Telefónica Czech Republic a Telefónica Germany uzavřely smlouvu o společném dohledu sítí

Společnosti Telefónica Czech Republic a Telefónica Germany podepsaly smlouvy společného projektu na zajištění Řízení pevných a mobilních sítí, s platností do konce roku 2015. Smlouvy podepsal Petr Slováček, ředitel pro Provoz Telefónica Czech Republic a Andrea Folgueiras, výkonná ředitelka Network Technology Telefónica Germany.

Projekt zahrnuje sloučení dohledů několika sítí v České republice, na Slovensku a v Německu, které přispěje k vyšší efektivitě využívání zdrojů a přinese i značnou úsporu provozních nákladů.Celý projekt zapadá do globální strategie skupiny Telefónica, který ve výsledném efektu přinese úsporu v řádu milionů euro za každý rok.

Projekt byl nastartován v druhé polovině roku 2010, kdy došlo s německou stranou k dohodě o oblastech vhodných ke společnému sdílení. Nyní je ve fázi implementace a převzetí pracovních aktivit ve dvou provozních oblastech.

První oblastí, kterou zahrnuje podepsaná smlouva, je monitoring sítě a řešení servisních požadavků pro německé fixní sítě z ČR. Praha se v rámci Incident Managementu německé fixní sítě stará o monitoring fixních technologií a služeb, vzdálenou diagnostiku a vzdálené řešení incidentů spojených s provozem fixních technologií a služeb, a v neposlední řadě i o předávání incidentů k řešení lokálním externím a interním partnerům v Německu.

Na pražském pracovišti NMC (Network Management centre) byla vytvořena čtyři nová monitorovací centra pro přenosovou síť, datovou síť, pevnou hlasovou síť a pevnou přístupovou síť včetně IP TV. Předmětem smlouvy je i nepřetržitý monitoring technologií a služeb, diagnostika v první úrovni podpory, dálkové řešení incidentů, součinnost s techniky na německém území, nebo spolupráce s německým obchodním týmem pro korporátní zákazníky.

Druhou oblastí je monitoring sítě a řešení servisních požadavků pro české a slovenské mobilní sítě, která od září 2011 postupně přechází z České republiky do Německa. V mnichovském pracovišti NMC vzniklo v této souvislosti nové centrum, v kterém bude pracovat i několik pracovníků z České republiky.

Německá strana v rámci smlouvy zajistí monitoring technologií a služeb, vzdálenou diagnostiku a vzdálené řešení incidentů spojených s provozem definovaných mobilních technologií a služeb. Součástí je také předávání incidentů k řešení lokálním externím a interním partnerům. V Praze zůstává na mobilním NMC tým, který bude řešit zákaznické dotazy a spolupráci s ostatními českými operátory.

Témata článku: Operátoři, O2, Tiskové zprávy

Určitě si přečtěte

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

ČTÚ se snaží posílit pozici paběrkujících virtuálů. „Velká trojka“ jim má snížit ceny za LTE

** Velkoobchodní ceny za LTE jsou pro virtuály stále příliš vysoké ** Pokuta 2 miliony zatím dva ze tří operátorů ke zlevnění nemotivovala ** V krajním případě může ČTÚ odebrat vydražené LTE licence

19.  1.  2017 | Láska Jan | 13

Pozdě, ale přece! O2 jako poslední v Česku spouští VoLTE

Pozdě, ale přece! O2 jako poslední v Česku spouští VoLTE

** O2 nás napínal, ale nakonec i on spustil VoLTE hovory ** Zatím jen pro paušály a dva typy smartphonů ** Další podporovaná zařízení budou brzy přibývat

17.  1.  2017 | Láska Jan | 33

O2 v lednu výrazně zlevňuje iPhone 6, Lumii 950 XL i další modely

O2 v lednu výrazně zlevňuje iPhone 6, Lumii 950 XL i další modely

** O 1 000 Kč zlevnily čtyři starší modely včetně iPhonu 6s Plus ** Do nabídky přibyly HTC Desire 650 a HTC One A9s ** Dobrý poměr ceny a výkonu nabídnou v lednu starší Samsungy

6.  1.  2017 | Pospíšil Aleš | 19

Štědrý den u operátorů: více přenesených dat a MMS, volalo se jako v běžnou sobotu

Štědrý den u operátorů: více přenesených dat a MMS, volalo se jako v běžnou sobotu

** Hlasový provoz na Štědrý den se výrazněji nelišil od běžného víkendu ** Klesá počet odeslaných SMS ** Jejich úlohu přebírají sociální sítě, messengery a částečně MMS

28.  12.  2016 | Láska Jan | 18