Telefónica Czech Republic a Telefónica Germany uzavřely smlouvu o společném dohledu sítí

Společnosti Telefónica Czech Republic a Telefónica Germany podepsaly smlouvy společného projektu na zajištění Řízení pevných a mobilních sítí, s platností do konce roku 2015. Smlouvy podepsal Petr Slováček, ředitel pro Provoz Telefónica Czech Republic a Andrea Folgueiras, výkonná ředitelka Network Technology Telefónica Germany.

Projekt zahrnuje sloučení dohledů několika sítí v České republice, na Slovensku a v Německu, které přispěje k vyšší efektivitě využívání zdrojů a přinese i značnou úsporu provozních nákladů.Celý projekt zapadá do globální strategie skupiny Telefónica, který ve výsledném efektu přinese úsporu v řádu milionů euro za každý rok.

Projekt byl nastartován v druhé polovině roku 2010, kdy došlo s německou stranou k dohodě o oblastech vhodných ke společnému sdílení. Nyní je ve fázi implementace a převzetí pracovních aktivit ve dvou provozních oblastech.

První oblastí, kterou zahrnuje podepsaná smlouva, je monitoring sítě a řešení servisních požadavků pro německé fixní sítě z ČR. Praha se v rámci Incident Managementu německé fixní sítě stará o monitoring fixních technologií a služeb, vzdálenou diagnostiku a vzdálené řešení incidentů spojených s provozem fixních technologií a služeb, a v neposlední řadě i o předávání incidentů k řešení lokálním externím a interním partnerům v Německu.

Na pražském pracovišti NMC (Network Management centre) byla vytvořena čtyři nová monitorovací centra pro přenosovou síť, datovou síť, pevnou hlasovou síť a pevnou přístupovou síť včetně IP TV. Předmětem smlouvy je i nepřetržitý monitoring technologií a služeb, diagnostika v první úrovni podpory, dálkové řešení incidentů, součinnost s techniky na německém území, nebo spolupráce s německým obchodním týmem pro korporátní zákazníky.

Druhou oblastí je monitoring sítě a řešení servisních požadavků pro české a slovenské mobilní sítě, která od září 2011 postupně přechází z České republiky do Německa. V mnichovském pracovišti NMC vzniklo v této souvislosti nové centrum, v kterém bude pracovat i několik pracovníků z České republiky.

Německá strana v rámci smlouvy zajistí monitoring technologií a služeb, vzdálenou diagnostiku a vzdálené řešení incidentů spojených s provozem definovaných mobilních technologií a služeb. Součástí je také předávání incidentů k řešení lokálním externím a interním partnerům. V Praze zůstává na mobilním NMC tým, který bude řešit zákaznické dotazy a spolupráci s ostatními českými operátory.

Témata článku: Operátoři, O2, Tiskové zprávy

Určitě si přečtěte

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

Cynický Týden mobilně 360: Vánoce, operáci a Xiaomi Mi Note 2

** Zavádíme nový termit. Operák je nepříliš dobrý operátor ** Kritizujeme dárek pro vozíčkáře. Jsme cyničtí, nebo je chyba jinde? ** Představíme vám krásný Xiaomi Mi Note 2

19.  11.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34

O2 v listopadu: Honor 8 Premium a omlazený iPhone 6s [ceník]

O2 v listopadu: Honor 8 Premium a omlazený iPhone 6s [ceník]

** iPhone SE pro malou ručku zlevnil o 400 Kč ** V nabídce operátora se brzy objeví 32GB iPhony 6s ** Vybrané telefony zařadil operátor do vánoční nabídky se slevou

9.  11.  2016 | Pospíšil Aleš

20 GB za 100 Kč. Chcete také? Stačí mít ty správné známé

20 GB za 100 Kč. Chcete také? Stačí mít ty správné známé

** Že je u nás draho? Při pohledu do ceníku to tak vypadá ** Jsou ale nabídky, které tam nenajdete. A není jich málo ** Možná ji má k dispozici i váš známý a může vás přizvat...

3.  11.  2016 | Kůžel Filip | 91

O2 získalo nové zákazníky a navýšilo zisk

O2 získalo nové zákazníky a navýšilo zisk

29.  10.  2016 | Láska Jan | 6