Fogale Nanotech: NEdotykové displeje jsou za dveřmi

Diskuze čtenářů k článku

Dotaz  |  14. 03. 2011 00:00

Proč je na tom videu celou dobu vidět jenom obrázek a je slyšet pouze zvuk?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 14. 03. 2011 00:07

Chyba bude na vašem přijímači. Zkoušel jsem to nyní a vše funguje jak má.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pc-mravenec  |  10. 03. 2011 10:39

Jo ještě to bude nějakou dobu trvat ,ale zase se hne svět telefonů o několik kroků dál ,ale dokud neudělají pár proto typů s vestavěným senzorem tak je to zatím skoro k ničemu ,spíše bych viděl využití k běžnému počítači kde nevadí ,že je něco připojeno navíc a možná by to byl pěkný doplněk v některých případech by to mohlo nahrazovat myš ,či klávesnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimm  |  10. 03. 2011 10:34

Souhlasím s názory, že pro mobily se to nejspíše neuchytí, ale v počítačovém, především v herním průmyslu by to mohlo mít svou váhu. Ton mi připomíná film minority report ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
randomofamber  |  10. 03. 2011 09:44

Pro mobily se to asi neuchytí, tedy pokud by to nebylo použito v určité modifikaci... Člověk potřebuje nějakou zpětnou vazbu, třeba u klávesnic se oceňuje jistá úroveň proklapnutí/promáčnutí. U displejů je kontakt velmi důležitý, protože je nezbytné mít hranici, kdy je posun kurzoru chtěný a kdy nechtěný. Tuto hranici ve vzduchu nad displejem bude uživatel neustále hledat nebo bude nutné provádět výrazně přehnané pohyby (výrazné oddálení a výrazné příblížení, ale proboha jen ne moc blízko, abych neopatlal displej). Jediným řešením by bylo, kdyby se tato technologie nastavila tak, aby byla přesně/těsně na(d) skle(m) displeje... S umatláním problémy nebudou, když se sklo opatří nano-povrchem, který bude mimo jiné zároveň řešit i problémy odrazivosti/odlesků...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
johny881  |  10. 03. 2011 07:36

S tou hrou to nevypadalo špatně, jen by mě asi vadil ten "bezdotek", žádná zpětná vazba, jen prst ve vzduchu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tommy  |  10. 03. 2011 08:04

myslím, že uplatnění "někde" najde a spíše opravdu jen jako hybrid. Nedovedu si představit, že takto ovládám celý mobil..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 03. 2011 08:10

Ono se to třeba výborně hodí pro reklamní prostředky... Jinak asi opravdu jedině hybrid doteku-nedoteku a časem třeba holografické 3D znázornění jak známe ze sci-fi rukavic a tam už čistě nedotekové prostředí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thegrid  |  10. 03. 2011 10:53

ono u kapacitního displaye prakticky také není zpětná vazba, narozdíl od odporového

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
randomofamber  |  10. 03. 2011 11:19

Nesouhlasím. U kapacitního displeje je nutné položit prst na displej, což je onou zpětnou vazbou. U odporového dotyk jako takový nestačí, je nutné zatlačit, ale ne moc (používám "starý" odporový dotykáč). Technologie ve článku by mohla spojit výhody kapacitního a odporového dotykového displeje. Technologie by fungovala bez ohledu na "vodivost", přitom by mohla být i přesná a zároveň by bylo možné mít displej z bytelného povrchově upraveného materiálu bez ohledu na elektrické a/nebo mechanické vlastnosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  10. 03. 2011 13:31

Tak něco podobného měl svého času Neonode. U něj se sice uvádělo, že má dotykový displej, ale ve skutečnosti měl normální, jen po stranách byly, mám pocit, infra senzory a ty snímaly prst. A fungovalo to překvapivě hoodně dobře. Dle mě mnohem lépe, než dnešní dotykový (odporový i kapacitní) displeje. V tomhle by dle mě mohla být budoucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neilz  |  10. 03. 2011 07:21

na tom se musi pekne nakkt psat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor