobilních telefonů svých zákazníků v další reklamní plochy. Takže pokud se nebudete bránit, vaše poslední oáza soukromí může vzít za své.

Klepněte pro větší obrázek
Služby zdarma výměnou za reklamu zákazníci přijímají pozitivně, ale v tomto případě vydělá jen operátor

Prostě a jednoduše, obyčejná reklama na kterou jsme zvyklí z televize či tisku není dostatečně cílená v důsledku toho je často neúčinná. Takový mobilní operátor toho ale na své zákazníky (alespoň na paušální) hodně ví, takže může marketérům nabídnout oslovení jen konkrétních cílových skupin a celou reklamní kampaň značně zefektivnit.

Za 2,50 až sedm korun

A co to znamená v praxi? T-Mobile bude nabízet mobilní reklamu třetím stranám. Zadavatelé mohou volit z hned několika typů reklamních formátů: SMS a MMS kampaně, přílože k fakturám a reklamu přímo v telefonu na SIM Toolkit. Za „zásah“ jednoho kontaktu si operátor naúčtuje částku v rozmezí od 2,50 do 7 Kč podle podrobnosti zacílení (viz. tabulka cen níže). Rovněž nepřehlédněte doslovné stanovisko operátora:

„V době, kdy veřejnost začíná být rezistentní vůči klasickým typům reklamy, přichází T-Mobile s novými a zároveň vysoce efektivními reklamními formáty,“ komentuje Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile a doplňuje: „Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který proběhl v první polovině tohoto roku.“


Klepněte pro větší obrázek

Čtěte také blog: T-Mobile prodal své zákazníky za příjem z reklamy


A tím se dostáváme k pilotnímu provozu, který byl jak vidno velmi úspěšný. Aby také ne, oslovení zákazníci totiž za vystavení se reklamě dostali služby zdarma. Šlo prostě o osvědčený model založený na principu něco za něco… Do pilotu pozval T-Mobile „vzorky“ dvou cílových skupin (mladí a městské ženy). Šlo o SMS/MMS kampaň probíhající od 16. března do 12. června 2009, přičemž se svými kampaněmi se zúčastnilo 22 inzerentů z řady oblastí (rychloobrátkové spotřební zboží, kosmetický, módní a automobilový průmysl, finanční instituce a vydavatelství).

Jak se zbavit reklamy ve třech snadných krocích

Tisková mluvčí T-Mobile Martina Kemrová nám na náš dotaz odpověděla, že není jejich cílem zahltit zákazníky nevyžádanými zprávami, zákazníci prý nedostanou více než dvě reklamní SMS/MMS měsíčně. Reklamu ale můžete také aktivně odmítnout, stačí postupovat následovně:

  1. Klepněte pro větší obrázek
    Přihlaste se do webové správy služeb Můj T-Mobile a klikněte na nabídku Aktivované služby. Na kartě Smlouva uvidíte odkaz Nesouhlas s přímým marketingem, klikněte na něj
  2. Klepněte pro větší obrázek
    Implicitně je nesouhlas vypnut, proto v podnabídce klikněte na tlačítko Aktivovat
  3. Klepněte pro větší obrázek
    Ještě jednou potvrďte a nevyžádané reklamě dejte sbohem

Jde o to, že průměrná response rate 2,72 % pilotu vysoce převyšovala stejný ukazatel u banerových kampaní na českém internetu (průměr se pohybuje na 0,1 - 0,2 %). Z tohoto pohledu byla úspěšnější i nejslabší kampaň celého pilotu s výsledkem 0,29 %. Největší pozornost si získala kampaň s response rate 11,78 %. V závěrečné zprávě rovněž T-Mobile uvádí, že lidé doručené zprávy ponechávali ve svém telefonu, přeposílali je a dokonce je prý vnímali jako přidanou hodnotu ze strany operátora.

My chceme reklamu, ta samotná je pro nás odměnou

Ačkoli se vám to může zdát na hlavu postavené, tak T-Mobile se dušuje, že lidé po zkušenosti s reklamou už nechtějí jinak. Testované skupiny prý vyjádřily vysokou pravděpodobnost využívání mobilní reklamy i v budoucnu. Zcela (na 100 %) je o tom přesvědčeno 58 % městských žen a 38 % mladých. Více než 4/5 účastníků pilotu by využívání této služby doporučily také svým přátelům a známým.

Růžový operátor nabízí inzerentům dvě úrovně zacílení reklamních kampaní - základní a rozšířené. Základním jsou pohlaví a věk, rozšířené pak obsahuje mj. také filtry geografické, typ telefonu či využívání mobilních služeb. U podnikatelských subjektů je základním hlediskem geografický údaj, u rozšířených pak např. údaj o oboru, v němž firma podniká (tzv. OKEČ). Kolik si za reklamu T-Mobile inkasuje ukazuje slibovaná tabulka:

Typ reklamy základní zacílení/1 zásah rozšířené zacílení/1 zásah
SMS kampaň 3,00 Kč 4,00 Kč
MMS kampaň 5,00 Kč 7,00 Kč
Přílož k faktuře 2,50 Kč 3,00 Kč
SIM Toolkit 3,00 Kč 4,00 Kč
V ceně je zahrnuto vyhodnocení kampaně.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile

65 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Petr 31. 10. 2009 10:04:18
    Ja mam aktivni sluzbu pratele v siti hit a za tech 300 kč mesicne 5cisel...
  • Tadeáš Havlík 8. 10. 2009 18:46:10
    Nojo :-/ jako Vodafone a Studenský eSeMeSky B-]
  • BB 7. 10. 2009 2:56:07
    Jsem čet pokud vím za měsíc
Určitě si přečtěte

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

** Velkoobchodní ceny za LTE jsou pro virtuály stále příliš vysoké ** Pokuta 2 miliony zatím dva ze tří operátorů ke zlevnění nemotivovala ** V krajním případě může ČTÚ odebrat vydražené LTE licence

19.  1.  2017 | Láska Jan | 13

T-Mobile má flat s neomezenými daty za 945 Kč. V Holandsku... [pozor, článek obsahuje ironii]

T-Mobile má flat s neomezenými daty za 945 Kč. V Holandsku... [pozor, článek obsahuje ironii]

** Holandský T-Mobile představil nové tarify, má i datově neomezený ** Za 945 Kč může zákazník spotřebovat 5 GB denně, pak po 1 GB zdarma přidávat ** Magentovou barvou se nenechte zmást, ČR je totiž „specifický trh“

11.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 37

V lednovém ceníku T-Mobilu zahřejí slevy Xperií od Sony

V lednovém ceníku T-Mobilu zahřejí slevy Xperií od Sony

** Novinka je jen jedna: odolný CAT B100 za 2 199 Kč ** Krom Xperií od Sony zlevnil třeba ještě Samsung Galaxy J5 (2016) ** Největší sleva padla na LG G4c, necelých 1 500 Kč

7.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

Štědrý den u operátorů: více přenesených dat a MMS, volalo se jako v běžnou sobotu

Štědrý den u operátorů: více přenesených dat a MMS, volalo se jako v běžnou sobotu

** Hlasový provoz na Štědrý den se výrazněji nelišil od běžného víkendu ** Klesá počet odeslaných SMS ** Jejich úlohu přebírají sociální sítě, messengery a částečně MMS

28.  12.  2016 | Láska Jan | 18

Plastovým SIM kartám zvoní umíráček. Český T-Mobile začne příští rok testovat eSIM

Plastovým SIM kartám zvoní umíráček. Český T-Mobile začne příští rok testovat eSIM

** eSIM je čip zabudovaný uvnitř zařízení a nahradí plastové SIM karty ** Změnit operátora i číslo bude jednodušší ** T-Mobile začne eSIM testovat už na jaře 2017

15.  12.  2016 | Láska Jan | 98