Apple je novým králem trhu s chytrými hodinkami. Ještě před rokem, kdy na trhu působil Samsung, Motorola a několik dalších menších hráčů, patřilo jihokorejskému gigantovi 70 % trhu. Poměr sil se výrazně změnil při nástupu Apple Watch do prodeje. První generace chytrých hodinek Američanů je natolik úspěšná, že ve třetím čtvrtletí prodejně zválcovala veškerou konkurenci včetně Samsungu. Vyplývá to z kvartální analýzy trhu chytrých hodinek od Strategy Analytics.
Největší výrobci chytrých hodinek podle distribuovaných jednotek (data: Strategy Analytics)
Výrobce |
Q3 '14 Distribuce (mil. ks) |
Q3 '15 Distribuce (mil. ks) |
Q3 '14 Tržní podíl |
Q3 '15 Tržní podíl |
Apple |
0 |
4,5 |
0.0% |
73.8% |
Samsung |
0,7 |
0,6 |
70.0% |
9.8% |
Ostatní |
0,3 |
1 |
30.0% |
16.4% |
Celkem |
1 |
6,1 |
100.0% |
100.0% |
Celý trh vzrost pětinásobně, v období od července do září se celosvětově prodalo více než 6 milionů balení chytrých hodinek. Z toho 4,5 milionu neslo logo Applu. Samsung distribuoval 600 tisíc kusů hodinek Gear, což je zhruba o 14 % méně než loni. Proti roku 2014, kdy bylo na trhu pouze několik hráčů, navíc Samsungu klesl tržní podíl ze 70 na současných 10 %. Ostatní výrobci dohromady prodali zhruba milion chytrých hodinek.