Vodafone znevýhodnil tarif, roaming může vyjít dráž

Lepší nebo horší? Záleží na úhlu pohledu, rozhodně ale hrozí, že zákazníci s tarifem Red LTE Premium zaplatí víc než dřív. Tak jako jeden naštvaný zákazník.

Zrovna včera jsme psali, že tuzemští zákazníci mobilních operátorů si pohoršili na svých právech, přičemž jedním z důsledků je nedostatečné informování zákazníků o jednostranných změnách smluv. A právě na to si aktuálně stěžuje jeden ze zákazníků Vodafonu s tarifem Red LTE Premium, který vyrazil do zahraničí a choval se tak, jak byl v minulosti zvyklý, ale byl nemile překvapen.

Krom tarifu Red LTE Premium se změna týká ještě tarifu Business Red LTE Premium. V prvním případě k ní došlo už 27. června, v tom druhém změna platí od dnešního dne, tedy od 2. července 2015. Původně tarify obsahovaly 300MB porci dat v zóně 1 (EU + další vybrané země) a 600 minut na volání v zahraničí. Tisíc volných minut do zahraničí zůstává. Měsíční cena každého z tarifů je 1 499 Kč se smlouvou na dva roky (1 873 Kč bez úvazku), což není zrovna málo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Původní podoba tarifů RED LTE Premium, všimněte si balíku 300 MB dat v roamingové zóně 1 + 600 minut na volání v zahraničí. Nově tarif obsahuje 5 krát balíček Roaming na den, po kterém se účtují automaticky další balíčky 69 Kč/den (obr.: vodafone.cz)

Nově platí následující: v rámci tarifů lze nově využít neomezené volání a SMS plus 100 MB dat pět dní (pětkrát, nemusí jít po sobě) v každém zúčtovacím období. Jde vlastně o balíček Roaming na den v ceně 69 Kč. Balíček se aktivuje odchozím hovorem, odeslanou SMS zprávou, příchozím hovorem nebo připojením k internetu. Pokud tedy například přijmete jeden hovor, máte jeden den (a tím 100 MB) načatý a když jinak nevyužijete vůbec nic, jednotky propadají. Stejně tak ve fázi, kdy už máte všech pět dní vyčerpáno - stačí jeden příchozí hovor a platíte 69 Kč...

Cesta z nechtěného placení existuje: pokud zákazník nechce využívat Roaming na den ani výhodu pěti denních balíčků v ceně tarifu, může si roamingový tarif přepnout na World Roaming a aktivovat si k němu např. Připojení ze zahraničí na stálo za standardních podmínek. Po vyčerpání dat z balíčku je rychlost omezena na 20 kb/s.

Operátor uvádí, že po každém využití předplaceného Roamingu na den dostane zákazník SMS zprávu s informací, kolik denních balíčků mu ještě v rámci tarifu zbývá. Informace je k dispozici i na muj.vodafone.cz v sekci Aktuální útrata a čerpání služeb.

Uzavřeli jste smlouvu a změny se vám nelíbí? Můžete jít

Pokud máte s operátorem uzavřenu smlouvu na dobu určitou a se změnou nesouhlasíte, můžete od smlouvy odstoupit. Tedy za předpokladu, že se nespokojíte s odůvodněním v takovém duchu, že tato změna se týká všech zákazníků. Vedle „storky“ nespokojeného zákazníka (viz výše) přidáváme i reakci operátora:

Snažíme se, aby změny v našich službách byly pro naše zákazníky zlepšením. Se zákazníky, kteří se změnou nesouhlasí, protože pro ně představuje zhoršení, hledáme řešení a v krajním případě jim umožníme ukončit smlouvu bez sankce. Změny zavádíme v souladu se zákonem o elektronických komunikacích a zákazníky o nich předem informujeme. Informace tak má zákazník nejméně 30 dnů předem prostřednictvím SMS, vyúčtování, v internetové samoobsluze anebo na internetových stránkách Vodafonu.“

Operátor se brání, že zákazníky informoval, naštvaný zákazník kontruje, že v množství nedůležitých SMS, které od operátora dostává, zpráva o změnách buď zapadla, nebo ji nedostal vůbec. A tím se dostáváme zpět na začátek, kdy i Český telekomunikační úřad konstatuje, že operátoři změny dělají a zákazníci o nich často netuší...

Diskuze (54) Další článek: Vyzkoušejte dvě nová Material design schémata pro Galaxy S6

Témata článku: , , , , , Voda, Tarif, Krajní případ, Žně, Business Red, Původní podoba, World Roaming, Naštvaný zákazník,