Prodej mobilní divize Sony je pouze jedním z možných scénářů

Společnost Sony prožívá náročné období restrukturalizace nikoli nepodobné tomu, kterým si musela v minulosti projít finská Nokia nebo kanadské BlackBerry. Vloni odprodala ztrátovou divizi osobních počítačů Vaio a vydělila do samostatné divize výrobu televizorů. Šéf koncernu Sony Corporation Kazuo Hirai v uplynulém týdnu informoval o strategii podniku na následující roky. Podle ní to vypadá, že ani mobilní divize nebude mít ve společnosti na růžích ustláno. O skončení výroby, což se nám snaží namluvit některé senzacechtivé titulky, ale zatím rozhodně nejde.

Klepněte pro větší obrázek
Produkty mobilní divize Sony jsou různorodé a zajímavé, firma na nich ale nedokáže vydělat

Sony definovalo tři kategorie podnikání ve své korporaci. Do první patří provozy, jimž se v podnikání daří nejlépe, generují rostoucí zisk i tržby. Sem patří například výroba fotosenzorů do mobilních zařízení, které v současntosti používá mnoho světových výrobců. Dále sem patří herní divize PlayStation, filmová divize Sony Pictures a hudební Sony Music. Investice do těchto divizí porostou a očekává se také růst tržeb.

Sony se snaží zachránit situaci

Druhá kategorie jsou tzv. stabilní generátory zisku. Tržby sice stagnují, ale na základě mírného snížení investic by se mělo dosáhnout lehkého růstu zisku. Do této kategorie patří divize fotoaparátů a videokamer, a také audio techniky (sluchátka, walkmany, reproduktory). Do poslední, nejméně optimistické kategorie, potom spadá televizní byznys a také mobilní divize. Trh je v obou případech pro Sony velmi konkurenční a společnost se bude snažit pomocí ořezání nákladů a zvýšením efektivity stabilizovat divize alespoň na úroveň slabého zisku.

V dlouhodobé strategii není vyloučena ani možnost ochodu trhu se smartphony a televizory. „Duch Sony tkví v tom, co se jiní neodváží udělat,“ prohlásil na toto téma Hirai. Ještě dřív, než by sáhla po takto radikálním řešení, bude se Sony snažit situaci stabilizovat a bude zkoumat i možnosti vytvoření aliance s jinou společností. Smartphony Sony ale nemusí skončit ani v případě odprodeje celé divize. Sony může název licencovat jinému výrobci, podobně jako to dělá například Nokia.

Diskuze (64) Další článek: MWC 2015: Co přinese největší mobilní svátek roku

Témata článku: Sony, , , Divize, Ořezání, Prodej, Div, Mobil, Mobilní divize, Herní divize, Pro +, Sony music, Aliance, MOBI, Restrukturalizace, Scénář, Kazuo Hirai, Son, Sony Pictures