T-Mobile úspěšně otestoval novou formu mobilní reklamy

Společnost T-Mobile je již delší dobu aktivní v oblasti mobilního marketingu. Dalším počinem v této oblasti bylo testování reklamní SMS/MMS reklam cílených dle místa výskytu zákazníka, která využívá jeho lokalizační a další oprávněně zpracovávané údaje. Tři pilotní kampaně uskutečněné s využitím platformy beevendo firmy Cleverbee solutions proběhly v prosinci 2009. Na základě velmi pozitivního přijetí u zákazníků T-Mobile zvažuje spuštění této služby v ostrém provozu.

  • První kampaň se uskutečnila ve dnech 8. – 13. 12. 2009 v okruhu 5 kilometrů od provozovny obchodního řetězce v Příbrami. Prodejce nabízel odměnu za věrnost a speciální dárek pro prvních 1000 zákazníků, kteří předložili reklamní SMS. Úspěšnost této nabídky dosáhla 9,95 %.
     
  • Další kampaň uskutečnila síť drogerií Schlecker ve dnech 14. – 21. 12. a týkala se sedmi poboček na území Prahy 1 a 2. Po předložení reklamní SMS zákazník získal dárek. Zde byla reakce oslovených ještě intenzivnější – plných 21,80 % z nich přišlo a uskutečnilo nákup. Tato kampaň musela být předčasně zastavena, neboť množství odměn bylo rychle vyčerpáno.
     
  • Ve stejném období realizovala společnost Schlecker ještě další kampaň, tentokrát pro dvě lékárny v Praze 2. Po předložení reklamní SMS dostal zákazník, který zakoupil určitý typ vitaminového přípravku, dárek. I zde došlo k vyčerpání dárků dříve, než bylo plánováno. Nákup výrobku na základě zaslaného reklamního sdělení uskutečnilo více než 14 % z oslovených.

„Rychlou a vstřícnou reakcí zákazníků jsme byli příjemně překvapeni,“ říká Petr Doležal, ředitel firmy Schlecker, a dodává: „To, že přijde každý pátý oslovený zákazník, opravdu nikdo z nás nečekal.“

Z telefonního výzkumu realizovaného následně společností IPSOS Tambor mezi oslovenými zákazníky vyplynulo, že většina z nich má k zasílání reklamy formou SMS pozitivní nebo neutrální postoj, přičemž nabídka dárku zdarma za realizovaný nákup výrazně zvyšuje atraktivitu reklamního sdělení. Účastníci pilotu (zejména ti, kteří na zaslané sdělení reagovali) považují reklamu formou zasílání SMS za srovnatelně nebo více atraktivní než inzerci v ostatních typech médií.

„Pilot prokázal, že zacílení zákazníka v zájmové oblasti, tedy tam, kde se nachází provozovna inzerenta, ještě zvětšuje již tak vysokou účinnost mobilní reklamy,“ říká Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile a dodává: „Nadprůměrná míra odezvy na tento typ reklamního sdělení dokazuje, že jde o službu, kterou cílová skupina vítá, neboť ji získává právě tam, kde může uskutečnit nákup. Také inzerenti tento reklamní formát považují za velmi zajímavý. To nás logicky vede k úvaze brzy tento reklamní nástroj uvést do komerčního provozu.“

Více o mobilní reklamní naleznete na www.t-mobile.cz/reklama.

Tisková zpráva T-Mobile

Témata článku: Operátoři, T-Mobile

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • energizer01 31. 3. 2010 1:36:31
    Tak to se mi fakt jenom zdá. Data maj úplně na p....., hovory do vlastní...
  • Petr 25. 3. 2010 8:30:14
    Ať se jde celej předraženej T-mobil s otravnou reklamou vycpat! Tady v...
  • MASH 24. 3. 2010 23:21:12
    Proč jen datový tarif? Proč nepředstavit použitelné tarify na všechny...
Určitě si přečtěte

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

** Velkoobchodní ceny za LTE jsou pro virtuály stále příliš vysoké ** Pokuta 2 miliony zatím dva ze tří operátorů ke zlevnění nemotivovala ** V krajním případě může ČTÚ odebrat vydražené LTE licence

19.  1.  2017 | Láska Jan | 13

T-Mobile má flat s neomezenými daty za 945 Kč. V Holandsku... [pozor, článek obsahuje ironii]

T-Mobile má flat s neomezenými daty za 945 Kč. V Holandsku... [pozor, článek obsahuje ironii]

** Holandský T-Mobile představil nové tarify, má i datově neomezený ** Za 945 Kč může zákazník spotřebovat 5 GB denně, pak po 1 GB zdarma přidávat ** Magentovou barvou se nenechte zmást, ČR je totiž „specifický trh“

11.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 37

V lednovém ceníku T-Mobilu zahřejí slevy Xperií od Sony

V lednovém ceníku T-Mobilu zahřejí slevy Xperií od Sony

** Novinka je jen jedna: odolný CAT B100 za 2 199 Kč ** Krom Xperií od Sony zlevnil třeba ještě Samsung Galaxy J5 (2016) ** Největší sleva padla na LG G4c, necelých 1 500 Kč

7.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

Štědrý den u operátorů: více přenesených dat a MMS, volalo se jako v běžnou sobotu

Štědrý den u operátorů: více přenesených dat a MMS, volalo se jako v běžnou sobotu

** Hlasový provoz na Štědrý den se výrazněji nelišil od běžného víkendu ** Klesá počet odeslaných SMS ** Jejich úlohu přebírají sociální sítě, messengery a částečně MMS

28.  12.  2016 | Láska Jan | 18

Plastovým SIM kartám zvoní umíráček. Český T-Mobile začne příští rok testovat eSIM

Plastovým SIM kartám zvoní umíráček. Český T-Mobile začne příští rok testovat eSIM

** eSIM je čip zabudovaný uvnitř zařízení a nahradí plastové SIM karty ** Změnit operátora i číslo bude jednodušší ** T-Mobile začne eSIM testovat už na jaře 2017

15.  12.  2016 | Láska Jan | 98