S U:fonem na téma GSM a virtuální operátor (rozhovor)

Diskuze čtenářů k článku

SCHINDLER, Michal, FM-CZ  |  28. 09. 2009 15:18

Čau lidi,
dříve jsem pracoval pro Vodafone teď jsem u T-Mobile . Asi si myslíte, že jsem udělal chybu přešel od nejlepšího operátora k nejhoršímu. Máte pravdu T-Mobile je největší operátor v České republice už perfektně zdolal O2. Na celém světě je, ale největším operátorem stále Vodafone a pomalu se také v České republice z Vodafonu stane 2. největší operátor. Asi to nevíte, ale O2 ztrácí zákazníky a předvolby +420601, +420602, +420606, +420607, +420720 - +420729 připadnou pod T-Mobile! Další předvolby pevných linek +4202xx - +4205xx si převezmou Vodafone, U:fon, Volný, Euphony, GTS Novera, UPC... Vodafone si samozřejmě vezme předvolby +420277, +420377, +420477, +420577 a ČTÚ už požádal o zřízení speciální předvolby +420677. Číslo +420777777777 se Vodafonu za několik miliónů už podařilo prodat! A Vodafone dostává další možnost vysokého výdělku jak vydraží číslo +420420420420 nebo +420421422423?? Čísla 606888909, 606906909... jsou už prodána :(. Vodafone neprodá vůbec čísla +420222222222, +420333333333, +420444444444 a +420555555555 číslo +420666666666 nezíská :(. U:fon bude mít pod sebou několik virtuálních operátorů ČTÚ se tohoto nebojí, ale T-Mobile a Vodafone možná i U:fon budou muset myslet na nové služby. Protože pokud se pustí na území České republiky Orange, Elisa, Proximus, Sunrise, Swisscom máme se na co těšit :). Česem nikdo nepozná, že většina služeb jde přes U:fona! Jen to nesmí být síť CDMA ale spíše GSM nebo 3G tak uvidíme. Budoucnost je ještě daleko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  28. 09. 2009 15:58

Je to opravdu hodně daleko, Ufon není schopen dodat na mnoha místech kvalitní službu svým vlastním zákazníkům, natož aby prodával kapacitu svojí sítě jiným subjektům. Je mi vcelku jedno kdo bude co komu prodávat, ale mělo by to bejt kvalitní. Taky je prodej služeb virtuálním operátorům možností, jak získat zákazníky. Ufon je u nás celkem profláklý a spousty lidí co s ním mají nějaké zkušenosti jsou s jeho službami nespokojení. Mě vadí jen FUP ale je to pro mě tak závažné že s ufonem taky končím hned jak to bude možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ABC  |  28. 09. 2009 20:07

Asi jsem ještě od včerejška po "náročné" oslavě mimo a nebo to co tu píšeš jsou opravdu totální nesmysli.Zkusím si to přečíst zejtra znova

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  27. 09. 2009 15:42

nemám prachy nechci investovat, tak budu tlačit na národní roaming a jsem vyzývaný. Poplatky stejně zaplatí účastník a já budu vypadat větší než jsem, ale za cizí prachy. A ještě tam nasadím kukačku, virtuálního operátora, což je v bleděmodrém to samé. Takové podnikání po česku, kdy si naivní zákazník myslí, že něco vydělá, nikdy nevyděláte, vždy to je něco za něco. Ostatní operátoři by museli být padlí na hlavu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  26. 09. 2009 10:38

Ufona opravdu nedoporučuji nikomu.Tato společnost mi nabídla trochu rychlejší internet než jsme od nich měli (tkz.ufonův fofr limit - dnes myslím ufonův 3g za 300 nebo tak nějak) a nasliboval mi hory doly když na tento tarif přejdu. jednalo se u nich o novinku a vynechám-li slíbenou rychlost stahování (která byla ve zkutečnosti cca 7-10x pomalejší (!!!) ) tak mi bylo slíbeno,že nebudu mít tkz,FUP. vzhledem k tomu že byly se sítí částé problémy,musel jsem párkrát volat operátorům-opět jsem se jich ptal na fup a opět mi bylo řečeno že mám NEomezené stahování bez fup (ptal jsem se cca 3 operátorů).Před časem ufon nadělil všem s tímto tarifem denní fup 150mb (u rychlejšího připojení 300mb) a mně ho tam fláknuli taky,asi ať z nich mám větší radost. Samozdřejmě jsem to po zjištění volal operátorům a psal reklamaci - nikdo o ničem neví,nikdo nic neviděl a neslyšel. opravdu fér společnost jak má být.
pro zajímavost:
běžná rychlost stahování 16kB/s (nebo méně) po překročení fup 3,3-3,9 kB/s.
Ufon se dušuje že toto omezení platí (32kB/s) pro p2p sítě a pro ostatní stahování 64kB/s - alespoň jsem to takhle četl.mohu potvrdit že to tak není-3kB/s pro všechno stahování.
ačkoliv se tento článek netýká internetu,ale volání,nejedná se o férovou společnost a napsal jsem to hlavně proto,abyste si dali pozor,jednání se zákazníkama je v pořádku do doby než něco potřebujete vy,nebo se vám něco nelíbí....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  26. 09. 2009 10:48

Jo tak si FUP je to nalevačku, já měl až na špičku rychlost ucházející přes den kolem 400kb a večer 200kb ale nevadilo by mi to kdyby nenadělili FUP. S tím internetem limit to tedy neznám, ale pokud máš někde ve smlouvě psáno limit, tak bych se toho dožadoval a velmi tvrdě. V nabídce nic takovýho neměli. FUP by taky nevadil, kdyby to omezení nebylo tak drastický, většina operátorů uplatňuje FUP zvýšením agregace, nebo snížením na nějakou rozumnou úroveň, třeba známý si pořídil ADSL a tam měl nějaký FUP po překročení mu ho snížili z 8mb na 2mb ale to ničemu nevadí, protože mu stejně nikdy nejel víc než 2 mega(daleko od ústředny) My máme mít teoreticky 3,1mb, takže kdyby se po FUP omezila rychlost na nějakých 500km tak bych to neřešil. Největším problémem je že nezměnili všeobecný podmínky, kdyby je totiž změnili, dala by se vypovědět smlouva i s úvazkem bez pokuty, protože jsi uzavíral s jinýma podmínkama a s novými nesouhlasíš a pokud by ti tu změnu upravili podle nových podmínek nemají šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  26. 09. 2009 15:15

No, ve smlouvě samozdřejmě nic nemám. Tento fofr limit se běžně s fup prodával,já ho tam neměl,sice nevím proč...možná byla nějaká akce,nebo bonus pro zákazníka za to že mě ukecá na jinej tarif.,nebo možná když to bylo úplně nově v nabídce tak pár zákazníků dostalo tento tarif bez fup... já fakt nevím.vím jen že si sakra dobře pamatuju co mi operátoři říkali a vím že jeden mi řekl že mám 1 gb na týden,hned jsem mu odpověděl že bych tam žádný fup neměl mít.operátor mi řekl ať chvilku počkám,odpojil se a za cca 30 vteřin mi doslova řekl " aaaa,tak pro vás mám potěšující zprávu,vy žádný fup nemáte....".kdybych si tím nebyl tak jistej,vůbec bych o tom nepsal a ještě bych si řekl že jsem se přeslechl... proto mě to teď tak točí,protože pořídit si tarif bez fup a pak ho najednou dostat,to je úlet. a ještě větší úlet je,že s tím teď nemůžu nic dělat.jde mi hlavně o to,že je stahování už takhle pomalý a s touto fup už si nemůžu stáhnout ani např.service pack 2 na vistu,protože bych jí stahoval cca 50 hodin.
za největší srandu považuju fakt,že si díky výpadkům u stahování si nemůžu dovolit ani stahovat trial programy nebo free programy na slunečnice.cz.stahuj.cz atd,musím vše najít na megauploadu,nebo jemu podobný,kde se i při free stahování dá navázat spojení při přerušení....
pokuď by někdo znal email na nějakýho generálního ředitele,nebo prostě na někoho kdo je víc nahoře než operátoři,sem s ním....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  26. 09. 2009 17:09

Jo Ufon má sice na své stránce managment, ale prozíravě tam raději neuvádí kontakty, protože by byli jistě zahlceni stížnostmi. Jediná možnost je podle mě odeslat doporučený dopis na adresu U:fon P.O.Box 116, 130 11 Praha 3, a GŘ je Tomáš Budník tak adresovat to jemu. Jinou možnost jak kontaktovat vedení neznám. Jinak nevím jestli jsem měl nebo neměl FUP ale nijak jsem ho nepociťoval tak jsem byl spokojený, sice to občas spadlo ale nebyl problém stáhnout to znovu, teď něco tahám, spadne to a můžu čekat den než se mi obnoví limit, protože bych to stahoval několik dní. Po vánocích jsem stahoval hru na steam kolem 5Gb, dnes bych se asi nedočkal, trvalo by to minimálně týden.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  25. 09. 2009 13:27

Zoufalé firmy dělají zoufalé věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  25. 09. 2009 22:44

Naprosto přesné. Navíc to jejich neustálé žalování a fňukání na rameni ČTÚ,že jim ostatní nechtějí vycházet v jejich zoufalosti vstříc. Kvůli frekvencím, kvůli umísťování antén na již vybudované BTS jiných operátorů, nyní kvůli národnímu roamingu atd. Kvalita služeb mizerná, pokud už vůbec je dostupnost jejich služeb. Zoufalci každým coulem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rudiik  |  26. 09. 2009 10:16

Na druhou stranu aspon tu je nekdo kdo stoji mimo soucasny kartel O2-TM-VF, ktery nas dovedl z drive technologicke spicky az na uroven statu tretiho sveta...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka_2  |  25. 09. 2009 10:27

O2-SK sice používá národní roaming v síti TMO-SK, ale O2 to stojí nemalé peníze. Přitom se pokrytí vlastními BTS zvětšuje. Proč se raději U:fon nezaměří na dobudování své vlastní sítě ? Výhodu GSM/CDMA telefonů bych spíše viděl v mezinárodním roamingu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K654  |  25. 09. 2009 12:17

Protože nemají peníze. Snaží se bez investování do čehokoliv získat nějaké prachy. To je z těch aktivit naprosto zřetelné..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  25. 09. 2009 06:48

Už takhle mají stanice přetížené a pokud pronajmou kapacity dalším suběktům, tak to může bejt hustý. Už takhle je net večer šíleně pomalej a hlavně kolísavej, do toho šílený FUP uplatňovaný od začátku Srpna a šílená infolinka a reklamační oddělení.
Já byl spokojeným zákazníkem ale už od srpna se snažím ufoní net udat kde se dá a moc se nedaří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  25. 09. 2009 11:54

Já i moje máma jsme doposud spokojení zákazníci a mít možnost získat slušný dvousimkový mobil který by podporoval jejich siť i GSM by pro mne byla uplná bomba. Mám jejich mobil s nulovým paušálem a radost mi jen občas kalí horší signál na Vysočině. Aktivace byla také tehdá trochu složitější a mamce jsem ještě stihl pořidit pevnou linku se zvýhodněným tarivem pro důchodce, který je oproti loupežnickému O2 velmi výhodný.
Dost dobře jsem nepochopil, proč bylo zvýhodnění pro důchodce zrušeno. V opačném případě byla již naše další rodina celá propojena. Dávají miliony do reklam a aby prodělali pár korun na důchodcích, nechají si vrtat koleno. Nejspolehlivější reklama je spokojený zákazník který to řekne známým. Podnikám a dělám i do reklamy a něco i tom vím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  25. 09. 2009 12:12

Na infolince se kolikrát nedomluvíte, nevím jakou mají databázi ale volají mi občas s výhodnou nabídkou na volání a přitom mám též tarif za nula sice v šuplíku ale jsem rád že jsem ho pořídil už se těžko shání. Problémy jsou s internetem ale ne takové z kvality sítě ale z jejího nastavení. Začátkem srpna zavedli FUP 300mb na den a co je nad tak to jede 7kb/s což za 600 rozodně není fofr rychlost. Kdo potřebuje stáhnout větší aktualizaci nebo si prohlížet videa či jinou činnost má smůlu ale mohu s klidným vědomím říct že do té doby jsem byl velmi spokojený, teď už ne nemám rád omezení ale ne jen u mobilních služeb kdekoli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alex  |  25. 09. 2009 12:21

Me vubec pripada, ze jejich nabidka je na soucasne pozadavky i bezneho internetu uplne mimo. Nevidim u takovyho operatora zadny prinos pro zakaznika a verim, ze jejich bussines je spise zameren na tupe ovecky, ktere nehledaji alternativy. Nabizeji neco, co jinde sezenete podstatne levneji a kvalitneji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  25. 09. 2009 22:11

Dobrý večer, osobně nevidím v národním roamingu nic přínosného. To, co mě drží dnes u U:fona je, že má volání ve vlastní síti zdarma, což v případě roamingu národního nepůjde - ostatní operátoři v případě že se s některým z nich domluví, nenechají nikoho volat zdarma, je to už takový zaběhlý standard. Lepší dobudovat vlastní síť a dát lidem lepší telefony a internet dát lidem ještě levněji, než doposud - mladí by si třeba za 50,-/měsíčně internet do mobilu rádi pořídíli, chce to ale lepší mašinky. V případě roamingu mezinárodního ale vidím jako veliký přínos požití telefonu v zahraničí, kde nikdo nečekáme, že budeme volat zdarma. Zpřístupnění sítě pro externí firmy vnímám jako nutné zlo, kdy U:fon potřebuje peníze. Proboha PENTO, dobuduj vlastní pořádnou síť a usměrni svého nového řídícího, ať se na národní roaming vykašle - zpoplatnění volání ve vlastní síti bude pro Tebe milý U:fonku cesta do pekel!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  26. 09. 2009 09:29

No pronajímat něco co je už tak dost přetížený je podle mě nesmysl, aby kapacitu pro pronajímatele neomezili na úkor kmenových zákazníků. Chápu že vytvořit síť není nic lehkého ani levného, ale za poslední rok se síť téměř nerozšířila, sleduji mapu pokrytí dost často a téměř rok je to stejné. Přitom pro celou ČR by mělo stačit do 600 BTS. Internet byl stabilnější ale stále pomalejší, když jsem před rokem pořizoval tak byla rychlost přes den 1,2Mb, dnes je to s bídou 0,4Mb. Ale to by až tak nevadilo FUPem tomu nasadili korunu, to už je ten internet fakt jen na prohlížení www a posílání mailu, nic víc se s tím moc dělat nedá a je to škoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jara  |  25. 09. 2009 15:13

Ale co ta příšerná (ne)kvalita zvuku? Signál maximální, ale srovnat Ufonovu "kvalitu" hovoru s GSM se nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor