Protože loby je silná a nikdo jim nedokáže nic regulovat ani přikázat, tak na to zákazník se slabším smluvním postavením, logicky doplácí. Smlouva vpodstatě neni smlouva, ale diktát. Ano, něco se nazačátku "domluví", dá na papír a podepíše. Resp. zákazník přijme bez možnosti úpravy, co mu operátor předestře (buď všechno, nebo nic). No a časem přijde jen SMS nebo nějaká faktura se 3 titěrnými řádky (světle šedé na bílém) na 5. straně až za všemi reklamami, že se něco ruší a něco bude od příště jinak (čti dražší). Smlouva - nesmlouva, nemuselo se to podepsat, stačilo to jednostranně (skoro nepostřehnutelně) sdělit. A protože opět ta silnější strana určuje, jestli to bylo vážné znevýhodnění zákazníka nebo nebylo, tak většinou nebylo a zákazník nemůže ani smlouvu bez sankce vypovědět, ať se mu to líbí nebo ne.