Tak nedávno tady byl článek, že T-Mobile investoval do rozvoje 3G sítě za poslední 2 roky 1,3 miliardy Kč a teď vidím, že jen za minulý rok nasypal 774 milionů Kč do reklamy. Tudíž mohu předpokládat, že za poslední dva roky dal do reklamy stejně (i když asi i více) než do budování 3G sítě .
Vzhledem k tomu, že nové zákazníky v ČR už je možné získat jedině od konkurence (případně děti, ale těm kupují první simky rodiče), tak by stálo za úvahu jestli nedávat peníze spíš do investic a snahy vybudovat nejlepší síť v ČR, do které pak zákazníci přijdou sami, než dávat horentní sumy na marketing, který de facto slouží pouze k udržení počtu klientů. Protože nové klienty není kde brát a masové odchody k jinému operátoru, kvůli marketingové kampani nelze očekávat. Kdežto kvůli kvalitě sítě a služeb, by se už o tom dalo uvažovat.
Btw redakce. Zajímal by mě údaj o počtu klientů, které operátoři za minulý rok získali/ztratily.
Protože marketingové výdaje vydělené přírůstkem nových klientů mi fakticky ukáže náklady na získání jednoho zákazníka, což bude bezesporu velmi úsměvné číslo .