EuroTel účtuje hovory po sekundách! [retro]

Z našich rozsáhlých marketingových výzkumů vyplynulo, že veřejnost by účtování hovorů po vteřinách uvítala, znělo v roce 2000 z EuroTelu. O2 je jiného názoru.

Píše se rok 2000, je 29. září a telekomunikace v ČR se rozjíždějí na plné obrátky. Mobily i služby operátorů jsou cenově dostupné pro většinu lidí a EuroTel vydává tiskovou zprávu s titulkem „EuroTel účtuje hovory po sekundách!“. Tedy ne po jednotlivých sekundách od spojení hovoru, ale po první minutě, která se účtuje celá (60+1). Najdete ji v archivu na webu O2, tedy nástupnického operátora, který podobným vymoženostem nefandí.

V jedenáct let staré tiskové zprávě se píše, že operátor vychází vstříc potřebám svých zákazníků výhodnějším účtováním hovorného. A pozor, právě takové účtování si zákazníci přejí. Jako by to nebylo jasné, toto tvrzení měl EuroTel podložené „rozsáhlým marketingovým výzkumem“.

Zákazníci chtějí 60+1, vycházíme jim vstříc

Z našich rozsáhlých marketingových výzkumů vyplynulo, že veřejnost by účtování hovorů po vteřinách uvítala. Jsme rádi, že tak můžeme vyhovět našim zákazníkům,“ komentoval novinku zástupce tehdejšího generálního ředitele Alexander Winkler.

Klepněte pro větší obrázek
Zákazníci by účtování 60+1 brali jistě i dnes, návrat k němu je však krajně nepravděpodobný

Dnes už zřejmě zákazníci na účtování vůbec nehledí a zda jsou jim hovory účtovány po celých minutách či jinak je jim jedno. Důležitá je minutová sazba. Tedy alespoň tak si to myslí čeští mobilní operátoři roku 2011.

 
Víte, že účtování po minutách prodražuje minutovou sazbu v průměru o 25 %?
 

Účtování 60+1 padlo za oběť kreditním tarifům Simple v roce 2006 (už pod taktovkou O2), které přinesly méně výhodné účtování způsobem 60+30. A o dva roky později vzalo za své i toto, kyslíkový operátor představil tarify NEON a zavedl do praxe účtování rovnou po celých minutách (60+60). Na první pohled je jasné, že toto účtovací schéma je pro zákazníka nejméně výhodné, jelikož tak vždy zaplatíte i za čas, který jste nevyužili.

Jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet

Voláte například 1:10 a zaplatíte rovnou celé dvě minuty. Při sazbě 5 Kč za minutu vás pak takový hovor vyjde na 10 Kč. Pokud by byl účtován způsobem 60+1, stál by 5,84 Kč. Operátor tak velmi snadno skryje reálnou minutovou sazbu a místo toho se v ceníku chlubí cenami, kterých ve skutečnosti dosáhnete jen teoreticky. Analýzu ukazující, jak moc hovory prodražuje rozdílné účtování, najdete v tomto článku.

K znevýhodňování účtování se krátce po O2 vždy přidal T-Mobile, sekundové účtování po první minutě u nás stále drží jen Vodafone. A co si o tom myslíte vy? Je pro vás při výběru tarifu důležitější uvedená minutová sazba, nebo se podíváte i na účtování hovorů?

Diskuze (86) Další článek: Samsung poskytne Badu 2.0 všem současným modelům Wave

Témata článku: , , , , , , , , Spojení hovoru, Ret, Euro, Hovor, Hovorné, Euro &,