Xiaomi prodalo 11 milionů smartphonů a útočí na první pětku

Xiaomi patří mezi společnosti, které v oboru chytrých telefonů zažívají v poslední době nejvýraznější vzestup. Vděčí za to přehlednému portfoliu povedených smartphonů s nízkou cenou, spojení se jmény, které v byznysu něco znamenají (Hugo Barra), a také stále trochu exotickému čínskému původu, za který se rozhodně nestydí a podává jej jako přednost.

Klepněte pro větší obrázek
Generální ředitel Xiaomi Lei Jun upravil celoroční prognózu prodeje po úspěšném 1. čtvrtletí ze 40 na 60 milionů smartphonů

To vše se podepisuje pozitivně na prodejních číslech, která u Xiaomi rostou. Firma na svém blogu uvedla, že v prvním čtvrtletí prodala 11 milionů smartphonů. Takové číslo by ji mohlo katapultovat do první světové pětky výrobců. Prodejní čísla za leden až březen 2014 zatím nejsou známa u všech značek, agentury své analýzy teprve připravují. Pokud bychom použili výsledky z předchozího vánočního kvartálu 2013, Xiaomi by se těsně nevešla do první pětky. Hrdě by však bojovala o šesté místo s krajany ZTE a TCL-Alcatel a dokonce by předstihlo některé tradiční značky, jako například Sony nebo HTC.

Počty prodaných smartphonů bývají ovšem v prvních měsících nového roku slabší, a tak už teď může Xiaomi teoreticky pomýšlet na umístění v první pětce. Nejbližšími soupeři jsou LG a Lenovo. Xiaomi zatím své smartphony prodává oficiální cestou pouze na domácím trhu prostřednictvím e-shopu, kde bývají novinky v první vlně obvykle do v desítkách sekund vyprodány. Firma chce letos expandovat na další trhy, zatím však nejspíš zůstane pouze na území Asie.

Diskuze (6) Další článek: Slunce způsobuje chyby v telefonátech

Témata článku: Xiaomi, , , , Xiaomi Mi3, Xiaomi Mi3 64GB, #Xiaomi, Šesté místo, Vánoční kvartál, SMA, Mil, Pro +,