Hospodářské Noviny: „U:fon mění majitele“

Diskuze čtenářů k článku

Jirka  |  31. 01. 2011 10:28

U:fon si na své trable zadělal sám, protože lidem nedává to, co chtějí. Nelze jen dát o něco málo nižší cenu a o hodně nižší kvalitu sítě (hlavně již dlouhodobě se nelepšícím pokrytí a stárnoucí technologií CDMA rev.A), několik let již nebyl uveden lepší telefon, komunikace na infolince není taky moc dobrá vč. řádných a korektních informací operátorů, e-mailová komunikace nefunguje vůbec a komunikace na občas nefunkčním facebooku se nemusí taky líbit všem. Pokud bude nový provozovatel chtít prorazit, musí podle mého aspoň pozvolna investovat a zlepšit toto:
1. Pokrytí: aspoň pozvolna vylepšovat pokrytí. Vím, že ni nejde hned, ale poslední 2 ryky U:fon fakt nedělá v tomto nic.
2. Technologie: asi by až tak nevadila technologie CDMA, ale aby operátor udržel krok, měl by se pokusit aspoň ve velkých městech o revizi B, která by přinesla vyšší rychlost netu.
3. Přístroje: zejména ty na telefonování jsou zastaralé, už v době uvedení na trh nebyly dobré a poslední léta už nic nepřišlo. Vím, že je operátor na trochu jiné frekvenci, ale to neznamená, že přístroje nejsou, je to jen o trochu dražším čipu od Qualcomu, který na trhu je a přístrojů pro CDMA 450 je poměrně dost. V Rusku funguje operátor Skylink na frekvenci 450 MHz a tady se podívejte na přístroje: http://skylink.ru/msk/main/devices/phones/... . Určitě by se uplatnil i aspoň jeden typ duálního mobilu, který by uměl i sítě GSM, aby si zákazníci mohli zavolat v zahraničí v roamingu.
4. Tarify: změna tarifů na více tarifů je víc, než nutná. I staré tarify byly lepší, než ten jediný, co na volání nyní operátor nabízí. Určitě by sleva na volání i zvýšení FUP limitů na datování ruku v ruce se zlepšením sítě a modernějšími přístroji důvodem k pořízení a tím zvýšení počtu uživatelů sítě.
5. Komunikace: zlepšit infolinku, okamžitě začít kominkovat e-mailem a facebook nechat jen jako doplňkovou službu pro fandy této sítě.
U:fonovi přeji jako dlouhodobý uživatel vše NEJ a konečně otevřít oči a naslouchat zákazníkům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zákazník Ufona  |  04. 02. 2011 10:30

Jsem u nich přes 3 roky:
Všechno co bylo napsáno je pravda,linka podpory je tragická,ale na Facebooku se celkem snaží,hodně lidí taky udělalo chybu že si vůbec nepřečetlo co si pořizují a pak se diví,že existuje něco jako FUP a že se s mobilním připojením nedají stahovat filmy.
Telefon nemám,tak se nebudu vyjadřovat.
Co se týká připojení,jsem rád že tu Ufon je,protože má pořád dostačující rychlosti,na sledování on-line videa to rozhodně není,ale na "normální" používání internetu je to solidní,když potřebujete používat připojení na víc než jednom místě(můj případ).
Pro informaci se rychlosti pohybují přes den 400-1500kb a večer 200-500kb.
12GB FUP (3G mob.internet+data extra) za 599kč nebo bez FUP za 799kč je myslím taky celkem solidní v porovnání s konkurencí.Je to asi o 200kč levnější,pokud se něco v poslední době u konkurence nezměnilo
Pro informaci naměřené hodnoty:
http://rychlost.cz/rh/201104114280-0246e5e02... ...
Download: 1 159,16 kbit/s (144,90 kB/s)
Upload: 258,14 kbit/s (32,27 kB/s)
Uvidíme jak to všechno dopadne.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pc-mravenec  |  31. 01. 2011 08:20

Problémů maji mnohem více pokud to někdo koupil či kupuje tak ,bude muset celou strukturu předělat i zaměstnance řádně proškolit a popřípadě nahradit jinými ,též je nutná alespoň částečná spolupráce s jiným operátorem pronajmout GSM síť alespoň v místech horšího příjmu ,jinak zákazníky nesežene a také nezdražovat jako to dělá konkurence to naopak o ně přijde a to by byla poslední kapka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iphone.praha  |  30. 01. 2011 19:07

UFON je již dávno mrtvý a ani prodání jeho značky či výměny náplastí s názvem na Dial Telecom mu již nepomůže. Pouze nové zrosení s novým názvem a novým logem nového operátora, který kromě CDMA sitě bude provozovat i GSM může prodaný Ufon vzkřísit a zařadit do mobilního světa.
Samozřejmě odlišnosti a novinky lidí vábí a láká tudíž když bez GSM - v pořádku, ale pak musí prodaný Ufon nabídnout bezprostředně lepší pokrytí svou CDMA síti, která je nejenom ve USA, ale i v Rusku atd. velmi oblíbená, ale i lepší služby, konkurenční ceny a hlavně jiné a modernější telefonní přístroje co by zakončilo lépe příjemnějším jednáním operátorů ufon linky se svými zákazníky a ne jednání zn. máš smlouvu plať, nic nás nezajímá a stěžuj si kde chceš, nebudeš platit máš smůlu !!!
No uvidíme co z prodaného Ufonu vyleze časem ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls  |  30. 01. 2011 11:21

Já do firmy před lety koupil 5 těch jejich tarifů za 0 a nemůžu si moc stěžovat. Telefony sice použitelné jen jako bezplatné vysílačky, ale většinou tak napodruhé se dovolám. Pokrytí taky nic moc, ale doma lepší než od VF nebo TM, provoz prakticky zdarma. Z druhý strany, jestli to někdo koupí, tak spíš očekávám, že z toho bude jen chtít vyrazit zpět peníze a situace se ještě zhorší, takže to bude úplně k vyhození.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  29. 01. 2011 21:49

problemem je v tom ze penta investuje jen z polovina. no kdo to takhle dela?
kdyby zainvestovali jak uz bylo receno do pokryti, a vice proskolili svou zakaznickou podporu
tak by se zakaznici jen hrnuli preci jen maji net a volani vyhodnejsi a to i kdyz ostatni maji jine operatory.
ja jsem zkusil ufon internet ale jen kvuli tomu ze jsem byl uz leta zvedavy jestli mame tu pouzitelny signal nebo ne ale bohuzel ani s externi antenou, no skoda, budu dal platit o2 osm stovek po sleve za neomezeny cmda net.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pc-mravenec  |  29. 01. 2011 21:31

No tak moment já mám doma tři dopisy od ředitele Ufona se zamítnutím a z nich vypl. ,že nebude pokrytí lepší spíše horší a cena je díky tomu nízká toť v kostce. Jinak za další máme tarify za nula již přes rok a zatím jsem neplatil ani korunu nebylo za co pokud mi někdo volá tak se kouknu na net a pokusím se peníze přesně provolat i ,když musím k BTS na kopec jinak není jistota ,že se dovolám ,jako to přísloví mohamed k hoře ,ale pokud to někdo koupí ihned na hodinu by měl vyhodit většinu pracovníků a to včetně ředitele ten by měl vyject jako první na cestu mu dát mejdlo aby to bylo rychlejší ,potom zaměstnat hlavně slušné a spolehlivé pracovníky ,za další investvat do výstavby sítě ,pokud možno na čas pronajmout i GSM od Vodafone třeba výměnou za opiku pro jejich data apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ryo2  |  29. 01. 2011 22:53

S tím pokrytí dík.Já doufal v lepší a ono bude spíš horší ?! no to mě pos..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ryo2  |  29. 01. 2011 19:51

Moje zkušenosti s Ufonem - arogantní a neseriozní jednání a to netvrdím jen tak.Jsem částečně "nucen" v naší oblasti a díky pár okolnostem zůstat u ufona,kdyby ne,už bych dávno s tímto rádoby operátorem skončil.
Internet za 400Kč (8GB FUP) a teď rychlost.Od 6kb/s do 220b/s (záměrně uvádím pouze download).Tomu říkám odvaz.O víkendech a večerech se nedostanu pomalu na internet,ale v noci a nebo ráno mi rychlost více než vyhovuje.
Nejlepší je ale ufonův měřič rychlosti.S tím nezměříte nikdy extra malou hodnotu,takže se nemůžete ani kloudně bránit,protože operátor vyžaduje min.3 denně po několik dní zkusit rychlost na tomto měřiči a zapsat přesný čas zkoušky (alespoň to tak bylo,už se tím delší dobu nezatěžuji,nemá to smysl)
provoláte spoustu peněz na jejich placenou linku a problém stejně nevyřešíte.Takto si kvalitního a seriozního operátora nepřestavuji....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AmeJ.  |  29. 01. 2011 20:59

Mohu komentovat Vaši nespokojenost. Měl jsem také problémy s rychlostí, latencí a velmi častou nedostupností internetu vůbec. Službu jsem vždy reklamoval a dostal jsem několikrát 100% a 50% slevy, poté mi bylo bez poplatku umožněno odstoupit od smlouvy. Nikdo mi žádné překážky do cesty nekladl. S firmou jsem komunikoval pouze písemně (email), a Vy to můžete dělat také tak. Stěžování si na placenou linku nechápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ryo2  |  29. 01. 2011 22:38

K té reakci na zasílání emailů - Jeden problém se poté řeší týden.Na toto opravdu nemám nervy.Rychlejší je zavolat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HATOS  |  31. 01. 2011 17:46

S ufonem jsem měl smlouvu na dva roky Přesto že jsem dal ve lhůtě písemnou výpověď s doporučeným dopisem přesto i když telefony nepoužívám si víc než půlrok účtují paušál místo jednoho tak tarify dva Uvedeného operátora Nedoporučuji!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen  |  03. 02. 2011 16:15

Volat Ufonovi na tel.linku je riskantní chcete-li se jen zeptat na tarif a cenu? Tak pozor! I když tarif nechcete tak vám ho přišijí a můžete protestovat každý měsíc jak chcete--máte ho a basta--nebudete se stačit divit co všechno je možné u společnosti UFON --jako byste byli na jiné planetě!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martad  |  29. 01. 2011 17:41

Ja bych to chtel jako firemni.... Mel bych klid ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  29. 01. 2011 19:28

Nebo problémy. Záleží, v jaké jseš pozici a jestli tě to nedovolání nebude stát peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nero  |  02. 02. 2011 08:32

To jsem původně taky chtěl jako firemní,ale díky pokrytí bych přišel o všechny zákazníky i dodavatele.V neposlední řadě chování a oblbování operátorů na "bezplatné "lince UFON je neštěstí.Takhle se chovat já k svým zákazníkům,tak už bych neměl ani na suchý chleba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  29. 01. 2011 16:47

Měli se mě Ufoni zeptat, v čem je problém, já bych jim to vyjmenoval. Například: trapnost vzbuzující reklamy nikoho nenalákají, ale odradí. Lidi očekávají od svého operátora serióznost a ne kašpárkovství. Kvalita signálu tragická. Internet víc nefunguje, než funguje. A když to lidem nefunguje, tak to je ta nejhorší reklama, to si řeknou mezi sebou, rozkřikne se to a nikdo to pak nechce. Absence call centra a řešení potíží. Volání na placenou infolinku, vedoucí na recepci, kde nic neřeší. Má cenu pokračovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  29. 01. 2011 16:50

Zapomněl jsem napsat, nekompatibilní telefony. Človek chce používat svůj nadupanej smartphone a ne nějakou vykopávku, co umí akorát volat a možná ještě SMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  29. 01. 2011 14:41

DOKÁZALI BY PRORAZIT JEN KDYBY NEKOMPLIKOVALI KOUPENÍ JEJICH SLUŽEB. PROČ NENABÍZEJÍ JEN SIM JAKO PŘEDPLACENKU? HNED BYCH VEDĚL ASPON O 20 LIDECH CO BY SI JI KOUPILY.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bivoj  |  29. 01. 2011 16:25

Musím se přidat.... Kdyby byla i předplacenka, tak taky vím o pár lidech co by to koupili.... Uvazovat se na dva roky k operátorovi, když nevím, jak budu mít moc kvalitní signál doma, je bláznovství, protože ta jejich mapa pokrytí je mě prd platná......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  29. 01. 2011 16:41

Jen SIM? A do čeho bys ji vrazil? Do normálního mobilu asi ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  29. 01. 2011 14:04

Já jsem si myslel že to už zabalili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  29. 01. 2011 13:07

se divim , že ho vůbec někdo kupuje, bez normálních mobilů (GSM/UMTS) se to nikdy nemůže ve velkém uchytit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav  |  29. 01. 2011 13:20

Verizon mobile má ve státech 94 miliónů zákazníků na CDMA, ale jinak dobrý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buffalo007  |  29. 01. 2011 13:27

Ono je to taky o přijímačích. Vždyť U:fon nenabídl žádný pořádný mobil. Nemluvě o kvalitě sítě. Určitě by ve státech Verizon neměl tolik zákazníků, kdyby tam měli stejný CDMA jako u:fon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 01. 2011 15:28

Jenže Ufon používá atypické frekvence a proto si třeba musí nechat vyrábět vlastní telefony. Navíc i Verizon přejde v budoucnu na LTE. Už mají první města pokrytý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipik  |  30. 01. 2011 20:52

az na to ze..
a) v usa jsou bezne dostupne mobily CDMA ktera funguji i v jinych siti. Ufonovo mobil NEFUNGUJE v jine siti
b) CDMA mobily jsou v usa bezne znacky se vsemi funkcemi jako verze pro evropu, ufonovo mobil NEMA zadne funkce krome volani a sms
c) kolem 50% americanu neopustilo hranice a dalsich 30% ani nema zadny pas, obcane CR rozhodne za hranice cestuji a funkcnost mobilu za hranicemi naseho statu je tak nutnosti a samozrejmosti
.. ale jinak dobry :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 01. 2011 13:25

tak může se uchytit, chce to pořádně vybudovat síť změnit přístup k zákazníkům a domluvit se z výrobci mobilů na implementování jejich Mhz. do normálních mobilů pak by mohli konkurovat a to velice dobře.
ale chce to zainvestovat nemalou částku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  29. 01. 2011 22:44

Nedovedu si představit, jak malinkej operátor z pidizemičky přemlouvá světové výrobce, aby pro něj vyráběli extra verze svých mobilů se speciální frekvencí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marty75p  |  29. 01. 2011 12:55

Souhlasím, mě lanařil jak má dobré telefony a jak mam super signal a ja se doma nedovolal pomalu nikdy a když tak to chraptělo jak ve dvou kelímkách propojených nití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 01. 2011 12:06

kdyby měl lepší pokrytí a normální telefony a hlavně nedělal boudu na zákazníky tak by prodělečný nebyl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  30. 01. 2011 11:50

Celý ten koncept ufona je dle mého špatný. Nekompatibilita běžných telefonů jakooukoliv konkurenci "velké trojce" nepřipouští. Většina ufouních tarifů byla (a možná i ještě je) jednorázová investice, ze kterých pak už ufon nemá nic. Kdyby postavili síť na klasickém GSM (klidně i bez 3G) a nasadili o polovinu menší ceny než konkurence, dopadli by možná úplně jinak (ale ono postavit GSM pokrytí bude asi výrazně nákladnější). Taky nevím kolik stojí licence na GSM a jestli to je vůbec ještě možné získat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  30. 01. 2011 13:59

U:fon má od státu přiděleny kmitočty tuším někde kolem 420-450MHz, takže GSM stavět nemůže i kdyby chtěl (a věřím, že by chtěl). Pravdou ovšem je, že v používaném pásmu se území pokrývá snáz a současný stav pokrytí je ostuda či výsměch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor