Ceny v ČR klesly. Opravdu? Nemáte v té studii chybu?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 46

Názory k článku

Anonymizovaný  |  21. 05. 2012 08:22

No mě je zcela jasno po přečtení této věty v úplném závěru: "Data dodaná Teligenem jsou na evropském telekomunikačním trhu už několik let považována za bernou minci, sledují je (a platí za ně) operátoři, regulátoři i politické subjekty."
Operátoři chtějí vypadat jako dobrodinci a tak zcela záměrně zásadním způsobem lžou - ostatně to není nic nového. Lžou nám dlouhodobě bez výhledu na zlepšení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 05. 2012 14:28

U nás se to snad nikdy nezmění a nejžalostnější je, že ČTÚ po všech těch problémech co s nimi x let je, LŽOU!!! Je to neuvěřitelný :( Když bude (a jestli bude) nějaký další operátor, ti tři ho stejně ukamenují a výsledek nebude žádný. Nejde o to snížit ceny o 5%, ale o 50%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 05. 2012 07:30

Asi se dostanu do sporu se zdejší komunitou a to hlavně proto, že většina lidí zde má alespoň nějaké znalosti o stavu zdejšího trhu.Bohužel jak už bylo několikrát řečeno, každý stát má takové vedení jaké si zaslouží. ČTÚ prostě dělá to co většina lidí, nic. Mnoho lidí ani neví za kolik vlastně volají a co používají za tarif. Pokud jim je nabídnuta výhodnější nabídka, tak to nejdřív 2 dny počítají a pak stejně neudělají nic (dobrým příkladem v ČR jsou banky).Obávám se, že ani vstup 4 operátora nebo zásah ČTÚ pro roztříštění současného oligopolu nepovede dlouhodobě vůbec k ničemu. Možná to krátkodobě s trhem zahýbe, ale to bude asi tak vše. K většímu přelivu zákazníků pravděpodobně nedojde a situace se po nějaké době vrátí do starých kolejí, možná s tím rozdílem, že se trh rozdělí mezi 4 operátory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 05. 2012 00:55

To mě ale vůbec nepřekvapuje. Nekvalita práce ČTÚ si přímo koleduje o celkový audit a padání hlav. Jde o peníze občanů a mně se takové okrádání jeví stejně tak trestuhodné jako např. Rathovo (pokud opravdu zpronevěřil, co zpronevěřil). Možná je na čase změnit onu agenturu, která evidentně manipuluje s daty. Nebo ji napadnout. O2 je obecně ta nejdražší společnost, nejagresivnější a s naprosto amorálními přístupy k lidem, jdou jako tank za penězi a nic je nezajímá. Pokud někde někdo rozhlašuje, jak jsou u nás operátoři levní, měl by se dát vyšetřit u psychiatra. Jinak i nadále nevolám. A znovu jen zopakuji. Nový operátor, který bude házet bobky na ty stávající operátory, připraví fixní bezkonkurenční nabídku a vytře jim prostě zrak. To bych alespoň přála těm současným operátorům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2012 22:07

trend v EU jsou neomezené služby za pár stovek, cenu za minutu nebo SMS bych už neřešil, je potřeba to tady celé "odšpuntovat" , operátoři prohnili do morku kosti spolu s regulátorem, kterej se snad už konečně probouzí z dlouholetého spánku ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2012 21:12

Tak nevím.
Mám u T-mobile tarif Kredit 300. Za to je 60 minut volných. 300 : 60 = 5 Kč / min.
Nový tarif S námi nabízí 30 min. volných po slevě 30 % za 273,- Kč.
273 : 30 = 9,10 Kč / min. Je to tedy jasná sleva z 5 na 9,10 Kč.
Potřebuji si vyřizovat věci přes den a volné volání po 19. hod. je mi vcelku na nic.
Takže pro mě to představuje zakuklené zdražení již tak dost drahého volání.
Nemám extra nároky. Za 10 EUR, což je za hranicemi běžné, by mi doma stačily 2 hodiny volání , pár SMS a nějaká data.
Pro mlaďasy to bude asi terno. Ti se potřebují vykecat.
Ale já už bohužel nejsem pubescent, takže po vypršení smlouvy asi půjdu jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2012 20:33

To je stejně týpek ten mluvčí doktor Malina... Na to je třeba kachní žaludek... Ale ten takové kreatury jako byl Hušák v Sazce se svým ansáblem a srovnatelně Dvořák v ČTÚ se svým týmem rozhodně mají. Hušák měl sloužit akcionářům (sportovním svazům) a myslel jen na svůj pupek a šrajtofli a totéž i Dvořák zase ve vztahu k zákazníkům mobilních operátorů a občanům této země... Místo toho, aby ČTÚ poukazoval na to (a napravoval), že je u nás něco špatně a ceny jsou v porovnání se zahraničím vysoké, tak se nám skrze svého mluvčího vysmívá... To je vážně dobrej oddíl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2012 20:21

Počítejte se mnou. . .
Vyúčtování u VF 206,- Kč ,provolano přes 10 hod. Takže na první pohled opravdu
se u nás ne volá draho . Ale na ten druhý je to hodně špatné, mám 50% na kamarády
což ve finále dělá 128 Kč. To jsem skoro vše pro volal na 4 čísla v domáci sítí. A když jsem od operátora chtěl něco přihodit na ostatní hovory tak dělá
hloupeho,že co bych ještě chtěl ,takze jsem se vytočil a budu zase používat 2 sim.volat přes voip ( počítám,že o prázdninách se už bude volat pod 1,- Kč ) a když nebudu na Wi-fi, tak to jistí
ČD tarif. Takže

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2012 18:05

Tak to vypadá, když autor neumí počítat a navíc si nenechá zpracovat oponeturu ke svému článku.
Toto matematické zadání, na které autor dojel, by odpovídalo vyšší úrovni maturity z matematiky.
Bohužel každému není dáno ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2012 17:32

Myslím že to Teligen neodfláknul, prostě nám jen lže a dělá z nás idioty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2012 16:23

Jak by pravil Churchill, nejlepší statistika je ta, kterou si upravím sám aneb každý má svoji pravdu a svá hlediska pro porovnání. Zároveň vyvstává otázka, zda jsou v Teligenu skutečně takoví mamlasové nebo zda to není statistika na "objednávku". Kdo nebo co je dnes skutečně, ale skutečně nezávislé. Můžeme donekonečna plkat o věrohodnosti a objektivitě takových průzkumů, přičemž jediný jednoznačný údaj je reálný stav našich peněženek po zaplacení účtů za volání v porovnání s jinými státy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2012 16:08

No, umíněnost autora, který tvrdohlavě trvá na tom, že máme nejdražší volání na světě, už hraničí se zabedněností. Stručně řečeno - mezinárodní srovnání, ze kterých vychází ČR jako nejdražší, jsou nekriticky přijímána, na všech ostatních jsou hledány sebemenší chybičky, aby se pak mohlo vítězoslavně prohlásit, že jsou celé špatně.
Maně si vzpomínám, že když kdysi ČTÚ publikoval vlastní srovnání, ze kterého jsme nevycházeli tak špatně, zde se horlivě googlovalo, zda ve srovnávaných zemích neexistuje náhodou ještě levnější tarif, a když se našel, řeklo se, že srovnání je špatně. Když Evropská komise publikovala srovnání průměrné ceny za minutu (tržby/reálné minuty), ze kterého ČR vychází přesně na průměru - tedy ani příliš drahá ani příliš levná - zde se to bralo jen jako další nepříjemný fakt, který je nejlépe buď úplně ignorovat, případně to svést na extrémně levné volání pro firmy, aniž se někdo pokusil zjistit, zda tu skutečně mají firmy tak levné volání a zda stejně tak levné volání nemají i v zahraničí (nějak mi nejde na rozum, proč by zrovna tady měly firmy volat levně a jinde ne...). Jediné nekriticky přijímané mezinárodní srovnání bylo to, vytvořené na základě geniální metodiky nadnárodní a prestižní organizace OECD a spočítané profesionály z Teligenu, které využívá celý civilizovaný svět (tak nějak se to prezentovalo). Nikde žádný pokus o kritické zhodnocení tohoto srovnání, ani náznak. Odklon od Teligenu byla přinejmenším známka amaterizmu. Ovšem pouze do doby, pokud Teligen tvrdil to, co Mobilmánia či autor chtěli slyšet - jsme nejdražší na světě. Když teď Teligen přišel s něčím jiným a tvrdí dafacto totéž, co kdysi říkal ČTÚ a co říká i Evropská komise, umínění horlivci se hned pustí do hledání chyb, protože přeci my máme, my musíme mít, nejdražší volání na světě! My si chceme zakřičet, jak špatně na tom jsme, postěžovat si a zanadávat. A hlavně chceme nižší ceny a toto se nám hodí. Takže - když Teligen podle vás zvoral toto srovnání, nezvoral i to minulé? Jak víte, že všechny země, které jsou či byly podle Teligenu levnější, jsou skutečně levnější a ne naopak, protože to Teligen špatně spočítal? Srovnání může stejně tak ukazovat nižší ceny i u jiných zemí. Netahali jste nás léta za fusekli s vycucanými výsledky? Možná, že to srovnání je skutečně zvorané, ale podle všeho je teď alespoň blíže realitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2012 15:39

Z jejich "Neodpustím si ovšem poznámku..." cítím, že ví, že je to naprosto špatně spočítané, ale proč by to nepoužili, když jim to jde tak hezky na ruku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2012 15:00

> Dle OECD jsou hovory rozloženy takto: 80 % ve všední dny, zbytek o víkendu. Tedy pětina minut je provolána v rámci neomezené služby. Z 580 minut nám tak zbývá 424, které jsou účtovány sazbou 5,90 Kč/min.K tomu jste dospěl jak? O víkendu je uskutečněno 20 % volání. Do vlastní sítě je 46 % hovorů. Tedy z celkových cca 600 minut je 600 * 0,2 * 0,46 = 55,2 minuty voláno o víkendu do vlastní sítě. Zbyde tedy 600 - 55,2 minut. Dalších 600 * 0,03 = 18 minut je volání do schránky. Zbyde tedy 600 - 55,2 - 18 = 526,8 minut mimo víkend a/nebo do jiné sítě. Nikoli 424 minut.Mimochodem je zajímavé, že ČTU měl minule výhrady k metodice, ale nyní žádné výhrady neuvádí. Čím to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2012 13:24

No tak to sem asi jediny kdo plati vice T mobile to ma podchycene smlouvama a jejich kreditni tarify stoji za ho.no! Kdyz sem prichazel k t mobile nabidli mi tarif bav se a hned sem si ktomu vzal balicek s 50minutami navic a internet za 200,- postupem casu vsak udelali po prodlouzeni smlouvy chyby ve vyuctovani a uctovali mi spatne internet a tak se mi rozesla jejich volajici smlouva a internetova smlouva o myslim ze sedum mesicu .Takze sem loni klasicky nechal prodlouzit internetovou smlouvu ale letos uz mi pani vzdelila ze uz nemuzu mit tarif bav se a ze je tam na vyber jen z jejich kreditnich tarifu coz se mi nelibilo ale pani mi vzdelila ze internet bez volaciho tarifu nemuze byt tak me vlastne donutili jit do toho kreditniho tarifu 500 a aspon se mi je podarilo premluvit aby mi tu starou internetovou smlouvu zrusili a dali mi ji spolecne stou volaci na dva roky a tak aspon budu moci ukoncit smlovy po dvou letech spolecne! Vysledek je ten ze i s balickem 50minut navic internetem za 200,- platim pausaly kolem 1100,- predtim sem platil kolem 800,- no a neudelam nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2012 12:53

Mně se líbí, jak neohroženě a investigativně pan Pospíšil postupuje. Je to můj hrdina . Článek se mi moc líbí, je opět nehorázně kazící náladu, ale to je dobře! Kéž by to opět převzaly i jiná média, aby se o tom hodně mluvilo. Pane Pospíšile, držím palce.. Začínáte šťourat mimo hranice ČR.. Já osobně bych na to neměl žaludek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 05. 2012 12:52

Spíš někdo z úředníků ČTU dostal od operatora krabici od bot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2012 12:13

tvorcu tych tabuliek by som nakopal do zadele....co je to Slovak Rep. ???ked napise Hungary, Belgium, dokonca napise aj Korea...tak rovnako ma pouzit medzinarodne uznany kratky nazov Slovakia....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 05. 2012 11:43

Já vám řeknu přesně co se stalo Zase nějaká studie vytvořená "zahraniční fundovanou firmou" pro účely operátorů placená přes ČTÚ státem, tudíž námi, dokazující jak jsou ti naši operátoři úžasní, skvělí a perfektní a jak nabízí na našem "specifickém" trhu vše co si občan žádá. . Česky řečeno zase nás chtějí ochcat a opíjajů nás rohlíkom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2012 11:33

Dobrej článek! Už se těším na mlžení Teligenu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 05. 2012 11:24

Z toho výpočtu sem sice nepochopil vůbec nic, ale přesto vám fandím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor