Znáte svou osobnost? Zjistíte ji podle preferované barvy Galaxy S6

Letošní vlajkové smartphony Samsung Galaxy S6 a S6 Edge existují celkem v pěti barevných provedeních. Nejdříve se do obchodů dostaly základní barvy nazvané černý safír a bílá perla. V dalších týdnech od zahájení prodeje se k nim postupně přidává zlatá platina, zelený smaragd a modrý topaz. Samsung tvrdí, že podle toho, jakou barevnou verzi zákazník preferuje, se dá určit jeho osobnost. K vytvoření jednotlivých osobnostních profilů si Korejci přizvali psycholožku z londýnské univerzity Donna Dawson.

Bílá perla:

Lidé, kteří si vyberou bílou barvu, mají tendenci být extroverti, kteří usilují o postavení ve společnosti. Bílá obsahuje všechny ostatní barvy. Podobně jako černá má duální význam. Může představovat moudrost, poctivost a čistotu, ale také neomalenost, otevřenou povahu a přehnanou důvěru. Symbolická „nevinnost“ bílé barvy byla v dnešním světě nahrazena vědomým vlastnictvím něčeho bílého (jako signál, že jste na tom dobře, protože si můžete dovolit udržovat tuto barvu „čistou“). Po žluté je bílá pro oko druhou „největší“ barvou.

Klepněte pro větší obrázek

Černý safír:

Technicky vzato není černá barvou, ale vyjádřením nepřítomnosti světla. Vzhledem k tomu, že v černé barvě můžeme vnímat „nicotu“, stává se symbolem všeho skrytého, zahaleného, nejistého nebo neznámého. Černá reprezentuje jak konec věcí, tak jejich počátek (předpokládá se, že svět pramení z chaosu, takže všechny barvy údajně pocházejí z černé). Černá barva má proto dvojí význam, podobně jako bílá. Historicky i kulturně byla černá spojována s agresí a vždy byla barvou samotářů, rebelů nebo „outsiderů“. To symbolicky poukazuje na popření smyslného života, ale paradoxně naznačuje i hlubokou smyslnost.

Klepněte pro větší obrázek

Černá je spojována s náboženskými řády, povoláními jako právníci, vědci a obchodníci, s vyjádřením smutku, s večerním časem a nadpřirozeností, velkým dramatem a romantikou, sexuálním vzrušením a odmítáním konvencí. Člověk, který se rozhodne pro černou, se snaží být uznávaný za svůj individualismus, nezávislost a schopnost zůstat mimo dav, jednat sám za sebe a být vůdcem. Vyznačuje se také sexuální přitažlivostí a mocí, stejně jako tajemností.

Zlatá platina:

Lidé, kteří si vyberou zlatou barvu, usilují o prosperitu, finanční úspěch a všeobecnou spokojenost. Mají tendenci milovat luxus a užívají si ty nejvybranější věci kdykoliv mohou (někdy dokonce i když nemohou!). Jsou přátelští, vřelí a užívají si ve společnosti ostatních. Často se vyznačují silnou intuicí. Výzvy a vítězství jsou pro ně důležité, při úspěchu jsou současně velkorysí k přátelům a rodině. Zlato je na samotném vrcholu teplých odstínů barevného spektra. Je teplejší verzí žluté, takže také čerpá z jejího idealismu a optimismu.

Klepněte pro větší obrázek

Zlatá barva jiskří, září a zdá se, že vydává teplo podobně jako sluneční světlo či zlaté nugety. Sluneční světlo je zásadní pro přežití z fyziologického hlediska a je nezbytné také z hlediska našeho finančního úspěchu. Usilování o zlato tak v sobě má instinktivní základ. Ze všech barev právě žlutá (včetně zlaté) nejvíce zaujme pozornost. Ve skutečnosti je považována za „největší“ barvu. Je to tím, že za ostrého denního světla je žlutá nejlépe viditelná z barevného spektra – oko se na ni zřetelně zaměřuje a oční čočka ji láme jen mírně.

Zelený smaragd:

Lidé, kteří si zvolí zelenou, bývají harmoničtí, loajální, pracovití, čestní, shovívaví a strachují se o ostatní. Mají tendenci být (nebo touží být) dobrými občany s vysoce vyvinutým smyslem pro morálku a s touhou po jednoduchosti. Zelená představuje také nový život a nové začátky, čímž vzbuzuje naději a obnovenou vitalitu a energii v lidech. Zprostředkuje přívětivost a napojení na druhé – protože je chladnou barvou jako třeba modrá, činí tak spíše nenápadným způsobem. Jelikož je také barvou bankovek, může zelená navozovat pocit finančního úspěchu. Zároveň snižuje pocit neklidu – když jsou lidé ve stresu, často hledají útočiště v přírodě. Smaragdový odstín zelené prohlubuje základní atraktivitu zelených věcí díky své hloubce a jasu.

Klepněte pro větší obrázek

Modrý topaz:

Lidé, kteří se rozhodnou pro smartphone Samsung v barvě modrý topaz, jsou sebevědomí, puntičkářští, vybíraví, citliví, nároční a intuitivní. Potřebují být milovaní a také touží po osobním zabezpečení. Jas modré barvy přitahuje lidi, kteří jsou sebevědomí.

Klepněte pro větší obrázek

Zájemci o nové Samsungy se na českém trhu musí orientovat nejen podle barevné preference, ale také podle velikosti paměti a typu smartphony (plochý S6 nebo zahnutý S6 Edge). Samsung k nám totiž nedováží všechny varianty ve všech barvách. V libovolné variantě lze získat pouze barvu černý safír. U bílé perly chybí nejvyšší paměti 128 GB. Zlatá platina je k dispozici pouze u 64GB variant obou modelů S6 i S6 Edge. V modrém topazu se k nám vozí pouze S6 64GB a v zeleném smaragdu jen nejdražší S6 Edge 128GB.

Diskuze (16) Další článek: Evropou se šíří další aktualizační balík pro Galaxy S6 a S6 Edge

Témata článku: Samsung, , , , , , Samsung Galaxy, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S6 128GB, Samsung Galaxy S6 64GB, Samsung Galaxy S6 Edge, Samsung Galaxy S6 Edge 128GB, Samsung Galaxy S6 Edge 64GB, Samsung Galaxy S6 Edge+, Samsung Galaxy S6 Edge+ 64GB, Nový život, Zlatá barva, Pře, Outsider, Smysl života, Dnešní svět, Teplý odstín, Povolání, Odstín zelené, Galaxy s