Analytická společnost Berg Insight předvídá vrchol prodejů automobilových navigací (PND) již v příštím roce, a to celkovým objemem 42 milionů kusů. Poté by mělo docházet k postupnému snižování pod tlakem chytrých telefonů a levných, pevně vestavěných navigací ve stále širší nabídce automobilů.
K meziročnímu poklesu prodaných navigací přitom dochází již nyní v Severní Americe a Evropě. Tento pokles však zatím překonávají prodeje v Brazílii, Indii, Rusku a především v Číně. Berg Insight dále předpokládá, že v roce 2015 bude 80 procent všech prodaných automobilových navigací vybaveno komunikačním modulem v mobilních sítích pro datové přenosy. Jde o logický vývoj a v podstatě jediný směr, kudy se mohou automobilové navigace dále rozvíjet. S připojením k internetu následně souvisí i rozšíření nabídky služeb jako dopravní informace, varování před rychlostními kamerami, předpověď počasí a další.