Tady se míchá několik věcí dohromady, tedy spíš přístupů.Je rozdíl mezi plagiátem, kdy prodejce tvrdí, že prodává originál, ale chce zákazníkovi prodat produkt zcela jiných specifikací a podvést ho.
V těchto případech alibaba jednoznačně zakročí proti prodejci.
(příkladem budiž různé "originální" nabíječky, které jsou po stránce osazení dokonce nebezpečné)Pak jsou tu napodobeniny, kdy vzhled výrobku velice připomíná nějaký známý produkt, ale specifikace jsou uvedeny pravdivé a můžou se lišit od odpadu po velmi zajímavá zařízení. Je tedy jasné, že se neprodává originál. Autorské právo sice trpí, ale zákazník dostává to, co si zaplatil. Proti tomu alibaba nijak nebojuje.
(příkladem budiž kopie drahých telefonů. Je libo iphone za 1500, není problém, bude to vypadat jako iphone, ale budete rádi, když to bude vůbec volat. Na druhou strnu není problém koupit "iphone" za 5000, kdy koupíte velmi kvalitní telefon, jehož jediným prohřeškem je imitace jiného porduktu.)No a pak jsou tu výrobky, které se návrhem inspirují u známých značek, ale nejsou kopiemi, protože daný originál neexistuje. Kopíruje se tedy postup, nějaká úvodní idea.
(KOGO figurky přesně imitují LEGO, ale třeba potisk minifigurek je zcela unikátní. Nebo existuje spousta jakože "SPIGEN" pouzder na rozličné modely telefonů, na které se originál vůbec nevyrábí.) Kvalita těchto klonů je často velmi vysoká. Je to parazitující byznys vzešlý kopírováním jiné značky, ale zase se přikládá určitá míra inovace a výrobci zaplňují mezery v poptávce, kterou nevykrývá originál. Já se pak ptám, v čem má ten originální výrobce problém, když číňan to dokáže. Proč mám na výběr středněvelkou bílou a černou variantu, když číňan dodá všechny myslitelné barvy a všechny velikosti. Tady už ani nejde hovořit o kopírování, když vzor neexistuje.