O2 chce blokovat reklamu. Zdarma. Kde je motiv?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 43

Názory k článku

avatar
29. 02. 2016 22:00

Blokovat reklamu? Ani ne, me treba male reklamni tabuly po bocich nevadi, tez mi nevadi reklama na urcita zarizeni ve clanku, pokud to tak je oznacene(treba recenze S7 a v clanku bude odkaz na obchody s S7)Pro me weby tez potrebuji vydelavat, ale abych dosel na web a pres celou brazovku mi projizdelo auto, nebo prejedu misi pres baner a zacne mi hulakat nejakej motor, to opravdu nechci!!!(Podotykam, ze presne kvuli tomuto pouzivam AdBlocker Plus- rad ho zrusim, jen co budou reklamy umirnene)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 02. 2016 13:45

Podle mě to O2 dělá proto, aby šetřilo přenášená data. A to, že to začne zdarma, ještě neznamená, že to bude zdarma napořád. Namlsají lidi a pak to zpoplatní. To by u téhle firmy nebylo nic neobvyklého.Jinak blokace reklamy může lidem jedině prospět. Dnešní weby (MM, Živě apod.) vydávají články s nulovou informační hodnotou a skandálními titulky, jen aby vydělaly na reklamě. Dokážu si představit stav, kdy si všichni zablokují reklamu a budou odblokovávat jen takové weby, které si to zaslouží - budou tvořit kvalitní obsah.Další věc je, jak to ovlivní zpravodajské weby. Ty dnes fungují tak, že když se objeví nějaký problém, který vlastně ani není moc zásadní, ale lidi zajímá, začnou o něm psát desítky až stovky článků a zveličovat ho. Aby vydělali na reklamě. Že tím vyvolávají ve společnosti paniku nebo třeba i podněcují k nenávisti (aktuální problematika migrace), to už je nezajímá - důležité je pouze vydělat na reklamě. I kdyby měli vyvolat válku. V tomhle ohledu je třeba, aby se něco změnilo a začalo se opět s kvalitní žurnalistikou, jinak půjde lidstvo do....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 02. 2016 10:46

A na které straně je živě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 02. 2016 06:00

Reklama mezi pořady by byla v pořádku, kdyby do bylo třeba do 1 min ale ne třeba 10 min. takže reklamu také nesleduji a jsem pro blokování reklamy. Co je kvalitní a dobré nepotřebuje masivní reklamu. Dnes se to dá řešit tak, že pořad nahraji a reklamu přeskočím .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  28. 02. 2016 13:08

Boze jak ja jsem pro Myslel jsem, ze Internet bez vsudypritomneho bordelu autoru jakekoliv urovne obsahu je cira utopie.A ono to vypada, ze by to mozna i slo.Ze si konecne lidi zase zacnou za "noviny" platit a k tomu navic jen za ty dobre.Horsi degeneraci a rozvraceni ekonomickych vazeb zakaznik/dodavatel, jakou mezi lidstvo prinesl internet, by nevymysleli ani sci-fi autori romanu o koncich sveta.Takze cim driv se to zacne zase narovnavat, tim lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 02. 2016 08:41

Asi takhle. Reklamu blokuji, protože mi vadí (některé stránky jsou reklamou až přeplácané) - blokoval bych ji i na Androidu, bohužel to tam bez rootu jde dost blbě, Google tomu aktivně brání tím, že znesnadňuje život patřičným doplňkům.Nářky, že někoho reklama živí, mě absolutně netankuje - to je problém jiného. Ať si klidně zavede placený obsah. Ten se pokud možno, budu opět snažit obejít (účelové promazávání cache, atp.). Zkrátka nejsem ochoten platit za obsah, přesněji řečeno, nejsem ochoten platit za běžný konzumní obsah (pokud by to byly informace vyloženě důležité, např. profesně - tak na zváženou). Proč nejsem ochoten platit za obsah? Z jednoho prostého důvodu. Nebudu platit za něco, co můžu jinde získat zdarma a bezplatně. A ta možnost tu je a vždy bude. I kdyby všechny vydavatelské domy zavedly pouze placený obsah, vždy tu bude dost nadšenců, kteří budou vytvářet relativně hodnotný obsah zdarma, klidně i ve svém volném čase (takových dobroserů, co se rádi zviditelní lidulibou činností jsou a budou vždy hromady). Takže z principu odmítám platit za něco, co je a bude možno vždy získat v nějaké podobě ZADARMO. Howgh...Aktivity O2 vítám. Zda se reklama blokovat bude či nebude, je v zásadě na uživateli. Bránit těmto snahám stran vydavatelských domů je něco podobného jako ždímat peníze šmejdama z důchodců, kdy důchodci nejsou schopni se bránit a musí brát to, co jim kdo natlačí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 02. 2016 22:15

Zive.cz by pak muselo zmenit nazev, asi na mrtve.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2016 19:16

Vazeny Filipe Kůželi,
O2 vlastni draty i bezdrat, kterym tece internet a muze si na svem dratu i bezdratu delat co chce. Zakaznik pritom ma moznost na to pristoupit nebo nepristoupit a pres O2 se pripojovat nebo se pripojovat pres nekoho jineho.A co O2 motivuje? Penize! Proste bud se MF podeli s O2 o zisk z reklamy a ta bude siti propustena ke ctenarum nebo se nepodeli a potom se bude radovat ctenar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2016 18:59

Aby někdo blokoval reklamu za mně, to je podivné a neprůhledné řešení, natož takový kolos jako O2...co bude opravdu blokovat a co ne?Internet bez reklamy prostě nemůže žít, z něčeho se to platit musí, že je reklamy moc a je otravná...o tom žádná.Já bych zvolil možnost si nezobrazování reklamy zaplatit, já bych ji neviděl a dle nějakého klíče by se peníze přerozdělovali reklamním agentůrám a ty webům....protože peníze z reklamy potřebují, nikdo z nás by nedělal něco zadarmo a případně to ještě dotoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2016 16:44

Datový tok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2016 14:23

Já s postupem O2 souhlasím. Pokud to bude opt-in tak nikdo nemůže říct ani popel.Nemám nic proti statickým bannerům, ale nechápu proč mi vy, resp. zadavatelé vaší reklamy musíte servírovat kusy .js kódu, trackovat mě na jiných webech, agregovat moji aktivitu, atd.Pokud to zavedou tak se tím bude katalyzovat diskuse o prasárnách které váš web (respo objednatelé vaší reklamy) dělají. Což je jedině dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2016 13:32

Jak se vlastně reklama liší od spamu? Jaktože spam filtruje každý poskytovatel mailu bez postihu ale reklama být blokována nemůže? Oboje je nevyžádané a oboje slouží k zisku jiné osoby než je příjemce zprávy/reklamy. V mých očích je reklama jen a pouze společensky tolerovaný spam. Já to třeba netoleruju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2016 13:22

Hnusnej tendenční článek. Kritizujete službu, která by pro nás všechny znamenala méně sr aček při prohlížení webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2016 12:20

Jasný a hrubý porušení síťový neutrality. ČTK by je za to měl zabít. Tohle snad nemůže projít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2016 12:05

Komu reklama vadí, ten si ji zablokuje sám. Tohle sledování provozu operátorem by se mi moc nelíbilo. Ještě že s O2 nemám nic společného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2016 11:51

Chápal bych to u O2 mobilního připojení. Tolik zbytečných dát co stáhnu a FUP jde do háje. Já si neumím představit, že bych platil za mobilmanii, idnes, doupě apod. z jednoduchého důvodu: Často se stane, že i měsíc a víc nenarazim na zajímavý článek, na článek bez chyb, bez autorova zkreslení a podstrčeni nějakého "správného" názoru nebo se prostě v určitém období vyskytují jen témata co mě nezajímají. To radši budu sledovat blogerskou scénu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2016 11:40

Kam až reklama musí zajít, aby vydavatelé dostali rozum? Nebo ještě uživatelé nedozráli do stavu, kdy by si uvědomovali, že když za svou práci požadují finanční odměnu, tak jí provozovatel webu nepotřebuje? Nelíbí se mi aktivní zásah do připojení a i tak to lze řešit jinou technologií (například vynucení HTTPS, jen se změní design předávání dat, kdy data předá web server a ne klient), ale za mě má O2 palec nahoru, třeba budou mít takovou sílu, že změní pravidla hry. Což by ve výsledku mohlo vést ke kvalitnějšímu a licencovanému obsahu (třeba i filmy, seriály ...). Možná jsem jen romantik, pravděpodobně to skončí hláškou "Tento web je ze sítě O2 nedostupný."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2016 11:32

Celá ta problematika stojí samozřejmě za hlubší úvahu... Celý trh je reklamou zahlcen tak, že se to dostává do spirály. Reklamy je tolik, že skoro nefunguje, takže se jí dá ještě více. Většina webů je prakticky nečitelných. Jsem taky na adblocku, protože to u větší části webů je už k nevydržení. To, že reklama generuje i více než 50% datového objemu webu (čti, FUP, přenosu, rychlosti načítání, spotřeby, výdrži baterie... jak je libo) je už jen třešnička na dortu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2016 10:54

Jaky reklamy ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2016 10:30

třeba bude konečně mobilmínie zase ke čtení. protože třeba alespoň mě už ty reklamy přijdou otřesné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2016 10:22

To asi nebude Mobilmania (a jeji "spratelene" MF weby) rada, kdyz sem ctenar poleze s O2 pripojenim. Leda, ze by Outucku poradne zacalovali. Coz si ale zaslouzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 02. 2016 09:18

Vcelku snadno chápu, co může k tomuto motivovat poskytovatele připojení (který má i celostátní páteřní síť). Úspora poloviny až dvou třetin objemu přenášených dat webových stránek za to stojí. Málokdo si uvědomuje, že člověk, který reklamu neblokuje, přenáší podstatně víc dat, než potřebuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 02. 2016 09:18

Super, takže podle posledního odstavce budeme rukojmí zase jen my, zákazníci.
Pan Budník by měl moc dobře vědět, že kdo nechce být obtěžován reklamou, už nějakou formu Adblocku jistě používá a těm webům, které chce sledovat a které za to stojí zaplatí přímo. Třeba já mám Ablock, blokuji i games.tiscali.cz ale posílám jim měsíčně peníze, protože rád sleduji jejich videa a recenze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 02. 2016 09:16

Já nevím, ale mně tedy je jasné, o co jde:
a) O2 jistě nebude blokovat svojí vlastní reklamu;
b) ale především O2 pustí tu reklamu, za kterou mu "mediální domy" zaplatí...Nebuďme naivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor