Nvidia Project Shield: začátek ve velkém stylu [CES]

Nvidia nám v Las Vegas přichystala pořádné překvapení – futuristicky vyhlížející hezní konzoli s čipem Tegra 4 a operačním systémem Android.

Společnosti Nvidia už nestačí pozice pouhého výrobce čipů, chce více. Stává se výrobcem hardwaru a prvním takovým produktem bude herní Android jménem Nvidia Project Shield, který byl právě představen v Las Vegas (a MobilMania byla u toho). Vidina Applu je prostě příliš lákavá a nejde pouze o současný úspěch, ale spíše možnost vyrobit perfektně optimalizovaný hardware (který k tomu úspěchu povede). O tom, jaké stroje budou následovat, nechce dnes nikdo z Nvidie mluvit, ale není těžké hádat: tablety, smartphony.

Takových je dneska hodně a kdo chce uspět, musí zaujmout. Možná právě proto jako první přichází atraktivní a v mnoha směrech unikátní Shield. Nakonec snad ani nebude důležité, jestli se promění v komerční úspěch, nebo ztroskotá jako nedávno herní Android Sony Ericsson Xperia Play a dlouho před tím Nokia nGage.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A ještě jednu věc Nvidia chce. Posunout Android na pozici největší herní platformy. K tomu má dopomoct nový a výkonnější čipset Tegra 4, který byl dnes rovněž oficiálně představen.

Notebook? Herní tabletofon? Konzole?

Nvidia Project Shield je přenosná herní konzole s operačním systémem Android. Zatím jde ve verzi Jelly Bean 4.1, ale to se ještě do data uvedení může změnit. Android je to v běžné podobě, není nijak zásadně upravený, nebo dokonce omezený, zkrátka jde o to, že hraní na dotykovém displeji není to pravé a pro pořádný zážitek jsou potřeba skutečná tlačítka. Pro Shield vzniklo nové uživatelské prostředí se třemi záložkami: hry, Tegra Zone a PC. Poslední jmenovaná umožní připojit se k počítači a ovládat jej na dálku (přístup ke vzdálené ploše), na pódiu jsme viděli, že je to další způsob, jak do Shieldu dostat hry o bez zadrhnutí je ovládat.

Konstrukce je otevírací, masivnější spodní část je vytvarovaná jako joypad, nese všechny herní ovladače a uvnitř skrývá většinu elektroniky. Vnitřní plocha víka nese 5" dotykový displej o rozlišení 1 280 × 720 pixelů, vnější stranu kryje jakýsi štít, anglicky Shield, zřejmě právě podle něj dostal přístroj jméno. Každý uživatel dostane možnost svůj štít si graficky upravit – zatím nebylo upřesněno jak, zato z historie víme, že podobné pokusy o customizaci bývají drahé, nebo neúspěšné…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nvidia Project Shield staví na šesti pilířích: Tegra 4, multi-dotykový displej, herní ovladač, kvalitní zvuk, Wi-Fi konektivita o špičkových parametrech (802.11n 2x2 MIMO) a OS Android

Integrované Li-ion baterie mají stačit až na 38 hodin hraní. Na zadní straně zařízení najdeme slot na microSD kartu, HDMI konektor (na tiskovce jsme několikrát viděli výstup na televizi s rozlišením 4K, USB port a standardní 3,5mm audio-jack.

Kdy, kde, co a jak

Na tiskové konferenci nepadlo ani slovo o tom, v jakém vývojovém stádiu se vlastně Shield nachází, nebo dokonce kdy a za kolik se dostane na trh. Dle našich neoficiálních informací bude Shield prvním prodávaným přístrojem s Tegrou 4, na trh se dostane do léta tohoto roku a prvně přijde verze bez 3G modulu.

Klepněte pro větší obrázek 
Pokud máte dostatečně kvalitní konektivitu, můžete do Shieldu streamovat hru, která ve skutečnosti běží na vašem počítači.

Článek je doplněn pouze tiskovými obrázky, kromě samotné prezentace nám totiž přístroj nikdo neukázal. Nicméně na úterý máme domluvenou schůzku, jejíž součástí má být krátké představení přístroje. 

Diskuze (39) Další článek: Nvidia: Shield, Tegra 4 a hry z mraků [CES]

Témata článku: , , , Sony Ericsson Xperia Play, Vnitřní plocha, Špičkový parametr, NGA, Project, Shield, Pro +, Styl, Wi-fi konektivita, Výrobce čipů, Začátek, Krátké představení,