„Sjednocování cen“ byl majstrštyk, nese miliardy

Diskuze čtenářů k článku

04. 10. 2011 16:27

Zdravím,
pokud by se někdo chtěl připojit do projektu, jenž má za cíl informovat společnost o praktikách operátorů, tarifech a alternativách(VoIP, jak na něj), dávám dohromady tým. Projekt formou webu, žádný výdělečný model či tak, z čistého altruismu. Práce na delší období - potřeba hlavně ti, jenž se v problematice do určitého stupně orientují nebo se schopností se učit. Technickou část víceméně obstarám sám, ale pokud by se přecejom objevil web designer, který by chtěl na projektu máknout, není problém. Zájemci na e-mail d.luzar @ yahoo.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
insekticid  |  04. 10. 2011 22:56

proc se pokouset stale o neco noveho, kdyz uz tu par bojovniku existuje? neni lepsi spolupracovat?
http://predrazenevolani.blogspot.com/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2011 21:15

Uh, máte pravdu. Neuvědomil jsem si, že další iniciace tu určitě existují (a hlavně na ně nenarazil).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  05. 10. 2011 12:20
avatar
05. 10. 2011 14:26

Pokud to bude zaměřené na popularizaci VOIP řešení, tak máte moji plnou podporu. :)
Nátlakové akce na facebooku, popularizační blogy, petice, pokus o vymámení skupinové slevy (viz Neurra) atd. jsou pěkné, ale k ničemu operátory nepohnou.
Můžete mávat s transparenty "Chceme evropské ceny za volání a mobilní služby!" pod okny sídel operátorů, ale ti se za okny budou jen pod fousy smát: "a my vám je nedáme! Proč bychom to dělali?"
Regulace přes ČTÚ - ať ČTÚ hlídá obecné podmínky v tomto segmentu (což nedělá nebo dělá špatně), ale koncové ceny ať si stanovuje poskytovatel služby - systémově nechci zpátky do socialismu s regulovanými cenami.
Nátlak na operátora s cílem vymámit retenční slevu - fajn, ale může to skončit zrušením čísla a koho baví se ponižovat. Šetřílkové s malou útratou tady moc šancí nemají.
Firmení levnější volání - krok vpřed, ale není to pro každého, navíc s ukončením pracovního poměru výhoda končí, někdy i s telefonním číslem.
Šedí virtuálové - z různých důvodů podobně nejisté do budoucna jako firmní tarif + nevýhody jako nemožnost přímé správy svého účtu u operátora, opruz s vyhledáváním neveřejných nabídek a podmínek, MLM manýry v podobě vysokých aktivačních poplatků a záloh...
Přímé VOIP volání z mobilu (datové přenosy)? - zase je nutný datový paušál, ne všude je dost rychlý net, využávání cizích nezabezpečných či veřejných WiFi také není úplně to pravé ořechové...
Kudy z toho ven?
VOIP + callback (zpětné volání)!
Jedině zpětné volání může operátory pohnout k nějakému zamyšlení. Když zjistí, že mají jen příhozí hovory, za které se neplatí (že by je vedly ke zpoplatnění příchozích hovorů? to snad ne)
http://www.telefonujeme.cz/about7552.html...
Idea:
- Mobilní telefon s nízkým tarifem (předplacenka, O2 Zero, Na míru za 0, Odepiš...)
- účet u poskytovatele VOIP zpětného volání ("Klikni a volej" nebo ještě lépe třeba Odorik)
- hovory na mobilní telefony realizovat přes VOIP buď přímo ("pevná" linka, PC), za ceny pod 2Kč;
hovory z mobilu na mobil si v případě nutnosti objednat přes zpětné volání v ceně lehce nad 3 Kč.
S objednáním zpětného hovoru je to trochu opruz, ale člověka hřeje vědomí, že UDĚLAL NĚCO SKUTEČNÉHO , co může mít reálný dopad na mobilního operátora a jeho cenovou politiku.
Doposud jsem využíval VOX 802, ale zdá se, že jim s cenami volání na mobily ujel vlak a je na čase se zamyslet nad nabídkou Odoriku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  05. 10. 2011 16:25
avatar
05. 10. 2011 16:48

Ano, také podnětné čtení.
Ten článek na dfens je docela hutný, i když psaný velmi čtivě. Už jsem ho jednou viděl, ale dá se číst klidně vícekrát. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 10. 2011 11:40

Zbytečné polemizovat co by mohlo nemohlo, bude nebude... 3 gigantické firmy s pěknými odvody státu, čím víc tím víc.... Tohle nebude problém ČTÚ samotné, jako spíše toho lobbingu. Všude se mluví o mafii a jak jsme zkorumpovaný stát, ale mám takový pocit, že tady to všichni vidí a ještě to všichni krmí a jsme takřka všichni bezmocní s tím něco udělat.... ČTÚ prostě páchat nic nebude a jako fyzické osoby se nikdy nenajde taková skupina lidi najednou co by s tím pohnula. Neurra se snaží bojovat, snaží se zde lidé zakládat různé bojkoty a akce s vypnutím mobilů ale vězte, že při 15 milionech aktivních sim, jsou tyto tisíce či desetitisíce osob jako písek. Sice operátoři bojují o každou korunu, ale věřte že pokud by každý OP měl 5 milionu zákazníků, muselo by se stát něco nevídaného aby to s nimi hnulo...
Známým můžeme vykládat různé pohádky, ale jak dobře víme někoho přesvědčit aby něco dělal není jednoduché... Pokud průměrný věk obyvatel v ČR je kolem 40 let, tak vězme že ty starší generace po 40 které se o tohle téma aktivně nezajímají těžko do něčeho přesvědčíte. Většina je ráda že má práci, starosti s rodinou a bydlením a jestli platí 600,- za telefon to už je jim nějak fuk, na to chodit po operátorech nebo se aktivně účastnit nějakých akci je prostě nereálné...
Proto pokud mám věřit, že se zde něco v tomhle ohledu změní, vidím to jako běh na dlouhou trať čítající tak 10-20let a jediné vysvobození, které by mohlo přispět k rychlejším změnám, jsou vrituálové, impulsy ze strany EU a nebo zázrak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bývalý  |  03. 10. 2011 21:08

Ten, kdo ví a zná, jací lidé sedí v ČTÚ a odkud se tam vzali, ten prostě nemůže být překvapen. Smutné, ale je to tak. Celý slavný ČTÚ jaksi kdysi stvořil sám sebe, jako úřad pro úřad, lidé, i ti nejvyší se tak nějak samozvolili těmi nejvyššími, bylo to až k smíchu. Kdyby to dnes nebylo k pláči. Tam by taky bylo potřeba řádně zamést! Totálně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skeptik  |  03. 10. 2011 20:59

O2 opět začíná opruzovat ne-dobrovolným převodem starších předplacenek na "výhodné"nové.Za tři dny vás převedeme z tarifu SPECIAL na výhodný tarif NAPIŠTE.Volání z 5.60>na 6.60,účtování z 60+30 na výhodné 60+60,sice sms z 3.40 na 1.90(za tu cenu ale neposílam)mms z 10 na 5.90 (za 4 roky jsem poslal do o2 jen jednu a stejně se mi po čtyřech dnech vrátila jako nedoručitelná)takže také na prd!Další výhodou je zrušení nej čísla s voláním za 4.40 po celý den.Opravdu samá výhoda!Myslím,že se operátor svým stupidním přístupem k dlouholetým zákazníkům zbytečně připraví o množství zákazníků!Já se alespoň bez takového "férového"operátora obejdu!Začalo to již před lety zkrácením dobíjeciho cyklu z 1.5roku napřed na rok a teď již na necelého půl roku a takto to pokračuje!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Inkognito megatron  |  03. 10. 2011 20:39

Pan Pospisil ma komplexy, asi ho dle meho nazoru vyhodili z vodafone ci tmobile. Operatorum rok od roku klesaji trzby, i kdyz maji vice zakazniku, jen Pospisil vidi pravy opak.
Od pana Pospisila jsem jeste nevidel jediny clanek, kde by bylo neco objektivne napsane, vse je o tom, jak jsme drazi v CR, jak je Rakousko levne a tim jeho obzor konci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Terminator3  |  03. 10. 2011 21:05

Konev, Konev, ty jedeš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  03. 10. 2011 18:47

Copak naší operátoři.to je třída,....to se jen tak nevidí. Ale nejhorší je, že v této republice nás rejžují nejen operátoří. Podívejte se banky,to by si v drtivé většině zemí nedovolili,to co u nás.Nebo supermarkety,oblečení,mobily,elektronika,........
A blbý český národ jen čučí a pod vousy si brble jak je vše drahé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Inkognito megatron  |  03. 10. 2011 20:40

Zase dalsi hovadina. V zapadni evrope maji banky neskutecny zisk. Proc? Oni neplati poplatky za vedeni uctu, ale rejzuji si na kurzech, na hypotekach a dokonce jeste vice i na pujckach.
EU naridila, ze za vedeni uctu v bance se nebude platit. Tak to zaplati vsichni, co maji hypoteku zvysenim uroku. To je genialni, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  03. 10. 2011 18:40

Tuto výhody také zavedl náš " lidový a nejvstřícnější operátor " Vodafone,jěště že ho tady máme.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pokročilý uživatel  |  03. 10. 2011 15:38

Na lumpárnu se musí zas lumpárnou,takže já mám naštěstí dost štědrý tarif na firemním mobilu,celá family přešla k šeďákovi (mezi sebou zadara,jinam za 3,nulový paušál,sms 1,50) a protože každý rok jezdíme do Řecka, máme několik jejich předplacenkových karet.Za dobitých 5 Euro na kartu tam v rámci stejné sítě (Wind) máme každý 300 minut na měsíc... Kdo třeba zůstane doma,píšeme mu na tuto SIM na příjmu v ČR za 0,08 Euro/sms Ať si naši operátoři trhnou anténou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
senky  |  03. 10. 2011 14:21

co se nezmeni? uctovani po sekundach minuta za 3kc a sms za 1kc pripadne data za 1kc/MB a pod tuto hranicu by nemohli ist. je to taky problem CTU???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  03. 10. 2011 14:11

A který operátor přišel se sjednocením cen za volání!? Nebyl to náhodou tolik oslavovaný Oskar?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  03. 10. 2011 12:57

Jedinou možností je nevolat. Já volám jenom když musim a všechno ostatní vyřešim skypem, emailem nebo speciální edicí oskarty. Nechápu lidi co provolaj tisícovku měsíčně a chrochtaj blahem, jak to je výhodný. V práci se rýsuje nabídka na volání 0 Kč tarif a volání do všech sítí za 1Kč min, k tomu se ale běžnej smrtelník nedostane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  03. 10. 2011 13:43

No, pokud by člověk nekupoval zboží a služby, který jsou v ČR předražený, neutratil by ani korunu :) Na ebay notebook, oblečení atd za 1/2, bankovní účet v D s kartou za nula. převody za babku .. Telefonování kapitola sama pro sebe. Pokud má člověk něco našetříno, uživí se programováním, grafikou nebo tak něco, zimu lepší strávit pod palmou, klimatizovaný hotel, allinclusive 20 USD na den, žabky, opalovací krém, wifi, víc netřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  03. 10. 2011 14:51

Kéž by mi ke štěstí stačila Wi-Fi na pláži

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
im  |  03. 10. 2011 20:42

0 pausal a 1 koruna do vlastni site dava tmobile naprosto bezne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav Brzobohtý  |  03. 10. 2011 21:48

To by mě velice zajímalo.Mám pouze opačné zkušenosti.Dělají si z lidí vola,spoléhají na dnešní dobu že lidi budou stéjně volat tarif netarif.Mirek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  04. 10. 2011 08:43

Jsou lidi, soudim podle sebe, kterym ta tisicovka za volani usnadni podnikani a diky ni vydelaji tech tisicovek vic, nez kdyby pouzivali pouze skype, email a jine sluzby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  04. 10. 2011 11:45

A jsou lidi, kteří místo té tisícovky zaplatí 15eur a to jim usnadní vydělávat tisícovky eur.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  03. 10. 2011 11:43

ono to dopadne jako s hudbou a mp3
tak dlouho ždímali nahrávací společnosti prachy z lidí za nic, až přišel Napster, pak P2P, pak torrent, pak rapidshare ...
byznys nahrávacích společnosti je pytli a už se nikdy nevzpamatuje ...
jak to samý můžeme udělat u nenažranejch mobilních operátorů?
volejme všichni přes VoIP. je jedno jak je to složitý, je jedno jak je to nepohodlný...
myslim, že na Mobilmanii by měl vyjít článek o VoIP applikacích na iphone, android, symbian ... a alternativních VoIP operátorech ...
Mobilmanie, máte potenciál změnit trh v CR a poslat mobilní operátory, tam kam dávno patří: do sféry poskytování internetového připojení za pár kaček

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  03. 10. 2011 11:45

Divil bych se kdyby MobilMania psala návody proti vlastním chlebodárcům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  03. 10. 2011 12:17

No tak proč píší o předražených operátorech? nikde jinde jsem se nedočet o tarifech v rakousku. ale je fakt, že bych spekuloval jestli Nokia občas nepřihodí pár kaček na provoz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  03. 10. 2011 12:20

Pokud jseš na WiFině, není problém, ale na síti mobilního operátora si moc neškrtneš, 3G se mi na mobilu ukáže asi tak 2x do roka. Dokonce jsou země, kde je VOIPko na mobilní síti blokovaný a divím se, že čeští průkopníci FUP a dalších omezení to ještě neblokli. Jak jsem psal výše, jedinou cestou je domluvit rozumnou cenu. Přes ActionVoip volám na mobil za 1,1, u Vodafonu platím na předplacence 1,25. Pokud jde o kvalitu, VOIPko nic moc, výhodou je dosah na mobily po celém světě. No a ze světa sem VOIPko netřeba, většina zahraničních operátorů nabízí ceny, kvůli kterým si nemá cenu s VOIPkem komplikovat život

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  04. 10. 2011 22:22

Vodafone ano ale tvrdi, ze nic neblokuje, ze to jen koliduje s nejakou jeho sluzbou. Nicmene pres jeho 3G se VoIP pouzit neda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iMIRo  |  03. 10. 2011 13:03

Souhlasím. Více informovat o VoIP. Já jej používám. Mám jej nastaven i v mobilu. Platím si Internet Student na předplacené kartě Vodafone (oni tvrdí - operátoři, že to nejde, ale v samoobsluze to jde zapnout). Sice je mi 38, ale Student dá se to ošulit. Tak mám měsíční náklady, pouze poplatky 1kč měsíčně za číslo VoIP a 89kč za internet. Samozřejmě navíc plus to co provolám. Na mobil je minuta asi za 1.60 a na pevnou desetníky. Teď to nevím přesně, ale asi víte. Prostě víc článků o VoIP. Přimlouvám se. Míra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  03. 10. 2011 11:15

Ja si vysmlouval u TM k 300hit 400minut a 50sms navic k tarifu. Takze jsem spokojeny, clovek se nesmi nechat dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marvin The Prophet  |  03. 10. 2011 11:19

No jasne oni nas totiz chteji operatori naucit chovat se trzne a ne vzit to co je k mani, staci rict, hele prdolo, dej mi slevu, nechci ji zadarmo a on rad da.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  03. 10. 2011 11:25

Operátoři nás jednoznačně okrádají a ty občasné úspěchy jednotlivců kterým se povedlo něco si vydržkovat na tom nic nemění. Ceny mají být přijatelné pro všechny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  03. 10. 2011 11:33

Nastavená cenová hladina a technologické zázemí tuzemských operátorů zaostává za mnohými rozvojovými státy, kde je smlouvání o ceně takřka povinností. Nechtěl jsem tedy Vodafone urazit a cenu volání na předplacence se sazbou 7,20 vyjednal 1,25. Mám pro vás tedy radu, neurážejte naše operátory! V Naší zemi se stává smlouvání povinností (banky, telekomunikace, energie, spotřební zboží, nevěstince ..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  03. 10. 2011 11:43

To ano, technologicky jsme sto let za opicemi. Aby ale také ne, když to co u nás operátoři vydělávají vyvádí do svých mateřských centrál bez toho aby tady ze zisku něco reinvestovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  03. 10. 2011 12:11

Kdybys byl akcionářem nějakýho operátora v Banánový republice, kde kvete korupce, zákony desítky let staré, nefunkční státní aparát .. Udělal bys to samé. Pokrytí pro hovory zde máme, internet je příliš velkou investicí, tedy pro soukromý subjekt je prvořadý zisk. Ostatně na co by byl marketing s astronomickým rozpočtem, tiskový mluvčí atd. Sice cestujeme téměř bez omezení, ale ekonomika končí státní hranicí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Vybíhal  |  03. 10. 2011 13:41

Tím, že to lidé platí, tak to defakto přijímají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  03. 10. 2011 15:47

Môžeme to brať aj inak. Cenu nedojednávajú len malí zákazníci, ale hlavne tí veľkí. Firmy s počtom mobilov nad 10, niekedy aj 100. Neprijde mi to nijak podradné. Ak sa dá, na cene sa dohodnem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  03. 10. 2011 11:10

Zajímavá a česky specifická cenotvorba. Jen to celé dokazuje operátorský kartel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrHK  |  03. 10. 2011 11:08

Moc nechapu tu vazbu cena x propojovaci poplatek. To spolu totiz moc nesouvisi. Propojovaci poplatky se totiz prakticky vyrusi protoze co operator zaplati to zase dostane od ostatnich operatoru zpet zase na propojovacich poplatcich. ma to pouze efekt regulacni a zvyhodnuje to trochu mensi operatory. Jinak i kdyby byl propojovaci poplatek 100Kč za minutu neznamena to ze by cena hovoru nemohla bejt 1 Kč za minutu a naopak. Takže nechapu co se nam autor clanku snazí říct. Chápu, že si operatori nabehli trochu sami, kdyz se drive vymlovali na cenu propojovacich poplatků, ale bylo to stejně liché jako dnes tento člíánek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  03. 10. 2011 11:46

Podľa mňa sú nulové (alebo čo najnižšie) poplatky skôr výhodou pre malých operátorov.
Veľkí operátori často stavajú svoje kampane na fakte, že sú "veľkí" a všetci naši známi sú u jedného operátora, takže potom si môžeme volať vo vlastnej sieti za nižšie ceny. To však znevýhodňuje malých a virtuálnych operátorov. Ľudia váhajú prejsť k malému, pretože sa bola, že sa takto "odstrihnú" svojim známym, ktorí si platia balíčky "do vlastnej".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  03. 10. 2011 10:41

Cenikovy ceny jsou hrozny ale necha se jednat, domluvit ceny vyrazne vyhodnejsi. Od Vodafonu mam predplacenou kartu, minuta volani do vsech siti 1,25, uctovani 60+1, nevycerpane minuty se prevadi do dalsiho mesice, SMS a internet v mobilu zdarma. Sice to neni jako v casto zminovanem Rakousku, ale uz se to necha. Pokud by nekdo chtel s operatorem vyjednavat, zdde je link s nastavenim .. http://www.flickr.com/photos/61487722@N03/61888... ...
(400 minut za 500 Kc, zbytek zdarma, platnost 1 rok, pak je potreba zavolat na infolinku). Predplacenka ma pro mne vyhodu v tom, ze nemusim nic podepisovat, kdykoli odejit nebo tarif zmenit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borix  |  03. 10. 2011 10:52

Ještě se k tomu dají vyjednat kamarádi se 100% slevou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  03. 10. 2011 10:39

"Bohužel pro nás tuzemští operátoři v drtivé většině už nerozlišují mezi sazbou do cizí a vlastní sítě, pro jednoduchost a přehlednost (krásné zdůvodnění, co říkáte?) totiž přišli na to, že bude lepší nižší sazby do vlastní sítě „sjednotit“ s vyššími sazbami do cizí sítě."
Nesúhlasím s týmto videním situácie.
Jediným kľúčom k liberalizácii pokryveného mobilného trhu je ZRUŠENIE PREPOJOVACÍCH POPLATKOV. Potom budú volania do všetkých sietí za rovnakú cenu a bude to dobre. Ľudia si už konečne prestanú vyberať kamarátov podľa mobilných operátorov a malí operátori už nebudú v nevýhode oproti veľkým.
Snáď sa toho dočkám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Storyman  |  03. 10. 2011 10:23

Supr článek, díky moc za něj!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls  |  03. 10. 2011 10:09

Operátoři mají ve svým oligopolu prakticky pravdu: když ovce platí, tak proč je nenatáhnout.
Já už tohle neřeším. Nakonec mám pro rodinu a firmu vyhovující tarify s nulovým paušálem a slušnou minutovou sazbou, přes který se se volá výjimečně. Prakticky veškerý provoz jde přes VoIP, kde platím férové sazby při tarifikaci 1+1. Mobilní zloději prakticky utřeli - místo účtů přes 5000,- dostanou od nás teď nějakých 300-400,-. Mobilní služby používáme dosyta jen v zahraničí u místních operátorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  03. 10. 2011 10:26

Jediná férová sazba přes VoIP je 0 Kč/min, přinejhorším s nějakým malým měsíčním paušálním poplatkem, např. 1 Kč/měsíc. Tak to mám já.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls  |  03. 10. 2011 10:39

Nemám na mysli paušál, ale minutovou sazbu. A ta v řádech desítek haléřů pro volání po celém světě mi přijde víc než férová.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  03. 10. 2011 10:52

Ale ne každý může VOIPko využívat, jistě, do celýho světa na mobil za 1,1 Kč, účtování po vteřinách, na pevnou v řádech haléřů. Jenže jakmile opustíš kancelář, přes Androida si nezavoláš, protože mobilní net je u nás pomalý jak šnek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls  |  03. 10. 2011 12:20

Tak do těch zemí, kam obvykle volám, stojí volání na mobil okolo 30 haléřů, přes korunu je to hlavně do českých mobilních sítí. Já obvykle volám z domu nebo z kanceláře, aspoň si to tak plánuju, takže s tím problém nemám. A těch pár hovorů za měsíc (pokud vůbec jsou) mě nezabije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr007  |  03. 10. 2011 12:30

Ja pouzivam voip pres 3g sít operátora. A spokojenost. Dokonce i voip odesílá jako identifikaci mé mobilní číslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Orthodox  |  03. 10. 2011 12:44

Jak je možné přes VOIP operátora posílat mobilní číslo jiného opa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  03. 10. 2011 14:43

Normálně, pokud to VOIP operátor umožňuje tak mu nadiktuješ (nebo zadáš do IS) svoje telefonní číslo, on kontrolním hovorem nebo SMSkou ověří, že to číslo je tvoje a už to frčí umí to například voocall.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Orthodox  |  03. 10. 2011 14:52

Aha,tak to zni zajimave.Diky za info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marvin The Prophet  |  03. 10. 2011 09:33

Uz je to nuda, nechte ty operatory aspon vydechnout, ted kvuli vam jak maj porad porady ani nestacej stavet 3G site, takze je nechte v klidu pracovat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Naith  |  03. 10. 2011 09:53

Vydechnout?! Od čeho ? Vždyť je ještě nikdo pořádně do zadele nenakopal. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  03. 10. 2011 11:37

A ve vystavbe 3G siti nas predbehlo snad i severni Kongo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zivan  |  04. 10. 2011 12:25

Ale jen tesne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcwifi  |  03. 10. 2011 10:11

ta nase 3jka lemplu nekdy poradne zacala stavet 3G site ? a kdy ? podivej se na mapy pokryti, pidi ostruvky po CR a tomu rikas 3G pokryti ? Bezte se bodnout O2 si TMobilí spolupraci nepomohlo temer vubec, to TM z toho tezi, protoze O2 stavi solidnim tempem, to se o TM fakt rict neda... ceskej operator je houby buzyness, nedavno jsem se bavil s montaznikem z extr.firmy a rikal, ze v cesku nejsou prachy, ze frci do svycarska montovat 3G a penezne za 5x vic nez u nas. Se divim tem firmam, ze vubec pro ty nase mrzaky neco delaj, no delaj ale tempem sneka, protoze je neumi patricne ocenit...je to bida, bida velika...
PW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  03. 10. 2011 10:31

Ano, hon na operatory, misto aby meli klid na budovani modernich technologii, musi oprasovat stare BTSky. Rychlost netu u nas na venkove 64kb/s mi prijde naprosto dostatecna, 7,20 do jine site od Vodafonu je take ferova nabidka. Nevim, co porad vsichni s tema cenama maji, uz takhle je to levny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marvin The Prophet  |  03. 10. 2011 10:40

Na vesnici muzete pouzivat kourovy signaly!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borix  |  03. 10. 2011 10:46

A optimalizace minutové sazby na 10 Kč/min, aby to bylo přehlednější a líp se to počítalo. Taky účtování by mohlo být po 10 minutách, protože do 10 minut stihnete vyřídit většinu hovorů a de facto se memusíte vůbec starat a dobu volání.
Myslím si, že pokud by se nevyplatil roaming více než, co jsem napsal, tak by jsme to tu teď takhle nějak měli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  03. 10. 2011 09:29

Mozna by bylo fajn zduraznit, ze sjednoceni cen za volani na cenu volani do vlastni site zavedl tehdy jako prvni Vodafone nebo jestli to dokonce nebylo jeste za dob Oskara. Stejne tak Vodafone sjednotkil tehdy ceny volani v roamingu, cimz nektere destinace zdrazil az o 1200 %. Toliko k tomu ferovemu Vodafonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JoVym  |  03. 10. 2011 13:04

No nastesti u Vodafounu nesjednocujou i puvodni predplacenky, jak to vesele udelal T-Mobile . Takze jsem s predplacenkama v rodine od T-M odesel k Vf dokud to melo jeste smysl (nabita a divoka karta), ja osobne mam dve cisla. U TM mam pausal, kde jsem si zajistil lepsi ceny (sice ne, jak se tu nekomu podarilo, ale uz vcelku jdou a priste to snad zase trochu stahnu a u Vf ma OskartuSE (levnejsi volani do Vf a po 5 minute zdarma) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  03. 10. 2011 09:22

není síla - ČTÚ ani zákazníci - která by náš slavný trojlístek přesvědčila k hromadnému snížení cen, každý si musí bitvu se svým operátorem vybojovat sám individuálně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Naith  |  03. 10. 2011 09:54

JJ. Je to u nás jako na arabském tržišti. No aspoň víme kam patříme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jena  |  03. 10. 2011 10:16

No řekni to muslimovi Škopkovi, ten je z toho ještě nadšenej a cpe to, kam se dá. Taky jedinej příspěvek od něj ve všech diskuzích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopkova  |  03. 10. 2011 11:00

Vidis a porad je to malo, kdyby si to kazdy sty Cech precetl, dal to vecer v hospode do placu, tak do roka a do dne mozna volate za ceny Rakouska....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopkova  |  03. 10. 2011 09:21

Ceska sakasnik, dobra sakasnik.....
Ja tedy nevim, ale mam minutu volani do vsech siti za 10hal/min, mam jedno cislo na RC, smlouvu na dobu neurcitou....( ot- nedelam ja neco dobre?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr007  |  03. 10. 2011 09:35

Kde je možné tento tarif získat? Aktuálně si platím data od operátora a volám přes 3G a VOIP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopkova  |  03. 10. 2011 09:57

Normalni O2- retencni.... Mel jsem 24 mesicu Neon XL za 500Kc/mes, ted mi nadelili 3000minut mesicne pry "jako nasemu vyznamnemu zakaznikovi"....
Staci mit nejakou historii a musi to dat kazdemu ( jo a tem nekolika showmanum, co budou resit, ze se musi ponizovat a smlouvat rikam- ANO, smlouval jsem, ale zada neohybal...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zivan  |  03. 10. 2011 10:37

3000 minut kamkoliv?
Ono to prepocitani na minutu je v nekterych pripadech dost pochybne. Pokud mam volani na nejake cislo zadarmo, tak s nim muzu provolat bambilion minut a prumerna cena za minutu mi klesne k nule

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borix  |  03. 10. 2011 10:38

Mi to tehdá taky nabízeli, když sem odcházel, ale to sem na ně byl tak nasr... , že jsem to nevzal a přešel s 8mi simkama k VDF, kde jsem všichni dostali něco podobnýho. Bohužel po posledním půl roce neustálých reklamací a zvoraných nastavení služeb a retencí teď prachám i od VDF.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomikm  |  03. 10. 2011 21:00

joooo, tak v tom případě jsem měl minutu za 0,0189393939....., v "kamarádech" u VF jsem provolal za měsíc přes 154hod. a zaplatil za to 175Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kjubik  |  04. 10. 2011 19:37

Retenční nabídka ale není standartní tarif. A takovéhle „záchrany” se už nedávají. Pracuji u O2 a s retencemi mám trochu zkušeností. Je to daleko přísnější a někdy se nemusí „odchod” či „rušení” vyplatit, jelikož se může stát, že vám to číslo opravdu zruší a žádné retenční nabídky se nedočkáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.  |  05. 10. 2011 11:15

A u kteryho providera? Ja jsem zatim zkusil 2, jak pres 3G a wifi, a zatim vysledky docela tristni, hlavne co se tyce zpozdeni... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jena  |  03. 10. 2011 10:13

Drž už kušnu, kdo je na tebe v každý debatě zvědavej, omíláš to samý, trapáku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopkova  |  03. 10. 2011 10:58

Delam to pro lidi, kteri dostuduji stezi zakladni skolu (napr. Ty) a chteji zit normalni (pohodlny) zivot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  04. 10. 2011 11:13

Máš recht, na tý základce mě naučili alespoň používat diakritiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  03. 10. 2011 21:14

a to konstatujete, chlubite se nebo davate navod ostatnim? Nebo si jen placate jatra jaky jste king ze ste z nich vyrazil slevu a jste lepsi nez ostatni? co takhle jim poradit jak na to?
btw ja mam neomezeny volani kamkoliv kdykoliv vcetne roamingu a neomezena data a neplatim ani korunu, nedelam ja neco o neco lip nez vy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  04. 10. 2011 08:28

Tak tohle mam taky. Rika se tomu sluzebni telefon,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubiQus  |  03. 10. 2011 09:12

A jsem zas o neco chytrejsi. Dik za pekny clanek.
Jinak samozrejme si nemyslim, ze se do budoucna nejak ceny snizi, snad je k tomu uz nekdo dokope, oni z vlastni vule nehnou ani brvou a budou dal skubat cesky lid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 10. 2011 09:23

Souhlasim.Dokud tu nebudou virtualove tak budou drbat co to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borix  |  03. 10. 2011 10:34

Tady se nic nezmění. Včera mě tak dopálil Vodafone, že jsem se rozhodl zrušit tarif a dneska píru do Rakouského Orange, jestli nabídnou rozumnej roamingovej EU tarif bez volných minut a sms v rakousku - prej jsou docela ochotní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  03. 10. 2011 10:48

Na sluzby rakouskych operatoru jako alternativu k predrazenym sluzbam muzete bohuzel zpomenenout. Pro aktivaci tarifu vyzaduji vsichni rakousti operatori podminku min. 3 mesice trvajici registrovane adresy v Rakousku. Jinak se s vami vubec nabavi. Sice to nikde neinzeruji, ale na prodejnach vam reknou, ze je to interni politika. Vim o cem mluvim, ziju a pracuji ve Vidni (od cervence) a musel jsem cekat ty 3 mesice do rijna, abych mohl dostat tarif.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borix  |  03. 10. 2011 10:56

Takže jediná možnost vzít to na někoho. Škoda. Pár lidí tam znám, ale nevím jestli mají hlášené trvalé bydliště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
František - Německo  |  03. 10. 2011 11:39


pausal ti nikdo v rakousku ani v ine zemi eu jen tak neda, pokud nejsi nekde oficialne hladen min. k prechodnemu nebo-li i v nekterych pripadech k trvalemu pobytu. takisto dalsi podminkou mimo jine je mit taky ucet v bance tj. v rakouske bance anebo jako cizinec ac eu, ale stale s nadhledem je nejlepsi vlastnit kreditni kartu ac i zahranicni. tyto inf. si pak odd. kde se uzaviraji smlouvy overuje hlavne v rakousku, nemecku a ve svycarsku zda si nekde za-anmeldovany (nahlasen k pobytu) a takisto zda nekde v tom state figurujes bud jako zamestnanec, osoba oscv dane zeme ci jako poberatel podpory v nezamestnanosti ci socialnich davek. takze ono ziskat tarif neni tak jednofuche jak di nekdo jen tak mysli. taky prepaid allias dobijeci sim kartu ti zadny operator nezasle do cech ackoliv postovne stoji v rozmezi 5-15€ a to operator nebude za tebe hradit. pokud mas nekoho v rakousku tak si muzes sim kartu dat zaslat k nemu anebo osobne si ji zakoupit v rakousku, popr. at ti znamy veme s rizikem pausal za tebe na sebe...ale to asi neudela ??? ono tady hodne ludi mluvi co v rakousku a v nemecku, ale taky nam tady pecene holuby nepadaji z nebe do huby... nekteri tady maji velka slova, ze pujdou k tomuhle a tomuto operatoru a nakonec h.o.v.n.o. - h.o.v.n.o. zlata rybka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipo  |  04. 10. 2011 11:10

"taky nam tady pecene holuby nepadaji z nebe do huby" to jako, že tam musíte mít 3 měsíce pobyt? Tak to je strašný problém, zaplaťpámbu, že tu máme "jen" ty x-násobně předražené ceny..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Al.  |  04. 10. 2011 00:52

No a proč by neškubali? Vždyť nás škubou téměř všichni. A když se o tom bavím se studovanýma známýma, tak to ještě obhajují! A když někomu řeknu, že se mu vyplatí přejít k jinému operátorovi, protože určitě všichni tady víte o nabídce s IN kartou, tak mi říkají že to je pro ně k ničemu, protože celá jejich rodina má O2 nebo t-m. Už opravdu začínám věřit, že si to zasloužíme :( Lidi poučujte své kamarády a známé! Možná se jednou dočkáme a pochopí tyhle ligické věci i naší známí a kamarádi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor