Jako opatrně, pomocí BORu s OSM jezdím taky, a to toho najezdím celkem dost, okolo 40 000km / rok - CZ, SK, Německo, občas třeba Slovinsko. Ale jsem fanda OSM (do map přispívám, většinou opravami) a kdybych měl doporučit nejlepší mapu, tak určitě Navteq.Za posledního půl roku se na OSM udělalo hodně oprav - před půl rokem byly špatně třeba i přikázané / zakázané směry odbočení na silnicích první třídy nebo rychlostních silnicích, to už je teď všechno OK - resp. nenarazil jsem na problém, nebo jenom drobné věci - například kruhové objezdy jsou někdy zadaány jako silnice a BOR na nich chce odbočovat doleva - ale to snad nejsem pitomec, abych to nepochopil.Hlavním problémem OSM je různá kvalita zmapování - někde jsou pomalu i patníky a když se člověk podívá třeba na Stříbro, tak chybí názvy ulic (!). Pro takové to "hrubé" nasměrování se podle OSM dá už dnes jezdit výborně, ale chybí tam taková ta jistota, že člověk najde opravdu přesně i cíl. Já to řeším "donavigováním" podle Google map (když mám data), nebo si najdu cíl na počítači a zadám ho do navigace "ručně" jako POI. (Bylo by super, kdyby BOR uměl synchronizovat POI ke Google Mapám.)Toto bych obecně chápal jako největší zbraň placených map - že kvalita je všude konstatní, resp. např. pokud jsou čísla domů, tak jsou všude a je na to spolehnutí. Na odnavigování z Liberce do Banské Bystrice (bez udání ulice a čísla domu) je rozdíl mezi OSM a Navteq úplně nulový.Osobně si myslím, že OSM během několika málo let překonají placené mapy co se týká aktuálnosti dat o silnicích - přece jenom OSM mapovačů je mnohem víc, než si může Nokia / Navteq dovolit, ale zůstanou problémy s nehomogenitou detailnosti.Celkově shrnuto - pokud člověk jezdí zejména delší trasy, není úplný pitomec, že by se na kruháči tlačil doleva a umí pochopit podobné navigační ústřelky, tam dle OSM vždycky plus mínus dojede tam, kam chtěl - klidně si to zkuste s BOR, je to zadarmo. Pokud bych měl dělat taxikáře nebo pizzamužíka, tak je použitelnost OSM značně horší, resp. dost závisí od lokality.