Jestli se na internetu najde někdo, kdo nezná Jeremyho Clarksona a jeho příběh přechodu z Top Gearu do Amazonu, nechť si nastuduje třeba na AutoRevue.cz. Kontroverzní britský moderátor připravuje novou show s auty, ale pro Amazon natočil už několikátou reklamu. Ta poslední se týká nových dronů, které hodlá firma používat pro doručování menších zásilek.
Anabáze s futuristickým způsobem doručování začala v prosinci 2013, ale od té doby Amazon válčí s úředním šimlem. V březnu se zdálo, že souboj pokročil dobrým směrem, teď firma představuje novou generaci dronů, které by se měly o dopravu starat.
Jak drone pozná, kam upustit zásilku? Základem je samozřejmě GPS, ale přesné místo určí karta s logem Amazonu, kterou letoun rozezná.
Je to jakýsi hybrid mezi klasickou kvadrokoptérou a kluzákem. Čtyři horizontální vrtule vynesou letoun do výšky, tam se přidá pátá vrtule, která jej požene kupředu. Cílem Amazonu je s pomocí těchto strojů doručovat menší zásilky do 30 minut od objednání. Tomu odpovídá letová vzdálenost asi 24 kilometrů. I podle Clarksonových slov firma pracuje na různých typech dronů, které poslouží v různých podmínkách pro různé účely.