Zprávy o zvyšujícím se přídělu denně aktivovaných telefonů s Androidem snad již nikoho nepřekvapí. Dnes už jsme vysoko nad miliónem zařízení denně. Víte ale, jak si ve stejné disciplíně stojí tablety? Denně je aktivováno pouze zhruba 70 000 nových tabletů s operačním systémem od Googlu (tedy jen asi osmnáctina). Co stojí za tak malými čísly?
Zelený robůtek pláče nad prodejními výsledky svých tabletů
Věci dostanou ještě divnější příchuť, pokud zauvažujeme nad faktem, že samotný Nexus 7, podle dostupných informací, představuje 33 000 aktivací denně (3 miliony prodaných kusů během 90 dní). Je nutno ale mít na paměti, že do prodejních čísel nepromlouvají tak trochu jiné tablety jako Kindle Fire, Nook, nebo různé čínské výtvory bez oficiální podpory. I tak ovšem prodeje velmi pokulhávají a je tedy na zamyšlenou, jestli výrobcům nezvoní hrana. Sám Eric Schmidt se totiž nechal slyšet ve smyslu, že Google přispěl do světa tabletů poněkud pozdě, což naše domněnky jen potvrzuje. Nelichotivá čísla ve prospěch tabletů odhalil na akci Motorola On Display.
Milovníkům tabletů ve kterých tiká Android tedy nezbude tedy než doufat v brzký zvrat nastoleného trendu. Konkurence, a zejména ta z Redmondu, ovšem nespí, a tak bude velmi zajímavé tuto oblast sledovat i v blízké budoucnosti. Přímo proti levným Androidům půjde i menší iPad, který Apple představí věhem několika týdnů.