Ona právě ta roztříštěnost Androidu je značný problém.
Udělat (a otestovat aplikaci) pro Android, který bude fungovat na všech zařízeních je téměř nemožné a přiblížení se k tomuto stavu je poměrně drahé (vím o čem mluvím, pár aplikací jsem pro Android už napsal). Proto aplikace pro Android ještě dlouho nebudou dosahovat kvalit aplikací pro iPhone, které můžeš udělat vše téměř na pixel přesně a můžeš je otestovat na všech známých zařízeních.
Další věc je, že pokud někdo píše pro iPhone, musel tomu poměrně hodně věnovat (peněz i času) a překonat schvalovací proces., takže to není jako na Androidu, kam si každý hodí svůj víkendový projektík (co kdybych na tom třeba mohl něco trhnout) a přidá další zbytečnou věc. Tyhle víkendové pokusy pak tvoří nemalý podíl balastu.
Další problém Androidu je to, že aplikace nekorektně napsaná třeba o tom víkendu (a třeba žeroucí baterku) může v pohodě fungovat na spoustě telefonů (aniž by ji průměrný uživatel odhalil) a uživatelé se pak diví, jak je ten Android zdechlý a že mu baterka nic nevydrží.
Osobně bych na Androidu nějaký schvalovací proces nebo alespoň automatické quality metrics hodně ocenil.
Mluvit pak o tom, že Android má nejvíc free aplikací a AppStore se třese je přinejmenším bulvární nadpis, ne-li vyslovená pitomost.