Tak by to v praxi bylo. Spotřebitelský zákoník totiž je výrazně na straně spotřebitele než prodejce. Důkazní nouze je na straně prodejce. Laicky řečeno, Vy dáte prodejce k soudu a prodejce musí prokázat, že zamítnutí reklamace je oprávněné. Samozřejmě, když soudu předložíte posudek, že montované rádio splňuje "technické" standardy, tak to celé urychlíte, ale princip je v tom, že prodejce musí prokázat, ne Vy.
Jinak s tím autorádiem nemáte pravdu, že je to tak vždy. VW & Škoda montují do svých aut standardní rádia o 1DIN nebo 2DIN rozměrech. Pokud si koupíte např. rádio Pioneer, tak rádio nemusíte vůbec napojovat na CanBus, ale stačí jen zapojit zvukové výstupy. Takže ŘJ s rádiem pak vůbec nekomunikuje. A i kdyby to pak ovlivňovalo motor, problém je na straně výrobce, protože motor ovlivní montáž standardního rádia, což je opět chyba výrobce. Přirovnal bych to k tomu, že auto by Vám jezdilo jen na benzín od Shellu, ale ne od Benziny, i když by benzín od Benziny splňoval technické normy.