Apple App Store 2.0: Předplatné, reklamy i nové funkce

Vývojáři budou moci aplikace zpeněžit i díky systému předplatného. Ve vyhledávání přibude placená pozice pro reklamu. Schvalování aplikací nebude trvat týdny, ale dny.

Už v pondělí odstartuje vývojářská konference WWDC, na kterou si Apple tradičně nechával oznámení softwarových změn stejně jako představení nových operačních systémů. Je tedy překvapením, že největší změny v App Storu od jeho vzniku oznámil Phil Shiller s několikadenním předstihem. Učinil tak prostřednictvím The Verge, The Loop a několika dalších médií.

App Store se promění ve třech oblastech – nabídne vývojářům nový typ zpeněžení aplikací, Apple zapracoval na lepším vyhledávání a také na rychlejším schvalování aplikací.

Nejvýznamnější novinkou bude příchod předplatného do App Store. Až doposud totiž mohli tento způsob zpeněžení používat především vývojáři zpravodajských aplikací, nyní se otevře všem. Apple nabídne několik cen, které si budou moci vývojáři účtovat na roční bázi. Vývojáři navíc budou moci více svých aplikací zařadit do jednoho balíčku, na který se bude vztahovat jedno předplatné.

Na podporu předplatného Apple dokonce sníží svůj podíl ze zisků z prodaných aplikací. První rok předplatného bude rozdělen běžným poměrem – 30 % pro Apple, 70 % pro vývojáře. Pokud však vývojář model předplatného udrží, od druhého roku si bude Apple strhávat pouze 15 %. Předplatné bude vývojářům dostupné od podzimu.

App Store s reklamou

Druhou oblastí změn je vyhledávání a objevování aplikací v App Store, které delší dobu trápí nejednoho uživatele. Apple bude kvůli tomu častěji měnit nabídky doporučených aplikací, vrátí nabídku s kategoriemi aplikací hned na úvodní stránku a uživatelům ve výběrech nebude zobrazovat aplikace, které má nainstalované.

Klepněte pro větší obrázek

Do výsledků vyhledávání se však také dostane nový prvek – placené místo pro zobrazení reklamy. Ta bude v podobě jedné aplikace zobrazující se na začátku seznamu s výsledky vyhledávání. Od ostatních ji uživatelé rozeznají díky modrému podbarvení a nápisu Reklama (na screenshotu výše). Ze strany vývojářů se bude jednat o systém PPC – budou tedy platit za to, když na jejich aplikaci v rámci reklamního systému uživatel klikne.

Apple nebude zobrazovat reklamy uživatelům mladším 14 let a vývojářům nebude poskytovat žádná analytická data z reklamního systému. Developer se tedy dozví pouze počet kliknutí na promovanou reklamu.

Rychlejší schvalování

Pokud vývojáři pro iOS a další jablečné platformy za něco Apple opravdu nenávidí, pak je to schvalovací proces. Ten se v minulosti natahoval na několik týdnů a nejednomu vývojáři pokazil plány se spuštěním aplikace. V posledních týdnech prý Apple na tomto systému zapracoval a 90 % všech aplikací je schváleno do 48 hodin. Polovina pak dokonce do 24 hodin. Takto schválí Apple za týden 100 000 aplikací (do čísla se započítávají i aktualizace aplikací, které rovněž podléhají schvalování).

Diskuze (13) Další článek: GoMobil pro vás má kopeček služeb zdarma a LTE za patnáct

Témata článku: Apple, , , Pře, Představení nových, Vývojářská konference, První rok, Shiller, App Store, Funkce, Phil Shiller, Nový prvek, Nov, Schvalovací proces, Apple APP store, Reklamní systém, Objevování, Store, Schvalování, APP, #Apple, Making, Sto, F +, Phil Schiller