Telefonní automaty plnily v oblastech zasažených povodněmi nezastupitelnou roli

Vypovídají o tom statistiky hovorů z veřejných telefonních automatů (VTA) na tísňové linky za uplynulých pět měsíců.

V oblastech zasažených povodněmi se počet hovorů z telefonních automatů zvýšil v průměru o 36 % a v době, kdy povodně vyvrcholily, byl počet volání na tísňové linky: 112, 150, 156 a 158 nejvyšší v roce. Jednalo se o zvýšení řádově několika set hovorů týdně.

Zhruba 14 tisíc telefonních automatů má kromě určitého objemu komerčních hovorů pořád své nezastupitelné místo při voláních na tísňové linky, nebo jako náhradní či doplňkové řešení v případě rozbitého, zapomenutého, ztraceného či vybitého mobilu. Telefónica každoročně zaznamenává přes 200 tisíc hovorů na tísňové linky.

Kam se nejvíce volá z telefonních automatů?

  • Tísňové linky 3%
  • Mobilní sítě 66%
  • Předplacené karty - bezplatná čísla 16%
  • Pevné sítě 5%
  • Zelené linky 4%
  • Zahraniční volání 3%

Témata článku: Tiskové zprávy