Ano. Ale tato situace nebude platit pro nově vstupujícího operátora, stejně jako neplatí třeba pro konkurenci mezi mobilními a nízkonákladovými VoIP operátory. Mezní příklad - když voláte ze služby VOOCALL do Vodafone, zaplatíte jako zákazník 1,50 Kč za minutu (a s tarifikací 1+1). Z toho 0,25 Kč dostane stát jako DPH, pouze 0,17 Kč je na pokrytí veškerých nákladů provozovatele služby VOOCALL a 1,08 Kč dostane Vodafone. Tedy více než 2/3 platby zákazníka. Pokud budete volat z Vodafone opačným směrem s nějakým základním tarifem, a zaplatíte třeba 6 Kč za minutu, tak si stát vezme korunu, 4,70 Kč zůstává Vodafone (mimo špičku dokonce 4,85 Kč) a provozovatel služby VOOCALL dostane na pokrytí veškerých svých nákladů maximálně 0,30 respektive 0,15 Kč (maximálně proto, že se ještě o tyto peníze zpravidla podělí s tranzitním operátorem).Kdyby u nás platila rakouská pravidla, mohl by VoIP operátor při zachování stejného výnosu (17 hal) teoreticky zlevnit svou cenu pod 1 Kč/min (asi na 0,95 Kč) a na druhé straně by za příchozí hovory inkasoval o 73 - 150 % více, než je tomu dnes. Kdyby platila pravidla francouzská, mohla by být (při zachování stejného výnosu 17 hal.) cena volání do mobilní sítě pod 0,70 Kč (asi 0,66 Kč).Je sice pravděpodobné, že by k tak extrémnímu poklesu ceny nedošlo, a VoIP operátoři by si nechali alespoň marži, odpovídající průměrné ziskovosti v ekonomice, neb jsou dnes většinou na hranici rentability, ale i tak by mohl být pokles cen významný...