Česká pobočka LG už nebude mít na starosti distribuci ani marketing smartphonů jihokorejské značky na našem trhu. Na veletrhu IFA 2016 v Berlíně nám to potvrdili zástupci tuzemské pobočky LG. Mobilní produkty budou nově spadat pod Polsko, ostatní divize (televizory, audio/video, domácí spotřebiče, klimatizace) budou nadále působit přímo z Česka. Důvodem přeskupení aktivit je malý tržní podíl značky na českém trhu.
LG se v minulosti se smartphony v ČR pohybovalo okolo 5% tržního podílu, statistiky dokázaly nárazově vylepšit některé úspěšné modely (např. LG G3, Nexus 5). Loňskému LG G4 už se ale prodejně přestalo tolik dařit a letošní nástupce LG G5 se v plné míře na český trh ani nedostal. Na jaře začaly přípravy s přesunem mobilních aktivit do Polska a plánovaná distribuce G5 se pozdržela natolik, že model předběhla marketingově důraznější konkurence.
Stažení mobilní divize do Polska sice neznamená úplné zmizení smartphonů LG z českého trhu, ale tato změna může zahájit mnohem obtížnější cestu k tuzemskému zákazníkovi. V tuto chvíli je distribuce nových modelů pozastavena a čeká se na vznik nových distribučních kanálů. V omezené míře lze některé modely zakoupit u operátorů, kteří coby významní zákazníci jednají s firmou napřímo. Zda se ale na volném (neoperátorském) trhu objeví třeba LG G5 nebo i připravovaná novinka LG V20 z oficiální distribuce, v tuto chvíli nevíme.