Slovenský distributor Garminu, firma Conan, provedl ve spolupráci s agenturou Focus v únoru 2009 průzkum týkající se používání navigačních přístrojů. Zúčastnilo se ho 1 026 respondentů. První část průzkumu se týkala spontánní znalosti výrobců navigací, druhá se zaměřovala na přístroje dostupné na slovenském trhu, v třetí se zjišťovalo, zda lidé plánují pořízení navigace.
Navigační systémy podle průzkumu používá jen 5 % dospělé slovenské populace. V západní Evropě přitom používá navigaci celá pětina populace. Přibližně třetina Slováků používá navigace Garmin a tato značka zvítězila také u testu spontánní znalosti (znalo ji 8,2 % respondentů). Na druhém místě se v tomto testu umístilo Mio (8 %), TomTom skončil na třetím místě se 4% znalostí.
Více než devadesát procent oslovených respondentů uvedlo, že za nejdůležitější vlastnost navigačních přístrojů považují kvalitu map – pokrytí a počet zemí. Dvě třetiny dotazovaných považují za podstatnou velikost displeje, cena je rozhodujícím faktorem u více než poloviny respondentů. Během následujících dvou let si chce navigační přístroj koupit 6 % respondentů.
Komentář: Odhaduji, že Česká republika bude ve využívání navigačních systémů lepší než Slovensko, protože jsme měli mnohem dříve k dispozici kvalitnější mapy. Podíl ale určitě nebude tak vysoký jako u zemí západní Evropy. Zaujal mě hlavně poslední bod z průzkumu: pouhých 6 % lidí plánuje do dvou let koupit navigaci. U takových otázek přitom lidé obvykle nadsazují, protože když nemusí hned vytáhnout peníze, tak co by neřekli, že plánují nákup... Realita tedy může být ještě menší, a to nejsou zrovna dobré vyhlídky.