Právě testuji navigační přístroj Navon 470, který jako první – vedle dalších modelů stejné značky – obsahuje novou navigační aplikaci iGo Amigo. Na test jsem si vzal více času, vše se ale už chýlí ke zdárnému konci.
Mám totiž plán: touto recenzí éru navigací s iGo Amigo na Navigovat.cz začnu a zároveň ukončím. Nechci dopadnout jako s předchozími verzemi iGo, kdy jsem různé navigační přístroje se stejnou aplikací popisoval snad desetkrát. Tentokrát to bude pouze jednou, potom vydám nanejvýš článek s dlouhodobějšími zkušenostmi, a jestli se někdy v budoucnu budu věnovat dalším navigacím s iGo, tak jen z hlediska hardwaru.
Chybí mi jen průjezdní body
S Navonem 470 jsem najel víc kilometrů než obvykle s navigacemi jezdívám. Amigo mi velmi vyhovuje, snad i víc než funkčně lépe vybavené iGo 8. Amigo je jednodušší, přehlednější. Chybí mi v něm jediná věc, kvůli které bych osobně asi nakonec sáhnul po iGo 8 – nepodporuje průjezdní body.
Oživeno: pod článkem najdete anketu, ve které můžete hlasovat, jak často v navigačním přístroji používáte průjezdní body.
Připravil jsem dvě videa, na kterých si můžete prohlédnout, jak česká verze iGo Amigo vypadá. Na prvním, které není ozvučené, uvidíte takřka všechny nabídky, budete moci posoudit ovládání a reakce.
Až pozdě jsem si uvědomil, že jsem zapomněl na jeden důležitý pohled. Na kontextovou nabídku, ke které se dostanete klepnutím na displej při navigaci. V ní se tlačítky ovládá pohled na mapu, denní a noční režim, úroveň měřítka. Dá se s zní rychle dostat k oblíbeným položkám a obsahuje také funkci Kde se nacházím, která zobrazí aktuální souřadnice a jejich textové vyjádření (adresu).
Takhle vypadá kontextová nabídka (zde v anglické verzi)
Druhé video ukazuje průběh navigace s iGo Amigo včetně hlasových povelů. Raději jsem přeskakoval mezi jednotlivými křižovatkami, abyste se nemuseli dlouho dívat, jak simulace jede rovně.