Tapito plánuje do konce letošního roku ztrojnásobit počet uživatelů

Mobilní zpravodajská aplikace Tapito bude od listopadu 2016 nativně instalovaná do prodaných chytrých telefonů s operačním systémem android  od  O2. Počítá se tak s rychlým nárůstem počtu uživatelů, který již teď dosahuje přes 10 tisíc aktivních uživatelů měsíčně.

Tapito je mobilní aplikace, která umožňuje číst zprávy z celého českého internetu pohodlně na jednom místě a zároveň články s fotkami zobrazuje přímo na zamykací obrazovce telefonu. Po roce fungování má Tapito přes 10 tisíc aktivních uživatelů, kteří v aplikaci denně stráví průměrně 13 min a přečtou přes 5.000 článků. Do konce roku tvůrci aplikace, díky spolupráci partnerství s investičním fondem BOLT společnosti O2, očekávají třikrát tolik uživatelů. „Od listopadu bude O2 instalovat Tapito do některých prodávaných telefonů implicitně, díky tomu můžeme počítat s poměrně přesným nárůstem uživatelů,“ říká Tomáš Malíř, jednatel firmy TapMedia, která za aplikací stojí. Doposud se firma TapMedia soustředila především na vývoj své služby.  „Nyní se přesouváme do fáze, kdy budeme analyzovat data a upravovat aplikaci tak, aby byl uživatelský zážitek maximálně příjemný,“ dodává Tomáš Malíř.

Aplikace Tapito se za rok své existence posunula z modelu založeného na ruční práci redaktorů, kteří sami vybírali a kategorizovali články, do plné automatizace. Dnes aplikace každý den prochází přes RSS kanály celkem 1 100 otevřených online zdrojů, které tvoří zpravodajské portály, magazíny, blogy, ale i youtuberské kanály. Aplikace následně analyzuje na šest tisíc článků, přiřadí k nim klíčová slova, rozřadí je do 22 kategorií a více než 80 podkategorií. Nová verze aplikace 2.0 dokáže také podrobně vyhodnocovat priority uživatelů a připravit jim výběr článků na míru. Články se zobrazují na základě skutečného zájmu  uživatelů podle jejich preferencí, čtenosti, sdílení na sociálních sítích atd. Aplikace také dokáže selektovat články, které by se mohly obsahově překrývat, a zamezuje tak duplicitám. „Pokud více médií píše o stejném tématu, zobrazí se jen ten článek, který je úspěšnější co do počtu sdílení, komentářů a lajků. Ostatní články poté nabídne až pod textem článku v sekci ,Napsali o tom také’,“ říká Tomáš Malíř. Kromě přehledu článků z vybraných kategorií nabízí rovněž funkci uložení článků „ tzv. do zásoby“ a jejich následné zobrazení v offline režimu nebo unikátní funkci zobrazení článků na zamykací obrazovce telefonu.

Uživatelé aplikace tvoří nejčastěji věková skupina 25 až 45 let, pocházejí z větších měst a mají vyšší příjem. Až 95 % uživatelské báze odebírá v aplikaci zpravodajství. Mezi muži dále vede sport, auta a technologie, u žen lifestyle, showbyznys, cestování a recepty. Tapito původně fungovalo pouze na platformě Android, kde registruje přes  57 tisíc stažení. Od začátku září je dostupná také verze pro iOS.  Tapito bylo na Google Play již několikrát vyhlášeno jako nejlepší aplikace v kategorii Noviny a časopisy. Tapito lze využívat na chytrých telefonech, tabletech a nově i na PC a vyhovět tak potřebám uživatelů, které se v průběhu dne mění.

S bází 30 tisíc uživatelů začne Tapito aktivně nabízet reklamu. Sázet bude především na displejovou reklamu, v nabídce se objeví ale i formáty, které umožní úzkou provázanost s obsahem. Velké možnosti podle Malíře nabízí rovněž prostor zamykací obrazovky, kde se uživatelům zobrazují články. Tuto funkci zatím využívá 20 % uživatelů. „Jedním z našich cílů do budoucna je uživatele přesvědčit, aby si zobrazování Tapita na zamykací obrazovce svého telefonu aktivovali,“ říká Malíř.

Témata článku: Tiskové zprávy