Telefónica propustí ve Španělsku skoro šest tisíc lidí

Diskuze čtenářů k článku

baytik  |  19. 04. 2011 14:17

Zajimavy...v CZ propustili 3 tisice lidi a nikdo z vlady ani nepipnul. Pritom pri pomeru CZ versus ES to u nas nezamestanosti zamava podstatne vic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  19. 04. 2011 19:02

Jenže tyhle články jsou silně zavádějící. Ono už není řečeno, že jak v ČR, tak pravděpodobně i ve ES nejde o propuštění lidí, kteří by končili na podpoře a na úřadech práce.
Jde o vyčlenění části činností, včetně stávajících zaměstnanců, do externích firem.
Lidi dělají pořád stejnou činnost, akorát jejich zaměstnavatelem není Telefónica, ale třeba Sitel.
Je pravda že outsourcing se může podařit. A nebo také nepodařit. Často outsourcing není přímo o úspoře. Jako spíše o lepších ekonomických ukazatelích firmy. Sníží se mzdové náklady, které se přesunou do provozních nákladů.
Jsou ale i outsourcingy, které se povedou velmi dobře. A výsledkem krom výše uvedeného je i zlepšení kvality, plnění přísných SLA, .. a v důsledku spokojenější jak firma, tak i zákazník.
Je to o tom, že se firma soustředí více na svůj core business. A určité provozní věci pro ní řeší externí zhotovitelé. Kteří si své činnosti lépe uhlídají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
servisak  |  22. 04. 2011 01:08

Dobry den pane manazere,
evidentne neznate situaci v Telefonice (CR).
Outsourcing probihal masivne. Neni to ovsem tak, ze by zamestnanci presli pod jinou firmu.
Tech zamestnancu prislo pod externi firmy tak 20-30 procent, dalsich 50 procent se vyhazelo a zbytek sel pracovat uplne mimo.
O tom, ze externi firmy plati temto lidem o desitky procent mene, zamestnavaji dalsi, mnohem mene kvalifikovane zamestnance, kteri ani nedelaji pro svou firmu, tudiz na to kaslou.
Nekteri externisti jsou dokonce takova prasata, ze jim nedela problem se vykalet uprostred ustredny.
Navic v mnoha oddelenich, kde nedoslo k outsourcingu, doslo alespon ke snizeni stavu, coz znamena vetsi buzerace a vetsi pracovni vytizeni zamestnancu, potazmo namasteni kapes ambicioznich manazeru, kteri o obsahu prace sveho oddeleni nevedi zhola nic, pouze diktuji nesmyslna opatreni a masturbuji nad svymi roustoucimi ukazateli v excelovske tabulce, kterou jim plni jejich podrizeni.
A ze clovek na call centru musi vyresit 150 hovoru za 8mi hodinovou smenu, vcetne zadani udaju o hovoru do nefunkcnich, pomalych databazi, to uz zakazniky nezajima. Samozrejme, proc by melo.
Zaverem bych rad sdelil, ze jsem se s temito praktikami nikdy neztotoznil, dobrovolne jsem z teto firmy odesel. Ulevilo se mi tak, jako jeste nikdy.
Nyni pracuji v naprosto nesrovnatelne lepsich podminkach.
Pokud toto cte nejaky nastvany zamestnanec Telefoniky, muzu mu s klidnym srdcem doporucit z teto firmy ihned odejit. Lepsi uz to totiz nikdy nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  26. 04. 2011 02:21

Tak já nevím, má cenu na takový příspěvek vůbec reagovat? :)
Alespoň se zeptám .. čím jsem si vysloužil oslovení "pane manazere"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
junakztatier  |  28. 04. 2011 12:23

Máš pravdu..keď sa to stane na Slovensku či v Čechách tak nik o tom nehovorí..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  19. 04. 2011 07:56

No jo no, Tak Telefonika i u nás prodává kde co a pak si to draze do budoucna najímá, prostě potřebuje utržit teď a NE až tam nebudou současní manažeři. Tyhle firmy nemají vůbec dlouhodobé plány a cíle, jde jim jen o výtěžnost na akcii, jasný chápu, že si firma chce investice zhodnotit, ale takový kanibalistický plán mohou vymyslet jen Španělé. Tahle firma nemá svou linku, jednou sem jednou tam a co na to zákazník... nic, hlavně že platí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  19. 04. 2011 01:07

30,8 nebo 27,3. Pořád se tu bavíme o zisku v řádu desítek miliard €. Jsem zvědavý, komu ty své služby budou prodávat (resp. kdo je bude kupovat), když se každá firma snaží minimalizovat náklady na zaměstnance, stát zase maximalizovat odvody daní, ceny služeb jsou vysoké a stejně tak ceny energií.
Ovšem pokud jsou drby o španělské ekonomice pravdivé, tak účty Telefonicy asi nebudou zrovna košér, když se uchylují až k takovým opatřením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dawqa  |  19. 04. 2011 06:43

"Loni sice zvýšila čistý zisk o 30,8 procenta na 10,17 miliardy eur (asi 249,5 miliardy korun), ovšem především díky mimořádnému příjmu ve výši 3,5 miliardy eur společnosti Vivo"

ale i tak to neni zas tak málo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor