To samozřejmě ano. Přiměřená pokuta, respektive náhrada ušlého zisku, je v pořádku. Ale to si myslím, že je v zásadě zachováno, pokud vyjdeme z toho, že operátoři mají (jak tvrdí, a jak od nich požaduje EK) nákladově orientované ceny. Pak je rozumné předpokládat, že cena služby pro účastníka je složena z nákladů a přiměřeného zisku. A jestliže operátorovi fakticky zůstává nárok na 1/5 z nesplněného závazku k odběru služby, je tam vlastně předpoklad zisku ve výši 25% z nákladů operátora na službu, pokud ji operátor poskytne dle smlouvy po celou dobu. Ovšem pokud zákazník odejde, tyto náklady již v souvislosti s tím konkrétním klientem mít operátor nebude, jelikož služba tomu klientovi vůbec nebude poskytnuta. Avšak ten zisk "odejitý" klient zaplatí, čili operátor škodný nezůstane. Jen na tom nebude už tak nemravně vydělávat, jako to bylo dosud.Jinak víme, že větší než malé množství smluv bylo uzavřeno za poněkud nestandardních podmínek, dá se říci až podvodným způsobem... Navíc byly velmi často měněny např. VOP, přičemž ne vždy byl ten klient řádným způsobem informován a poučen, jaká jsou jeho práva.