Musíte mít v ENUM zaregistrované právě a hlavně to mobilní číslo. A záznam vztažený k tomu mobilnímu číslu musí volajícího z prostředí Internetu "nasměrovat" na platnou SIP/VoIP adresu vašeho k internetu připojeného SIP telefonu.
Abych to uvedl na příkladu. Pořídíte si domů pro manželku SIP telefon a k němu tarif od VoIPEXu (či jiného operátora podpurujícího "odchozí" ENUM). A ve www rozhraní k číslu manželky si zapnete, že chcete využívat odchozí volání přes ENUM (číslo manželky přitom kvůli odchozím hovorům vůbec v ENUM registrováno být nemusí). Pak si pořídíte obecně jakoukoli SIP/VoIP službu, podporující příchozí volání z Internetu, a tedy i "příchozí" ENUM, což může být třeba VoIPEX, Fayn, ha-loo, Gizmo5, VoipBuster, nebo i firemní pobočková ústředna, a k této službě se v práci připojíte s využitím WiFi SIP klienta mobilního telefonu. Tím získáte tzv. SIP adresu (SIP URI) ve tvaru například "sip:910050999@sip.fayn.cz", na kterou se Vám už dá z prostředí internetu volat. Akorát ji volající musejí znát . Když mají ovšem volající operátora (či zařízení) podporující ENUM, a vy do ENUM zaregistrujete své mobilní telefonní číslo (např. 777888999) s tím, že hovor pro majitele tohoto telefonního čísla má být směrován na uvedenou SIP adresu, tak volajícímu stačí pouze znalost mobilního čísla, a tu SIP adresu už znát nemusí.
Hovor by pak měl z telefonu připojeného k ústředně VoIPEXu proběhnout následovně:
1. Volající zvedne telefon, a "vytočí" vaše číslo 777888999.
2. Ústředna "nahlédne" do ENUM registru, zda o tomto číslu existuje záznam.
3. Protože záznam existuje, ústředna VoIPEXu se pokusí spojit se zařízením na adrese uvedené v záznamu, tedy na sip:910050999@sip.fayn.cz, což je v praxi ústředna Faynu.
4.1. Pokud je SIP klient v mobilu majitele čísla 77788899 (a současně SIP adresy sip:910050999@sip.fayn.cz) právě přihlášen k ústředně svého VoIP operátora, tedy Faynu, dojde k signalizačnímu propojení (přes Internet), IP telefon vestavěný v mobilu začne vyzvánět a je možno hovor přijmout a přes internet mluvit.
4.2. Pokud SIP klient v mobilu majitele čísla 77788899 (a současně SIP adresy sip:910050999@sip.fayn.cz) právě přihlášen k ústředně svého VoIP operátora, tedy Faynu, není, ústředna VoIPEXu provede s hovorem tzv. "fall-back" (vrátí jej zpět) a spojí jej jako placený přes normální veřejnou telefonní síť do sítě mobilního operátora.
5. Pokud ENUM záznam pro volané číslo neexistuje, ústředna spojí hovor rovnou přes veřejnou telefonní síť.
Celý proces samozřejmě je (nebo by alespoň měl být) ošetřen odpovídajícími hláškami pro volajícího, aby měl informaci, zda je hovor veden Internetem zdarma, či placeně přes PSTN. snad to je jasné...