EK: Jednotné telefonní číslo pro firmy v rámci celé Unie

Diskuze čtenářů k článku

ViR  |  09. 12. 2010 02:03

Ta čísla +3883 už se i sem tam přidělovala (jedno jsem na testování měl), ale zemřela na úbytě, minimálně ze dvou důvodů. Prvním bylo to, že národní operátoři ten rozsah více méně bojkotovali a třeba z ČR (ač přistoupila k příslušné úmluvě) na něj nesměroval hovory vůbec nikdo. A druhý problém byl, že cena přídělu těchto čísel byla pro operátory poměrně vysoká, na úrovni několikanásobku ceny bloků národních. A to byl dohromady v podstatě smrtící koktejl, drahá čísla na která se nedalo dovolat... Další problém byl, že pravidla pro směrování odpovídala technologii a myšlení první poloviny devadesátých let, takže se předpokládala/provozovala centrální databáze těchto "evropských" čísel, čísel, které se jen mapovala na čísla běžná, národní. Čili pokud se vytočilo euročíslo, tak se síť operátora dotázala databáze na reálné číslo, existující v síti nějakého národního operátora, a teprve pak tam hovor poslala (V porovnání např. s DNS středověk.) Navíc to nebylo příliš pohodlné, protože ta čísla byla výrazně delší, než čísla národní. Pokud si to dobře vybavuji, tak byla patnáctimístná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaara  |  08. 12. 2010 07:46

Jasne.. nazve se to treba fialova linka..
V zahranici na to budou lidi volat za par supu, ale aby se to zaplatilo, tak si u nas nahodi poradnou palku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nekomunista  |  07. 12. 2010 13:43

opět se za vybrané peníze dělají tyto krávoviny.. kdy už se tenhle komunistický moloch rozpadne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  07. 12. 2010 16:12

Je smutnější než "vyhazovat peníze" je se o něčem nebavit jen proto, že by "to mohlo něco stát".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neblbec  |  07. 12. 2010 17:58

Co jsi těm tvým komunistům zaplatil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nekomunista  |  08. 12. 2010 17:30

daně všeho druhu, zvýšené ceny kvůli uvaleným clům apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  07. 12. 2010 13:30

"„Podniky dnes musí mít jiné telefonní číslo v každém členském státě, v němž mají zákazníky."
Samozrejme. Pokud jsem nemec, volam na nemecke cislo, pokud cech, volam na ceske, pokud francouz, volam na francouzke. Nemam zapotrebi volat z nemecka nekam, kde to zvedne francouz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  10. 12. 2010 11:21

Proc by to tam mel zvedat Francouz, kdyz vedi, ze vola Cech?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirkaho1  |  07. 12. 2010 13:26

Tak trochu vidim problem s nasima operatorama. Pokud volam do zahranici napr. do Nemecka pres VIOP na pevnou linku za 0.35 kc a z mobilu za 24 Kc , tak kolik pak bude stat takova minuta na evropskou predvolbu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  07. 12. 2010 11:26

No číslovací plán jsem nedělal asi 5 let, ale co si pamatuji, tak tam už taková nějaká předvolba vyhrazená afaik byla (koukněte do číslovacího plánu), dokonce tam byla i nějaké společná pro VoIP. A určitě to nebylo nic čtyřmístného.
Klíčové je, jaká bude cenová regulace. Jestli to budou muset operátoři propojovat a účtovat zákazníkům za maximálně stejnou cenu, jako lokální pevná čísla, stejně tak jestli bude fungovat migrace čísla, pak to má smysl a okamžitě bych na to převedl všechna svá čísla. Ovšem chtělo by to max. 2místný kód (a optimálně ještě kratší čísla než 9místná, protože zadávat třeba 13 míst by byl dost opruz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor