Nejen prodejci hrnců a vysavačů, ale i podomní prodejci telekomunikačních služeb nezřídka využívají nekalé prodejní praktiky. Pro tyto prodejce se vžilo označení šmejdi a zejména dříve narozené nyní na tyto prodejce upozorňuje Český telekomunikační úřad:
Můžeme si klást otázku, do jaké míry budou právě senioři schopní zaznamenat toto poselství na sociálních sítích, nicméně pokud patříte mezi ty mladší a internetově zdarnější, určitě „své“ seniory upozorněte, aby se nenechali zahnat do kouta a nepodepsali vše, co jim někdo strčí pod nos.
Návod dává i ČTÚ – ověřit si, že prodejce je skutečně zástupcem firmy, jejímž jménem jedná (vizitka, logo na smlouvě,…). V případě pochybností se poradit s někým známým a hlavně nepodepisovat nic okamžitě. Stále také platí, že pokud uzavřete smlouvu mimo prostory k podnikání určené, máte právo od ní do 14 dní bez sankcí odstoupit. Srozumitelný návod najdete například na webu dTestu.
Jaké máte zkušenosti s terénními prodejci telekomunikačních služeb?