Tak jsem si dal tu práci a volal do GE, uf!
Zřízení, vedení, blokace, i zrušení Karty v mobilu je zdarma! https://www.gemoney.cz/lide/karty/bezkontaktni-p... ...
O Kartu v mobilu si zažádáte v aplikaci Mobilní bankovnictví GE. Karta vám přistane v mobilu nejpozději do několika hodin. Tedy změna SIM nebude problém. http://nearfield.cz/clanky/uz-v-pondeli-vam-p... ... Ostatně oficiálně je to normální karta MasterCard. Nevím, co to máte za banku, ale já jsem za zřízení, vedení, nebo blokaci, naposledy platil asi před deseti lety. Od té doby jsem měl čtyři banky a u každé to bylo vždy zdarma. Myslím, že je to dnes standard u většiny bank. Opravdu nechápu, proč by zákazník měl upřednostnit řešení s operátorem. Promiňte, ale asi jste opravdu trochu zaujatý vůči nim. Já jsem u jednoho také pracoval, ale jako zákazník, bych se dobrovolně nikdy nestavil do pozice, kdy nemůžu využívat celé 2/3 trhu. Czech Wallet je v nedohlednu. A asi to už vlastně ani ten všeobjímající Czech Wallet nebude. http://nearfield.cz/clanky/projekt-czech-wall... ... Tudíž do té doby, budu vždy muset mít toho správného operátora, nebo budu v těch 7 milionech potencionálních zájemců, kteří službu využívat nemůžou, protože toho správného operátora nemají. Sorry, ale pro to, abych teoreticky ušetřil pár minut až budu jednou za dva roky přendavat SIM a nahrávat kartu do nového telefonu, mi změna operátora opravdu nestojí.Tím se zase vracíme k tématu provizí operátorů. Jak tu někdo trefně řekl, operátor z toho tedy v podstatě nic nemá a banky jsou tak hloupé, že automaticky odstřihávají 2/3 svých zákazníků, kteří toho správného operátora nemají, i když banka nemusí a může využít řešení bez operátora. Má to být pro banku hlavně prestižní služba? No nevím, spíš myslím, že tím akorát pěkně naštve ty 2/3 svých zákazníku, kteří ji využívat nemohou. Dal jsem si tu práci a trochu zmapoval infrastrukturu O2.
Takže na SIM je nahrána aplikace MasterCard. Tento prostor O2 (MasterCardu) pronajímá. Na čem se možná neshodneme, je způsob účtování a výše poplatků. Myslím, že budou přímo úměrné velikosti trhu. Tedy fix za každou kartu + nějaká procenta podle objemu transakcí, případně vzrůstající fix za kartu s růstem celého bezkontaktního trhu, nebo něco podobného. Jen těžko se dá uvěřit, že O2 si nechá platit stejné peníze i v budoucnu kdy objemy budou tisíce krát větší a platit mobilem bude téměř každý. SIM karty dodalo Gemalto. Nákupní cena je běžně kolem 5 USD.
Dále je na straně O2 TSM - provisioning systém společnosti Giesecke & Devrient. Ta si účtuje za vyvinutí systému a jeho přizpůsobení pro O2 a dále za provisionivg a life-cycle. Platí se podle počtu spravovaných karet za rok. Toto účtuje Giesecke & Devrient O2 a O2 pak bance? Proč si to tedy banka nezařídí přímo u Giesecke & Devrient? Protože nemůže z procesu vyloučit O2? A O2 ví, že ho banka nemůže vyloučit (drží SIM karty) ale nijak na tom neprofituje? Resp. bude si účtovat stejné peníze, ať na tom banka vydělá pár korun, protože s tím zatím nikdo neplatí, stejně jako i v budoucnu, kdy se protočí miliardy? Jinými slovy, opravdu není cena, alespoň nepřímo závislá od množství transakcí a jejich výše?
V podstatě to samé řešení je i na straně GE kde je TSM od stejné společnosti Giesecke & Devrient. To si asi již bude platit GE samo. Samotná aplikace O2 peněženka je myslím zase od Giesecke & Devrient, případně od jiného dodavatele.U operátora jsem také dělal a vždycky mě štvalo, že daný business nebyl dostatečně ziskový aby se do něho investovalo. Operátoři jsou zvyklí z každé investované koruny dostat pořádný kus zpět. Jinak do to zkrátka nejdou. Taky nejsou hloupí, jako ty banky, které, jak říkáte nikdy nepůjdou do business modelu, který by jim vydělával měně, než ten současný.
Možná, že v současné době pilotů, z toho opravdu operátoři nic moc nemají. Ale berou to jako investici do budoucna, která se musí sakra vyplatit - jinak to dělat nebudou. Tedy oklikou se vracíme k provizím z každé transakce. Alespoň nepřímo to tak musí být. Jak se bude zvětšovat trh a objem peněz utracených bezkontaktně, bude se úměrně zvyšovat i podíl operátorů. Je nesmysl, aby zůstaly zisky operátorů v podstatě fixní. Až bude mít většina lidí NFC kartu, byl by to pro operátory strop. Ale trh v té době bude na skutečném začátku a objemy transakcí na jednoho zákazníka se začnou opravdu zvyšovat až tady.
Názor byl 5× upraven, naposled 20. 12. 2013 19:06