Facebook má jasno: Android mají škrti, iPhoňáci utrácí

Reklama je dnes všudypřítomná, mobily nevyjímaje. Obrovské rozdíly ovšem panují na obou stranách barikády mezi iOS a Androidem. Dle studie společnosti Nanigans, což je největší nákupčí Facebookové reklamy a která připouští, že se jejím zveřejněním vydává na tenký led, je inzerce na Androidu bída a vůbec se nevyplatí. Ba co víc, náklady na reklamu na Andoridu dle této analýzy ani nepokryjí příjmy, které přináší.

Situace je následující: RPC neboli příjem z kliknutí (z anglického revenue per click) za první tři čtvrtletí letošního roku činil na Androidu v průměru 0,15 dolarů, zatím co na iOS to bylo 0,94 dolarů.


Příjem za proklik na Anroidu je 6 krát nižší než na iOS (obr.: nanigans.com)

Mnohem hůř pak z hlediska Androidu vyznívá následující srovnání. Jeho ROI neboli návratnost investice (z anglického return on investment) je dokonce záporná, a to -10 %. Naproti tomu iOS přináší zadavatelům reklamy v průměru 162% návratnost investice. Příklad: do reklamy na Facebooku na iOS investujete 100 Kč a ta vám vydělá 262 Kč. U Androidu vám ta stejná investice vynese 90 Kč.


  Inzerovat na Facebooku na Androidu se jednoduše nevyplatí (obr.: nanigans.com)

V čem je příčina? Co myslíte vy?

Diskuze (124) Další článek: Video týdne: na trikové záběry ala Matrix stačí 130 HTC One

Témata článku: , , , , , F +, Bída, Jasno, #Android, Jas, FAC, Tenký led,